Van Alesis HD24 naar PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sandman
    • Apr 2007
    • 67

Van Alesis HD24 naar PC

Hallo,

Ik ga over een paar maanden een optreden van geluid voorzien. Dit optreden wordt opgenomen via 24 pre-direct outs naar een Alesis HD24. Nu heb ik thuis een kleine home studio waar ik het optreden later wil gaan mixen. Ik ben het het bezit van een Motu 8pre, deze heeft een optische input (8 kanalen). Nu weet ik dat de HD24 ook optische outputs heeft dus via deze weg zou ik de opgenomen tracks op mijn laptop kunnen krijgen.

Nu heb ik helaas maar 1 8pre dus ik kan maar 8 tracks per keer naar de laptop "sturen". Dus in 3 keer kan ik het hele zaakje naar de laptop krijgen. Mijn vraag is: Hoe zit het met de syncronisatie? Waarschijnlijk krijg ik die 3x8 tracks niet netjes onder elkaar?

Of is er misschien een andere manier om de 24 tracks van de HD24 naar mijn PC te krijgen?
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Hi Sandman,

Er is hier op het forum al redelijk veel besproken van de HD-24 betreft en ik geloof zeker dat het antwoord op jouw vraag daar ook tussen staat.

Wat je standaard kunt doen met een HD-24 is via Ethernet de harde schijf aanspreken en de data overzetten. Dit duurt echter nogal lang (hoewel ik verwacht dat het nog altijd sneller gaat dan de methode die jij hierboven beschrijft), dus daarom heeft Alesis een Fire-Wire interface gebouwd om de HD's snel over te zetten naar je computer. ik heb zo'n ding en het werkt perfect.

Audio per 8 kanalen naar binnen halen kan ook, je moet dan alleen een kort signaal oid kiezen (bijvoorbeeld een snare-slag) en dan alle kanalen daarop gelijk leggen. Als je dit in het begin en aan het eind doet, lopen je tracks gesynchroniseerd. Het zou in principe moeten werken, maar heb het zelf nog nooit gedaan/ hoeven doen.

Succes ermee!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Sandman
      • Apr 2007
      • 67

Bedankt Berolois,

Voor je snelle en bruikzame reactie. Van de ethernet manier wist ik nog niets. Ik vind het niet erg dat de HD24 en de laptop een nachtje aan moeten staan dus ik kies waarschijnlijk voor de ethernet methode.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Manual is gewoon op de Alesis website te vinden... daarin lees je alles over de mogelijkheden... succes !
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

Ik heb laatst ook opnames gemaakt met een alesis HD24 en dat is heel makkelijk om dat op de computer te krijgen.

De kind kan de was doen.

Je neemt alle kanalen gewoon op hard disk van de hd24 op.

Project aanmaken instellen ect wijst zichzelf.

Je kan een kaartje erbij kopen om alles via firewire op de computer te zetten. Bij dat kaartje zit software die alles omzet naar je bestand type wat je wilt. volgens mij alleen aiff of wave. Kaartje kost 160 euro zo uit mijn hoofd ook van alesis.

Als je alles hebt opgenomen pak je de harddisk eruit en stop je aan het kaartje. zet het kaartje aan de computer herkent hem als het goed is als foute hd teminste op mijn mac. Dat is geen probleem.

Dan start je het programma en dan moet hij de hd zien dan kies je om alles over te zetten naar de computer.

Dan heb je alle tracks los en kan je er mee doen wat je wil.

Zo hoef je je computer/ motu niet mee te nemen.

Ik hoop dat je nu genoeg weet en dit het antwoord is wat je wil.

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Andere optie is het gebruik van een Vipower caddy.
            Hierin schuif je gewoon je HD24 harddisk en je kan met HD24tools (programma van Nederlandse bodem) je audio als .wav of .aiff van de harddisk trekken.

Die caddies zijn er in IDE (voor rechtstreekse inbouw in je PC = lekker snel) en USB (lekker universeel maar trager) en kosten nog geen 3 tientjes (inclusief extra HD-caddy). De software is gratis te downloaden van HD24tools

Als ik in opdracht een opname maak koop ik meestal een passende harddisk, zo'n caddy setje en geef die (samen met HD24tools) nadat ik een backup gemaakt heb aan mijn klant. Iedereen kan ermee overweg.
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• schalkwijk
              • Nov 2008
              • 1

Hoi
              Ik heb gelezen over de de Vipower caddy, maar ik vraag mij af waar ik de vipower caddy kan aanschaffen.
              Ik woon in Tricht bij Geldermalsen,meschien een winkel bij mij in de buurt.
              Gr.Joop Schalkwijk mail adres; edit mod: kan je vermelden in je profiel, niet in berichten.
              Last edited by moderator; 17-11-08, 07:40. Reason: mailadres verwijderd

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Alesis Fireport (Wel via i1394/Firewire) gewoon Hard de wav sporen binnentrekken in je bewerkingsprogsel.
                d&b Audiotechnik

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by schalkwijk
                  Hoi
                  Ik heb gelezen over de de Vipower caddy, maar ik vraag mij af waar ik de vipower caddy kan aanschaffen.
                  Ik woon in Tricht bij Geldermalsen,meschien een winkel bij mij in de buurt.
                  Gr.Joop Schalkwijk mail adres; edit mod: kan je vermelden in je profiel, niet in berichten.
                  Heb de mijne bij picco vandaan (webshop: Picco Computers).

Da's geen reclame want ze zijn nagenoeg de enige die ze leveren.

Moet je de VP-10 hebben.

Groeten,

Peter
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• bones2001
                    • Aug 2003
                    • 741

Ik gebruik hier ook gewoon de Alesis Fireport om het spul de pc in te trekken, en maak dan backups op dvd's.
                    Deze kun je weer mee geven aan de klant.
                    Werkt supersnel en goedkoop.
                    Mixen is net als schilderen.
                    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• schrobbelbop
                      • Feb 2005
                      • 47

Originally posted by SoundOfSilence

Moet je de VP-10 hebben.

Groeten,

Peter
                      Ik heb m ook net binnen voor de HD van de recorders te lezen.
                      gaat echt mega snel.
                      en het kost trouwens ook 10x niks
                      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• PeeWee
                        • Feb 2009
                        • 3

Originally posted by SoundOfSilence

Moet je de VP-10 hebben.

Groeten,

Peter
                        Welke kan ik dan precies het beste nemen? Eventueel linkje naar het juiste apparaat

Comment

• PeeWee
                          • Feb 2009
                          • 3

Heb t al gevonden op de site van HD24tools, moet de VP-1028-LSF hebben

Comment

• PeeWee
                            • Feb 2009
                            • 3

Weet er iemand of je je HD ook kunt uitlezen met een andere externe HDsleeves of allen met de VP-kastjes?

Comment

• mjusic
                              • Jun 2008
                              • 16

Originally posted by PeeWee
                              Weet er iemand of je je HD ook kunt uitlezen met een andere externe HDsleeves of allen met de VP-kastjes?
                              Ik haal de HD altijd even uit zijn caddy en hang 'm met een IDE-kabel rechtstreeks in een PC, dan kun je waanzinnig snel alle tracks met HD24tools overzetten naar je PC. Voor een enkel keertje absoluut goed te doen. Voor dagelijks gebruik is een VP-kastje naatuurlijk eenvoudiger.

Comment

Working...