nuendo 4 is here :)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • studio tinpanalley
    • Jun 2007
    • 59

nuendo 4 is here :)

nuendo 4 is er !
    zeer veel nieuwe post productie tools ..

maar om alle cubase functionaliteit te hebben moet je bijbetalen !

check : Videos & PDFs :: Steinberg Media Technologies GmbH

grtz,

wim
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Of je nou met 1 of 3 werkt. Het is nog steeds precies het zelfde.
    Ik ben altijd erg sceptisch over al die update's.

Is puur om geld mee te verdienen.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Side Chaining and Drag & Drop for FX plug-ins

The new side chaining ability of selected new VST 3 plug-ins included in Nuendo opens up new creative possibilities for Nuendo users.
      Signals received from the channel sends or track outputs and can be routed to any side chain-enabled plug-in and control predefined parameters in the plug-ins or used as a modulation source. This allows fast and easy setup for ducking effects, frequency-specific dynamic processing or controlling a modulation effect with another signal. Nuendo 4 insert FX plug-ins can be copied or swapped using drag & drop both as inserts on individual tracks and between tracks for fast, smooth effect handling.

Nou, dit zijn toch wel 2 dingen waar ik altijd op gewacht heb hoor! Net als het opheffen van die stomme routing-beperkingen.
      Last edited by sparky; 24-09-07, 20:13.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

Dat is nou precies de reden waarom ik of Protools of logic gebruikt.
        Beide hebben deze beperkingen niet.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Nou Mathijs, ook Protools heeft toch updates en versies (Logic ook trouwens)? Je moet toch een beetje met je tijd meegaan want anders kon je nu nog altijd opnemen onder DOS maar wedden dat je klanten dan gillend of met buikkrampen van het lachen weglopen?
          Ik ben het MEER dan 100% met jou eens als het gaat over service- en onderhoudscontracten... dat vind ik ook PURE afzetterij. Al weet ik ook HOE dat komt: alle werknemers van het bedrijf moeten elke maand hun salaris krijgen en dat gaat niet door eenmalige verkopen dus genereren ze extra vaste inkomsten door jaarlijks te betalen contracten...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

Zo hebben ProTools (aantal tracks en plugins) en Logic (Mac only!!) weer zijn hun beperkingen , of je moet tienduizenden euroos voor uitgebreide HD-systemen willen neerleggen, dat is niet altijd een reeele optie, laten we daarom blij zijn dat er nog andere software is.

Overigens ben ik gebruiker van zowel Cubase als Protools op zowel Mac's als PC's en vind overal zowel nadelen als voordelen.
            Last edited by sparky; 25-09-07, 14:31.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Lennartsound
              • Dec 2006
              • 269

Ik denk dat het om persoonlijke smaak gaat welk programma je wil gebruiken. Ik ken Nuendo niet zo goed. Ik weet wel dat sidechaining iets is wat ik 10 jaar geleden al met Protools deed. Zie niet in wat daar nou nieuw aan is.
              Ik denk dat er maar 1 echt groot nadeel is aan Nuendo: het is geen standaard.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Wat er nieuw aan is, is dat het in Nuendo kan.
                Ik zie nog een nadeel aan Nuendo en dat is dat het 2x zo veel kost als Cubase terwijl het op enkele minieme verschillen na dezelfde software is, een truukje dat meneer Digidesign overigens nog veel beter onder de knie heeft. (HD vs LE)
                Last edited by sparky; 25-09-07, 15:21.

Comment

• studio tinpanalley
                  • Jun 2007
                  • 59

hoi sparky,

de verschillen zijn niet zo miniem als je zou denken...
                  als je echt post productie doet (film enzo) is het verschil groot :

- display feet en frames (16 + 35mm film) in timeline
                  - picture follow is frame accurate while moving/trimming
                  - full Sony 9-pin support (extra machine control options)
                  - Warp to picture
                  - Pinnacle Liquid support (easy import-export video)
                  - Pull up/Pull down (transfer ntsc to pal)
                  - video player supports multiple tracks with varying format
                  - HDTV frame rate support
                  - support for ADR Studio (dialog replacement software)
                  - surround up to 10.2 channels
                  - Dolby Matrix encoder and decoder is standard
                  - support for DTS and Dolby Digital decoders
                  - network via lan to connect multiple computers on the same project
                  - Support for : OMF, AAF, AES-31, Open TL 3.0, Premiere Generic ESL
                  - Support for : WK Audio, Euphonix, ... (very prof. hardware controllers)
                  - sample frequency up to 384 khz
                  - Denoiser en Declicker plugin
                  - Multi Scope (surround jellyfish etc...)
                  - Test tone * noise generator

en dan nog de nieuwe functies van Nuendo 4

- Advanced new automation system
                  - 20 new editing commands and tool modifiers
                  - new routing options (sidechain etc.)
                  - new Track Quickcontrol and Track Presets
                  - improved Channel EQ
                  - MPEX 3 audio time stretching
                  - new hi and lo cut plugin for foley and voices
                  - Quicktime 7 support
                  - MP3 Surround support

and more ...

