Wat vinden jullie van mijn mix?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djberjo
    • Aug 2008
    • 130

Wat vinden jullie van mijn mix?

Ik weet niet of ik het in de goeie subforum staat, zoja sorry hiervoor.

Ik had laatst een bandje liveopgenomen en al een hiergepost voor feedback.

Nu denk ik bijna klaar te zijn, het laatste liedje van hun set heb ik als mp3 opgeslagen. wat zijn jullie op of aanmerkingen?

11 Track 11.mp3
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by djberjo
    Ik weet niet of ik het in de goeie subforum staat, zoja sorry hiervoor.

Ik had laatst een bandje liveopgenomen en al een hiergepost voor feedback.

Nu denk ik bijna klaar te zijn, het laatste liedje van hun set heb ik als mp3 opgeslagen. wat zijn jullie op of aanmerkingen?

11 Track 11.mp3
    Hoe heb je dit gecodeerd?
    Kun je misschien een Lossless-file ergens uploaden?
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djberjo
      • Aug 2008
      • 130

Originally posted by berolios
      Hoe heb je dit gecodeerd?
      Kun je misschien een Lossless-file ergens uploaden?

ik heb hem via audacity omgezet van wave naar mp3.

bij mij werkt hij in itunes, quickplayer en vlcplayer.

als ik vragen mag wat is een lossless-file

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

ik heb hem via audacity omgezet van wave naar mp3.

bij mij werkt hij in itunes, quickplayer en vlcplayer.

als ik vragen mag wat is een lossless-file
        Je kunt de volgende keer beter naar een betere kwaliteit mp3 coderen, je hebt nu 128 kbps genomen, maar 320 kbps is een stuk beter. Bij lossless codering gaat er geen enkele informatie verloren, dus is de kwaliteit hetzelfde als de bron-file (bijv CD --> = wave-file).

Hij speelt zeker wel af, dat is het probleem niet, alleen hoor ik wat rare dingen waarvan ik zo 1,2,3 niet kan zeggen of het aan de opname, jouw mix, of aan de mp3-conversie ligt ... vandaar de vraag ... Verder geen ramp, maar als je de volgende keer naar 320 kbps codeert, is dat wel beter.

Wat betreft de mix:
        Ik hoor in ieder geval duidelijk dat je aan de slag bent gegaan met een aantal tips die ik je gaf en denk dat deze versie zeker een stuk beter is dan de vorige (die ik toevallig nog in m'n downloads heb zitten zie ik net ). Die eerste klinkt op het eerste gezicht misschien wat voller, maar dit klankbeeld klopt veel beter ! Daarbij, met mastering maak je toch je uiteindelijke sound ...

Ik weet dat het ontzettend moeilijk blijft de juiste mix neer te zetten als het bronmateriaal al niet optimaal is, maar oefening baart kunst !! En de mix die je hebt gemaakt is zeker niet slecht zo voor de eerste keer.

Verbeter-punten die ik je kan aandragen komen naar voren als je het orgineel van In My Place met deze opname vergelijkt... Coldplay is nogal sferisch en ik zou hier dan ook de toetsen zeker nog wat meer naar voren halen, evt met een compressor erop. Ik denk dat de bas ook best nog iets heftiger gecompresseerd mag worden. Gitaar-accent is mooi trouwens, heb je daar iets van FX voor gebruikt? Evt iets meer galm op gitaar maakt het ook weer wat sferiger. Verder ben ik benieuwd naar wat je nu met de snare hebt gedaan, ik vind hem zeker beter als de vorige keer... alleen zou ik misschien die KLOINK uit het orgineel erin proberen te krijgen... Hoewel... dan ga je dingen erin lopen te fabrieken die niet in het bronmateriaal zitten, dus dat is allicht niet zo'n sterk plan. En zo zijn er nog wel wat kleine dingetjes waarvan ik denk dat het er beter van wordt, maar ik zal je hier verder niet mee lastig vallen.

