nuendo 4 is here :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • studio tinpanalley
    • Jun 2007
    • 59

Originally posted by Ibvee
    Heeft een limiet van 32 kanalen, en 48 met de music production toolkit. Met beide heb je een limiet van 18 I/O.
    Lightbridge met Nuendo moet super zijn. Vreemd eigenlijk dat de 'gouden combinatie' van M-audio met M-powered niet de volledige interface ondersteunt, dat je juist een ander pakket moet gebruiken om de interface volledig te benutten...

Heeft de Axiom gewoon ADAT uit?
    Wat is je normale setup?

hoi ibvee,

de axiom heeft helaas geen adat in/out
    maar alles is aes/ebu (96 aangesloten, 96 spares)
    dus ik heb "overgangen" van aes naar adat
    2x soundtracs Virtua
    2x RME adi-4DD
    1x Mutec multichannel formatchanger aa

= 8 kanalen naar de 02R (voor de FX van de TC-unity)
    + 32 kanalen naar de lightbridge

de "normale" setup is via 2 lynx aes-16 cards
    die steken in een stevige Quad-Opteron,
    waar nog plaats is voor nog 1 lynx pci (48 tracks total)
    en nog plaats voor 1 uad kaart pci-e (ik wacht op de uad-2)

grtz,

wim

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Zo vreemd is het niet, het is het truukje van digidesign waar ik het al eerder over had. LE/M-powered en HD verschillen amper van elkaar. Het zijn delaycompensatie, multichannel beatdetective, trackcount en I/O's waar em de verschillen in zitten. En die verschillen bestaan uit weinig meer dan het aan of uit zetten in een bitje ergens in de software, zoals de door jou genoemde musicproduction toolkit bewijst. Het is niet vreemd, het is begrijpelijk, als je dit soort functionaliteit in LE/M-powrede gaat bieden, dan zijn er heel weinig redenen meer over om voor HD te gaan.
      Dit is het gedeelte wat ik begrijp, ben ik met je eens.
      Wat ik bedoel is het maken van een interface met meer mogelijkheden dan de aangeraadde software ondersteunt, waardoor je eigenlijk zoiets zegt als: "je kan beter een ander programma kopen". Zoals Nuendo dus bijvoorbeeld
      De groeten => Micha

Comment

• JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

Originally posted by Lennartsound
        Ik merk dat je er tevreden over bent. Houden zo. Alleen krijg ik het gevoel dat je een wervende reclame tekst in je post hebt geplakt. Behalve de "warp functie" (wat dat dan ook is) zie ik niets dat Protools niet kan. Niet dat ik dat wil verheerlijken want er is veel mis met Protools maar blijkbaar is het toch niet zo'n slecht programma eigenlijk.
        Een programma hoeft niet MEER te kunnen dan een ander programma om beter te zijn.

De lijst met plug-ins voor Protools is oneindig. Ik weet niet zo goed welke 3th parties allemaal voor Nuendo bezig zijn maar plug-ins als de Waves bundles, Sony Oxford, etc zijn wel erg goed hoor. Dat is toch wat de klank en functionaliteit voor een groot deel bepaald. Enfin, 't is een eindeloze discussie
        Waves, Sony Oxford, etc. zijn allemaal ook in VST-versie te verkrijgen en dus prima bruikbaar onder Nuendo. Ik denk dat de lijst van beschikbare VST-plugins minstens even groot is als de lijst van ProTools-plugins....
        Creating shows beyond Imagination

Comment

• studio tinpanalley
          • Jun 2007
          • 59

Originally posted by Ibvee
          Heeft een limiet van 32 kanalen, en 48 met de music production toolkit. Met beide heb je een limiet van 18 I/O.
          Lightbridge met Nuendo moet super zijn. Vreemd eigenlijk dat de 'gouden combinatie' van M-audio met M-powered niet de volledige interface ondersteunt, dat je juist een ander pakket moet gebruiken om de interface volledig te benutten...

Heeft de Axiom gewoon ADAT uit?
          Wat is je normale setup?

18 i/o inderdaad met protools m-powered
          ik had gehoopt op 32 ...
          wel 32 tracks maar slechts 18 verschillende outputs

met nuendo en lightbridge wél 32 verschillende outputs !!

nu proberen of ik de lightbridge én de 2 lynxkaarten samen kan doen werken
          met een asio4all driver.
          dan zou ik 64 "in/outputs" moeten hebben

grtz,

wim

Comment

• Ibvee
            • Nov 2002
            • 714

Hoi Wim,

Ik zeg dit voorzichtig, maar ik heb gelezen dat er mensen waren die met een bepaalde versie van Protools M-powered, ik geloof iets van 7.1.x.x, toch gebruik konden maken van 32 I/O. In de versie die daarna uitkwam was dat weer opgelost. Als je expirimenteel aangelegd bent zou je dat eens kunnen uitpluizen, het verhaal stond ergens op Gearslutz.

64 I/O, het wordt een groot feest daar met die Axiom
            De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
              • Jun 2007
              • 59

thx micha,

ik heb er ook over gelezen (daarom dacht ik aan 32 i/o te komen)
              maar ik vrees dat het enkel voor mac is

ik ga zeker proberen,
              versie 7.3.1 cs1 of cs2 zou 32 i/o doen ...

nogmaals thx,

en 64 i/o is al feesten maar toch nog één lynx aes-16 erbij ooit,
              dan zitten de 80 kanalen van de SSL allemaal vol !!
              (3x aes-16 = 48 i/o + lightbridge = 32 i/o ==> 80 i/o !!)

80 inputs zie ik nooit gebeuren (k'heb geen 80 micro's en ook geen plaats voor een symphonisch orkest)
              maar 80 outputs (tracks) is niet echt uitzonderlijk

dan zou ik nog een manier moeten vinden om de 8 aux-returns (stereo) via draaiknoppen terug op de master (L-R = bus 1-2) te krijgen ipv op faders.
              de "engine" van de axiom is namelijk 96 kanaals

nu nog zo snel mogelijk support aanvragen bij SSL (eerst effe sparen) lol
              en dan de helpdesk "bombarderen" met vragen

grtz,

wim

Comment

Working...