Direct opnemen tijdens optreden

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RifatSahin
    • Nov 2007
    • 30

Direct opnemen tijdens optreden

Beste leden,

Ik had een vraagje.. Nu is het zo dat ik af en toe DIRECT wil openemen tijdens mijn optredens. Ik heb het eens geprobeert te doen met mijn laptop alleen dat was echt mission impossible omdat mijn geluidskaart helemaal de weg kwijt raakte.. Nu heb ik begrepen dat je via je line out ( mengpaneel ) ook via MINIDISC kan opnemen en dat over kan zetten op je pc/laptop??

Nu wil ik vragen aan de mensen die er enig ervaring mee hebben of die mij kunnen helpen of het klopt.. en mocht het kloppen waar ik dan rekening mee moet houden bij het aanschaf van zo een MD..

ps: beste mods mocht ik dit topic bij een verkeerd board geopent hebben dan wil ik vriendelijk verzoeken hem niet te sluiten maar te plaatsen bij de desbetreffende board..

Alvast bedankt beste leden..
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

De meeste mengtafels hebben een 2 track out. Dit kun je aansluiten op ieder opnamemedium. Volgens mij moet dat met een laptop geen probleem zijn.
    Nadeel is de input met een mini jack, een optie zou zijn om een audiointerface via usb te gebruiken. De tussenstap met MD is eigenlijk overbodig omdat je daarmee ook je laptop inmoet. Tenzij je het digitaal over kunt zetten.

Raymond.
    Heerlijk die stilte

Comment

• studio tinpanalley
      • Jun 2007
      • 59

hoi,

een minidisk gebruikt een compressie-formaat (dus verlies in kwaliteit)
      beter een DAT of CD-recorder gebruiken.

ook heb ik meestal niet zo'n goed resultaat als ik de tape-out gebruik om op te nemen... (meestal teveel stem en teveel snare)
      beter om een mix te maken via 2 auxen (als je er 2 over hebt)
      gewoon checken met koptelefoon in de DAT of CDRW

grtz,

wim

Comment

• RifatSahin
        • Nov 2007
        • 30

Beste heren,

Ik plaats even een foto erbij van mijn mengtafel.. Als ik met mijn laptop bijvoorbeeld wil AFSPELEN dan lukt dat wel.. Maar als ik vervolgens de tulpjes in de REC OUT.. doe dan doet HEEL me laptop vaag

hierbij een heel simpele foto waar ik de uit- en ingangen van neem als ik wil opnemen en afspelen..

En qua kwaliteit maakt het niet uit het hoeft niet ZO super te zijn dus mocht het alsnog lukken met die MD ja dan zou ik dat graag willen.. ( de reden is nogmaals omdat als ik met laptop opneemt dat hij HEEL vaag doet mijn laptop, ook als ik bv met mijn keyboard direct naar de line in ga van me laptop ) ..

Ik heb begrepen dat je met de MD dan verschillende bestandsformaten kan kiezen om op te slaan e.d??

En mocht het zijn dat ik toch een DAT recorder neem.. Wat zouden jullie mij dan adviseren??

( heel ingewikkeld ik weet het, sorry heren )

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

aanrader. ZOOM H4.
          Kun je de SD kaart zo uitlezen in je computer.

Ik werk er een half jaar mee en het is een van de beste aankopen sinds jaren.

Rechtstreeks in elk format opnemen.
          lekker belangrijk!

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

de tulpjes in de REC OUT.. doe dan doet HEEL me laptop vaag

Heb je de andere kant dan wel in de line in o.i.d. van je laptop zitten?
            En is je laptop ingesteld op opnemen via die line in? (Configuratiescherm-geluiden en audioapparaten-tabblad audio)
            Heerlijk die stilte

Comment

• RifatSahin
              • Nov 2007
              • 30

Originally posted by RayM
              de tulpjes in de REC OUT.. doe dan doet HEEL me laptop vaag

Heb je de andere kant dan wel in de line in o.i.d. van je laptop zitten?
              En is je laptop ingesteld op opnemen via die line in? (Configuratiescherm-geluiden en audioapparaten-tabblad audio)
              Ik heb alle 3 de ingangen geprobeerd.. ( HP DV9313 laptop )

ik heb windows Vista zo ziet het er dan uit :
              als ik gewoon bij afspelen ben

bij opnemen :

en bij Geluiden :

( Ik zou het super erg waarderen als ik te horen zou krijgen waar het mis gaat bij mijn laptop ) Alvast bedankt heren..