Hopelijk kun je hier iets mee!
        Leuk in ieder geval dat je er zo enthousiast mee bezig bent en alle lof om je hier op het forum zo open op te stellen!

Adios!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djberjo
          • Aug 2008
          • 130

eej bedankt voor je reactie,

hier kan ik iets mee.

ik heb op de gitaren een boss re-20 space echo gezet. met een klein beetje reverb en delay. de delay is meegetapt.

Ik twijffel er nog over of het laag goed klinkt. ik zal eens proberen om meer te compressen.

de snare ja, even kijken wat ik daar nog van kan maken.

RapidShare: Easy Filehosting dit is het orgineel bestand. 44.1khz 16bit

Klinkt deze al beter dan het mp3tje?

Nu nog betere monitoren dat werkt toch prettiger dan een krk rp-6 setje.

Ik mix vaker live bandjes maar dit is voor het eerst in een studio mixen.
          Een bandje dat ik live een keer heb gedaan wil met mij misschien de studio in dat ligt aan de prijs, wat zou je kunnen vragen voor 4 nummer opte nemen en mixen. het is bedoeld voor op de website van hun. Wat is een eerlijke prijs (opnameruimte huren en thuis mixen)

Comment

• berolios
            • Sep 2005
            • 1538

[...] Ik mix vaker live bandjes maar dit is voor het eerst in een studio mixen [...]
            ik ben ook een echte live-techneut, maar heb vorig jaar een ProTools setje aangeschaft om zo bedrevener te worden met studio-mixen en daarmee ook mijn live-mixen naar een hoger niveau te tillen (althans, dat is het plan dan )... heb wel geinvesteerd in redelijk goede monitoren (JBL LSR)... dat scheelt een hoop.

Persoonlijk vind ik live makkelijker, het valt allemaal makkelijker en sneller op de plek... maar misschien komt dat doordat ik dat ondertussen al best lang doe. In de studio werkt een stuk nauwkeuriger en ik doe er nu toch nog een stuk langer over om een goede mix te maken dan live. Maar dat heeft wellicht ook te maken met de manier van bediening. Feit blijft dat je in de studio veel meer mogelijkheden hebt.

Afijn, ik zal straks eens naar die orginele file luisteren. Als je een keer wat 1-op-1 wilt vragen of zo, dan mail je maar.

Adios!

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Ik heb ook de AIFF eens beluisterd en het klinkt zeker niet slecht!
              Voor kleine suggesties sluit ik me aan bij Berolios met nog wat eigen puntjes:
              - de drums (met name hihat) overheersen nogal, kijken of je die iets subtieler kan krijgen. Dit geldt ook voor de compressor erover;
              - probeer de ploppen uit de zang te krijgen (en misschien een fractie meer galm, maar dat kan smaak zijn);
              - ik mis een groot deel sublaag en echte bas in de mix, probeer dat eens op te krikken.

En om de opname helemaal af te maken, had je wat sfeermicrofoons moeten opstellen, om aan het einde nog wat oorverdovend gejuich te laten horen.

Comment

• djberjo
                • Aug 2008
                • 130

Originally posted by jurjen_barel
                Ik heb ook de AIFF eens beluisterd en het klinkt zeker niet slecht!
                Bedankt voor je reactie

Originally posted by jurjen_barel
                En om de opname helemaal af te maken, had je wat sfeermicrofoons moeten opstellen, om aan het einde nog wat oorverdovend gejuich te laten horen.
                Ik heb dit via de monitortafel opgenomen en mijn kanalen zaten vol. Vandaar dat ik niet 2 microfoons op AB stelling naar het publiek had gezet.

Ik werk er nu even aan, ik had een multiband compressor op het einde gezet die heb ik nu even weg gehaald en ook nog geen limiter erop. Ik zal morgen de mix even posten.

De sub/bass wat dikker gemaakt. bij de gitaren iets meer reverb.

De snare een beetje 200hz eruit en iets meer 3.1khz erbij.

op de Toetsen (dat geluid dat als tapijt dient) een compressor opgezet.

