Dof geluid bij Roland VS2480 met afluistering op KRK Rokit RP6

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Originally posted by Jacob
    Ik begrijp ook dat op hogere resolutie of samplerate er meer data verplaatst moet worden. Maar het leek alsof er een verband wordt gelegd tussen 16 bit en 16 kanalen opnemen.

Misschien had je het niet eens tegen mij....
    Nee had het niet tegen jou idd. Het leek dat GJ het doorelkaar haalde, wat jij ook dacht gezien je post

Comment

• gjlekkerkerker
      • Nov 2007
      • 12

Wat ik zo raar vind, is dat het goed op de recorder staat.
      Maar zodra je het export naar een cd gaat het fout. Volgens mij maakt het niet uit hoe je opneemt of wat je ook doet.
      Als het goed op de recorder staat en het exporteren gaat goed mag het niet ineens slecht klinken.

Je neemt op in R-DAC. In plaats van 24 bit te veranderen kan je beter R-DAC eens uitzetten.

Master je de bestanden of exporteer je ze?
      Allereerst sorry voor het lange wachten op een reactie van mijn kant... Ik was namelijk even met vakantie.
      Ik heb zitten denken (ik had even de tijd) en het zou ook nog kunnen dat het aan mijn geluidskaart van mijn pc ligt. Dat zou een hoop kunnen verklaren... Het is namelijk een wat oudere pc (pentium 3, 750 mHz). Ik weet niet precies wat voor geluidskaart er in zit, maar hij is niet onlangs vervangen ofzo...

En ik exporteer mijn losse tracks en brand die dan vervolgens op een cd.

Comment

• Jacob
        • Jan 2006
        • 152

Hoe klinken andere cd's dan die je op je PC gebruikt?

En je kan eens een cd exporteren die je op je normale geluidsinstallatie draait.
        44.100 16 bit

Dan hoor je wat wel goed klinkt en waar het aan ligt.

Comment

• gjlekkerkerker
          • Nov 2007
          • 12

Hoe klinken andere cd's dan die je op je PC gebruikt?

En je kan eens een cd exporteren die je op je normale geluidsinstallatie draait.
          44.100 16 bit

Dan hoor je wat wel goed klinkt en waar het aan ligt.
          Andere cd's klinken gewoon goed, dat is het rare.
          En het probleem is dat ik nu de apparatuur niet meer thuis heb staan. Het is namelijk niet van mij... En het gaat nog wel even duren voor ik weer de kans krijg om met de VS2480 te knutselen.

Het hele verhaal van het exporteren van losse tracks van de VS2480 naar mijn pc, was het toevoegen van effecten zoals galm. Nu heb "ontdekt" (beetje laat) dat je de interne effecten ook naar een aux kan sturen, waardoor je dus meerdere kanalen door dat effect kan sturen. Ik dacht lange tijd dat je de effecten alleen als insertie-effect kon gebruiken, en zo dus je 2 effectenboards op de VS2480 als snel kwijt bent.
          Kortom, het is niet meer van "levensbelang" dat ik alles exporteer en via de pc effecten toevoeg.

Maar ik zal wel verder gaan zoeken naar de oorzaak...
          Bedankt voor alle nuttige tips en al het meedenken!

Comment

Working...