dan kun je proberen er een DI tussen te hangen en het signaal flink af te zwakken, of een 'betere' oplossing; een externe geluidskaart aan je laptop hangen... de interne geluidskaarten van laptops zijn over het algemeen toch niet echt van superkwaliteit.
Direct opnemen tijdens optreden
Collapse
X
-
Dan gebruik je waarschijnlijk inderdaad de mic-ingang.
"Mooiste" optie is om op een AUX of een subgroup de mix te maken, en dan met twee microfoontjes (links en rechts) erbij voor het zaalgeluid. Zo pik je wat meer drums en akoestische instrumenten op en klinkt het wat natuurlijker. Wel erop letten dat die micjes natuurlijk niet op de main mix terechtkomen, want dat gaat piepen
Zoom H2/H4 is zeker een aanrader. Ik heb de H2, die heeft alleen een Minijack line in maar daar heb je in veel gevallen voldoende aan.
En als je een vlugge en goedkope oplossing wil, is die JBSystems geluidskaart (of iets vergelijkbaars, zoals de Creative Sound Blaster Connect) een goeie optie. Tulpkabeltje van de REC OUT naar de LINE IN van de geluidskaart en opnemen maar!First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Ik heb het liefst alsnog gewoon een DIRECTE .. dus dat hij gelijk van mijn REC OUT het kan opnemen.. Omdat ik met 2 keyboards en een turkse gitaar zit.. zit er weinig akoestiek
dus dat maakt vrij weinig uit
..
Dus mochten jullie ideetjes hebben over een goede makkelijker Externe geluidskaart hoor ik het graag ( ik zal ook kijken naar die Zoom H2/H4 wat die precies voor voor en nadelen heeft )
Alvast en natuurlijk hartstikke bedankt
Comment
-
-
In veel laptops is de mic-in jack ook als line-in te gebruiken.
Probeer dit eens (alhoewel het niet bij iedere laptop kan):

[Klikkerdeklik voor uitvergroting]
Zo kun je dus schakelen tussen de 2 inputs.
Daarbij houd je wel dat laptop-ingangen dramatisch zijn in kwaliteit. Allerlei vormen van ruis en brom en bliebgeluiden worden in je signaal toegevoegd en dat wil je niet. De beste optie blijft gewoon een extern kaartje kopen (zoals de JB Systems die hier eerder is aangehaald).
Succes!Comment
-
Dit is slechts het inschakelen van een 20 dB (meestal) boost. Zelfs wanneer je dit uitschakelt zit je nog met een ingang die te vlug overstuurt door een lijnsignaal.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment

Comment