Zang Help!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Just_Meh
    • Aug 2008
    • 4

Zang Help!!

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum heb wel wat handige dingetjes gelezen hier maar nou heb ik nog steeds een vraagje!

Nou ik thuis wat spulletjes heb staan om zang op te nemen is het allemaal wel leuk alleen ik kan er niet echt de goeie kwaliteit uit krijgen mensen vragen veel of ik wat op cd wil zetten maar hoe krijg ik daar de juiste kwaliteit voor want als ik bijvoorbeeld een nummer opgenomen heb is die of eerst te zacht of zitten er teveel verschillen in eerst zacht dan harder etcetc...wat ik hier in gebruik heb is:

Microfoon: Shure(SM58) & Behringer C-1
    Mixer: SAMSON XM410
    Software: Adobe Audition
    Geluidskaart: Realtek High Definition Audio

Iemand die mij kan helpen?
    alvast bedankt!!!
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3148

Het mooiste is als je sporen op kunt nemen. Ik neem aan dat je enkel een stereo-input van je computer gebruikt? Zet dan de zang op het ene kanaal en je gitaar (of wat je dan ook opneemt met de C1) op het andere kanaal.

In Audition kun je selecteren dat 2 verschillende sporen slechts één stereokantje (1 kanaal) kunnen gebruiken. Daarna kun je in Audition experimenteren met compressors om het volume op peil te krijgen.

O ja, beetje oefenen met microfoontechniek kan ook schelen.

Succes!

Comment

• geenstijl21
      • Jan 2008
      • 462

Originally posted by Just_Meh

Microfoon: Shure(SM58) & Behringer C-1
      Mixer: SAMSON XM410
      Software: Adobe Audition
      Geluidskaart: Realtek High Definition Audio

Iemand die mij kan helpen?
      alvast bedankt!!!
      De geluidskaart is volgensmij niet echt wat.... Dat zijn de standaard geluidskaartjes die in de computer/laptop zitten. Kijk eens of je dat kan upgraden
      "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by geenstijl21
        De geluidskaart is volgensmij niet echt wat.... Dat zijn de standaard geluidskaartjes die in de computer/laptop zitten. Kijk eens of je dat kan upgraden
        heb je misschien een voorbeeld van een goede en degelijke geluidskaart.... waar je niet meteen een lening voor hoeft af te sluiten?
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• geenstijl21
          • Jan 2008
          • 462

Originally posted by dj-wojcik
          heb je misschien een voorbeeld van een goede en degelijke geluidskaart.... waar je niet meteen een lening voor hoeft af te sluiten?
          Kijk eens op de verkoopsite van licht en geluid.... onder het kopje recording....

En iets van Digidesign/Pro Tools is altijd leuk
          "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• Just_Meh
            • Aug 2008
            • 4

Het zit namelijk zo,
            Kwa microfoontechniek daarmak ik heel veel gebruik van juist..veel op geoefend...
            de geluidskaart die is wel standaard jah maar is dan zon gigantisch probleem dan??

want het gaat er gewoon om dat ik een leuk cover cdtje kan maken daar word veel om gevraagd ik kan misschien wel en stukje laten horen van de kwaliteit die ik nu heb :x tis echt klote

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Je moet zelf de afweging maken. Als je voor jezelf een simpele opname wilt maken, is het vast te leggen met je computeringang. Wil je iets representatiefs hebben, dan kun je beter een fatsoenlijke externe geluidskaart nemen.

(Net zelf een Motu 828mkIII gehaald en vanaf vandaag mee aan 't prutsen. Toch wel een leuk apparaat. )

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

de geluidskaart die is wel standaard jah maar is dan zon gigantisch probleem dan??
                uuhh...........JAH

Nooit problemen gehad met vertraging....?....
                voorbeeld: stel je voor.... je hebt een standaard geluidskaart. En je wilt bv een semi-acoustic gitaar opnemen en daarbij zang....

het mooiste is dan ( zo kun je het mooi mastere,levele, effecten toevoegen) om dit appart op te nemen.

Dus eerst los de gitaar.... zorgen dat dit goed klinkt... en daar over heen op een ander spoor in zingen. en hier weer voor zorgen dat dit mooi klinkt.

Nou ik wens je veel suc-6... je hebt hierbij zoveel vertraging tussen je mengpaneel-geluidskaart-programma dat je NOOIT mooi de zang op de tellen van de gitaar kunt zetten. Dus de zanger is altijd te laat of te vroeg...

laat me weten als je hiervoor een oplossing hebt met een standaard geluidskaart.

Originally posted by Jurjen_barel
                Net zelf een Motu 828mkIII gehaald en vanaf vandaag mee aan 't prutsen. Toch wel een leuk apparaat
                doe maar duur:P
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Just_Meh
                  • Aug 2008
                  • 4

ik speel geen gitaar hehe, had er erbij moeten zeggen maar het zijn gewoon orkestbanden van bijvoorbeeld tom jones, elton john, etcetc ga zo maar door..

daar overheen zingen zeg maar en daarop de goeie kwaliteit krijgen misschien is degeluidskaart niet zogoed dan ga ik snel kijken voor een betere bedankt voor de tip!

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

ik speel geen gitaar hehe, had er erbij moeten zeggen maar het zijn gewoon orkestbanden van bijvoorbeeld tom jones, elton john, etcetc ga zo maar door..

daar overheen zingen zeg maar en daarop de goeie kwaliteit krijgen misschien is degeluidskaart niet zogoed dan ga ik snel kijken voor een betere bedankt voor de tip!
                    het is niet zo dat het door de gitaar komt... ik bedoel er mee te zeggen dat als je 2 sporig (of meer) opneemt. dat je altijd tijds verschil krijgt. Ook als je dus op het ene spoor het liedje hebt lopen en de andere spoor de opnames, dan zul je zien dat deze(ook al klinkt het tijdens het opnemen goed in de maat) nooit gelijk loopt..

probeer het maar eens of je moet alles tegelijk opnemen.... maar dat lijkt me ook stug... want dat kun je helemaal niks meer met de stem van editen

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Die vertraging is niet zo'n probleem: gewoon in Audition de tracks gelijktrekken. Tijdens het opnemen veranderd het tijdsverschil toch niet, dus je kan in 1x de hele track verslepen. Gewoon afspelen vanuit Audition op je koptelefoon en ondertussen alleen de zang opnemen in een andere track.

Comment

• Just_Meh
                        • Aug 2008
                        • 4

Ja Maar daar ontstaat het probleem!

Als ik het opgenomen heb dan krijg ik de volume verschillen en de zang neem ik dan wel goed op alleen hoe krijg ik een goeie kwaliteit ervan en wat voor mix zou ik er evt over heen moeten gooien?

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

En dat trek je recht met een compressor/limiter (zit ingebakken in Audition in het FX-gedeelte). Kwestie van experimenteren en voorkomen dat het signaal overstuurd wordt.

Comment

Working...