Protools (M-powered 7.4) op een Macbook Pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Protools (M-powered 7.4) op een Macbook Pro

Sinds een weekje heb ik een Macbook Pro. Reden om over te stappen op Mac was voor mij dat ik een laptop wou hebben waar o.a. protools goed op zou draaien zodat ik live opnames kan maken. Verder draait ook Smaart erop voor live toepassingen (op momenten dat ik geen opnames aan het maken ben)

Een eerste probleempje wat ik tegen kom: De hardeschijf is niet snel genoeg voor protools en geeft af en toe een foutmelding. Is dit probleem op te lossen met een firewire 800 hd? en zo ja moet ik nog een bepaald merk/type hebben?

Een ander probleempje (of iig iets wat anders gaat dan in Windows XP) ik heb de Producer Factory Pluggin Bundle geinstalleerd maar in Protools zie ik de pluggins nog niet. Moet ik nog iets aktiveren of de pluggins naar een andere map slepen of zo? Van de gebruikaanwijzing van deze bundle word ik iig niet veel wijzer.
    Spelingvouten onder voorbehout...
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by Caspar
    Hoi,

Ik draai ProTools LE op een MacBook Pro, en inderdaad een externe HDD was voor mij de oplossing om een snellere HDD te hebben. Ik heb zelf een LaCie via FW800 en dat gaat prima met 16 sporen 48 KHz opnemen.

Dat van de plugins weet ik niet. Misschien kan je even kijken op het forum van Digidesign?
    Digi User Conference - Powered by vBulletin
    Ok, die LaCie HD's zie je ook veel in de webshops van audio winkels. Ik zal er een voor kijken.

Protools heb ik inmiddels geupgrade naar versie 7.4.2 Dat scheen volgens het forum op digidesign.com nodig te zijn en inderdaan. Het loopt allemaal een stuk soepeler. Audio invoegen kan opeens wel en zo....

De pluggin's waar ik het over heb hadden schijnbaar een speciale versie nodig (voor Leopard) en tot nu toe heb ik van de hele bundle maar voor 1 pluggin een update kunnen vinden. Misschien moet ik die bundle maar als verloren beschouwen...

Comment

• peterwagner
      • Oct 2008
      • 317

Digidesign | Products | Pro Tools Plug-ins | Producer Factory Bundle

dat was echt niet zo moeilijk te vinden hoor. Gewoon de bovenste downloaden en installeren en je bent klaar om te gaan.

Comment

• RayM
        • Jan 2006
        • 742

Protools LE (Digi003) op een Macbook op de interne HD draait bij mij zonder problemen. Hoef ik dus geen externe HD mee te slepen.
        Die gebruik ik om back ups te maken.
        Heerlijk die stilte

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Originally posted by peterwagner
          Digidesign | Products | Pro Tools Plug-ins | Producer Factory Bundle

dat was echt niet zo moeilijk te vinden hoor. Gewoon de bovenste downloaden en installeren en je bent klaar om te gaan.
          Klopt, had ik ook gevonden maar voor M-powered werkt dit op de een of andere manier niet, is waarschijnlijk toch de versie voor de m-box of zo.

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by RayM
            Protools LE (Digi003) op een Macbook op de interne HD draait bij mij zonder problemen. Hoef ik dus geen externe HD mee te slepen.
            Die gebruik ik om back ups te maken.
            Bij mij draait op dit moment protools ook nog effe op de interne hd, bij een wat groter aantal tracks krijg ik toch nog wel eens een foutmelding. Ik zit te denken aan de little Big Disk van Lacie. Ook voor mobiele toepassingen handig. Ik heb van diverse mensen gehoord dat dit merk hd's iig goed werken met protools.

Comment

Working...