Ik zal morgen een stukje posten

Comment

• berolios
                  • Sep 2005
                  • 1538

Bedankt voor je reactie

Ik heb dit via de monitortafel opgenomen en mijn kanalen zaten vol. Vandaar dat ik niet 2 microfoons op AB stelling naar het publiek had gezet.

Ik werk er nu even aan, ik had een multiband compressor op het einde gezet die heb ik nu even weg gehaald en ook nog geen limiter erop. Ik zal morgen de mix even posten.

De sub/bass wat dikker gemaakt. bij de gitaren iets meer reverb.

op de Toetsen (dat geluid dat als tapijt dient) een compressor opgezet.

Ik zal morgen een stukje posten
                  Ik ben benieuwd !

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Lijkt mij een goed plan! Ze klonken nogal dof.
                    Zou je ook eens iets aan de Hihats kunnen doen? Ze zijn namelijk na een paar seconden plots heel rommelig en wollig.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djberjo
                      • Aug 2008
                      • 130

Originally posted by laserguy
                      Lijkt mij een goed plan! Ze klonken nogal dof.
                      Zou je ook eens iets aan de Hihats kunnen doen? Ze zijn namelijk na een paar seconden plots heel rommelig en wollig.
                      De hihats en overheads staan uit, alles wat je hoort is overspraak.

Misschien bij de mastering een bepaalde Hz eruit filteren?

De set komt helaas morgen, vandaag geen tijd voor vrij kunnen maken.

Comment

• djberjo
                        • Aug 2008
                        • 130

Nieuwe mix : Eyes of spirit - Hey joe (cover Jimi Hendrix)

Ik ben weer aan iets nieuws begonnen.

Deze keer is alles alleen uit Logic geen hardware of losse plugins alles puur logic 8.

Ik heb 2 mixen gemaakt en ben wel eens benieuwd wat jullie er van vinden.

Eyes of spirit - Hey joe 06.mp3
                        Eyes of spirit - Hey joe 05.mp3

Hij is nog niet gemasterd of iets met het totaal plaatje gedaan.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden en verbeter punten.

Alvast bedankt,

Bjorn
                        Last edited by djberjo; 31-10-08, 16:23.

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Ik ben weer aan iets nieuws begonnen.

Deze keer is alles alleen uit Logic geen hardware of losse plugins alles puur logic 8.

Ik heb 2 mixen gemaakt en ben wel eens benieuwd wat jullie er van vinden.

Eyes of spirit - Hey joe 06.mp3
                          Eyes of spirit - Hey joe 05.mp3

Hij is nog niet gemasterd of iets met het totaal plaatje gedaan.

Ik ben wel eens benieuwd wat jullie ervan vinden en verbeter punten.

Alvast bedankt,

Bjorn
                          Wel aardig!

Los van de muziekstijl; je bassdrum is te hard en te diep. Ik zit hier met een degelijke weergeef set met actieve dubbel 8" sub en werd bijna van mn stoel gemept. Ook mis ik attack in de bassdrum. Verder is de gitaar heel ver te zoeken. Niet dat tie niet duidelijk is te horen maar hij is niet transparant. (Verkeerd opgenomen, verkeerde mic) Ditzelfde geld voor de Hihat.
                          d&b Audiotechnik

Comment

• djberjo
                            • Aug 2008
                            • 130

Ik heb hem nog verder gemixt en nu klinkt hij een stuk beter,

Ik zal die morgen even posten.

Op school hebben we vandaag opnames gedaan,

Het is nog een proef opname met als doel, laten horen wat voor muziek we in gedachten hadden voor mijn schoolproject.

Proef set 1.mp3 (vooral het 3e stuk bij de 4 minuten)

Ik moet zeggen de kick krijg ik niet echt lekker, er zat een senheiser mic op weet niet welke. Er was geen andere op school aanwezig.

Comment

• djberjo
                              • Aug 2008
                              • 130

Weer een nieuwe

Mix 03.mp3

Comment

Working...