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by RifatSahin
                bij opnemen:
                Ik mis een line in bij dit scherm van je laptop. Weet niet of die op je laptop zit natuurlijk maar als die er is dan klopt er iets niet met de hardware installatie onder Vista lijkt het wel.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

rec out op je mengpaneel= uitgang

Line/headphone uit op je laptop = ook uitgang

dat wordt "botsende" signalen, niet de bedoeling.

Met geluid is het heel eenvoudig, altijd een bron en een ontvanger.

Zoals al werd aangegeven, de REC out op je mengpaneel op de line in van je laptop.

meest eenvoudige oplossing wanneer je laptop geen line in heeft:
                  JB Systems USB audio converter (bi-directioneel) - J&H Licht en Geluid
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JanV
                    • Jul 2007
                    • 60

Het kan idd via de line-out van het mengpaneel, maar hou er wel rekening mee dat je dan het "zaalgeluid"hoort op jouw opname (dus veel zang en bij wijze van spreken weinig drums).

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Je hebt geen line in, enkel een microfoon in...
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• koentjes
                        • Dec 2007
                        • 333

maar wat bedoel je met "doet heel mn laptop raar"

Als je bedoelt dat je signaal helemaal vervormd klinkt komt dat waarschijnlijk doordat je de mic-ingang gebruikt waarop je veel te hard instuurt...

als je iets anders bedoelt, moet je dat even specifieker uitleggen...

Comment

• RifatSahin
                          • Nov 2007
                          • 30

Originally posted by moderator
                          rec out op je mengpaneel= uitgang

Line/headphone uit op je laptop = ook uitgang

dat wordt "botsende" signalen, niet de bedoeling.

Met geluid is het heel eenvoudig, altijd een bron en een ontvanger.

Zoals al werd aangegeven, de REC out op je mengpaneel op de line in van je laptop.

meest eenvoudige oplossing wanneer je laptop geen line in heeft:
                          JB Systems USB audio converter (bi-directioneel) - J&H Licht en Geluid
                          dat probeer ik dus uit te leggen ik heb op me mengpaneel de REC OUT uitgang gebruikt en ik heb LETTERLIJK!! alle 3 de ingangen ( op me laptop ) geprobeert en NOG doet hij het niet.. daarom vond ik het vaag..

Maar met dat linkje van jou?? kan ik dan bv direct opnemen wat ik speel met me laptop?? dus van MENGPANEEL>>>> ( dat device ) >>> usb naar de laptop.. en dan neemt hij gewoon op??

( misschien hele domme vragen maar wat dit soort dingen betreft ben ik ECHT nog een beginner )

Comment

• RifatSahin
                            • Nov 2007
                            • 30

Originally posted by laserguy
                            Je hebt geen line in, enkel een microfoon in...
                            Ja ik denk dat dit het is?? want als ik met me keyboard op mijn ( oudere ) pc ga .. dan neemt hij gewoon direct SUPER op.. maar op me laptop doet hij dat niet..

Comment

• RifatSahin
                              • Nov 2007
                              • 30

Originally posted by koentjes
                              maar wat bedoel je met "doet heel mn laptop raar"

Als je bedoelt dat je signaal helemaal vervormd klinkt komt dat waarschijnlijk doordat je de mic-ingang gebruikt waarop je veel te hard instuurt...

als je iets anders bedoelt, moet je dat even specifieker uitleggen...
                              geluid neemt hij op vol met distortion .. zo lijkt het wel...

Comment

Working...