k'moet toegeven dat 2000€ veel is voor een programma,
                  maar een protools HD kost toch vele malen meer ...

ik ben begonnen met Cubase en dan overgestapt naar Nuendo
                  mijn bevindingen zijn : uitgebreider én stabieler

voor compatibiliteit met de andere studio's heb ik ook 32 tracks
                  protools m-powered (via een lightbridge)
                  maar zelf werk ik liever en sneller met Nuendo.

groetjes,

wim

Comment

• Lennartsound
                    • Dec 2006
                    • 269

Ik merk dat je er tevreden over bent. Houden zo. Alleen krijg ik het gevoel dat je een wervende reclame tekst in je post hebt geplakt. Behalve de "warp functie" (wat dat dan ook is) zie ik niets dat Protools niet kan. Niet dat ik dat wil verheerlijken want er is veel mis met Protools maar blijkbaar is het toch niet zo'n slecht programma eigenlijk. De lijst met plug-ins voor Protools is oneindig. Ik weet niet zo goed welke 3th parties allemaal voor Nuendo bezig zijn maar plug-ins als de Waves bundles, Sony Oxford, etc zijn wel erg goed hoor. Dat is toch wat de klank en functionaliteit voor een groot deel bepaald. Enfin, 't is een eindeloze discussie

Comment

• Ibvee
                      • Nov 2002
                      • 714

Ik denk dat er meer VST plugins zijn dan RTAS/TDM. Vrijwel alle fabrikanten maken VST plugins, naast nog enkele instanties die ze als freeware hebben, terwijl er maar een beperkt aantal fabrikanten PT plugins maakt (zit hier een controle op van Digidesign?) en veel soft instrument fabrikanten maken eerst VST omdat het grootste gedeelte van hun gebruikers Cubase gebruikt.

@Tinpanalley
                      Krijg je vaak Protools sessies? Ik ga ervan uit dat je in zo'n geval een groot gedeelte van de sessie in de box mixed (18 I/O max in LE en M-Powered)? Dat zal een tegenvaller zijn met zo'n tafel...

Ik heb Protools geprobeerd, en Nuendo, en op een of andere manier kon ik met Protools na een uurtje al meer en sneller werken dan dat ik in een half jaar met Nuendo kon.
                      Verder vond ik de routing van Nuendo erg vreemd. Geen group naar een oudere (= eerder aangemaakte) group kunnen sturen is soms erg lastig.
                      Nuendo schijnt dan automatic delay compensation te hebben itt PT LE, in PT LE kun je tenminste een normale hardware insert maken

Waar ik wel benieuwd naar ben, wat zal het antwoord zijn van Digidesign op Logic 8?
                      De groeten => Micha

Comment

• studio tinpanalley
                        • Jun 2007
                        • 59

hoi,

de eerste protools sessie is voor één van de weken,
                        ben bezig met installeren van de lightbridge,
                        ik hoop dat ik aan 32 kanalen kom in protools LE
                        ik dacht dat dat kon met de 7.3 software
                        zal het snel laten weten !

met de lightbridge kan ik ook nuendo draaien dacht ik (asio)
                        dan heb ik 64 tracks in/out

Comment

• Ibvee
                          • Nov 2002
                          • 714

Heeft een limiet van 32 kanalen, en 48 met de music production toolkit. Met beide heb je een limiet van 18 I/O.
                          Lightbridge met Nuendo moet super zijn. Vreemd eigenlijk dat de 'gouden combinatie' van M-audio met M-powered niet de volledige interface ondersteunt, dat je juist een ander pakket moet gebruiken om de interface volledig te benutten...

Heeft de Axiom gewoon ADAT uit?
                          Wat is je normale setup?
                          De groeten => Micha

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Originally posted by studio tinpanalley
                            hoi sparky,

de verschillen zijn niet zo miniem als je zou denken...
                            als je echt post productie doet (film enzo) is het verschil groot :

- display feet en frames (16 + 35mm film) in timeline
                            - picture follow is frame accurate while moving/trimming
                            - full Sony 9-pin support (extra machine control options)
                            - Warp to picture
                            - Pinnacle Liquid support (easy import-export video)
                            - Pull up/Pull down (transfer ntsc to pal)
                            - video player supports multiple tracks with varying format
                            - HDTV frame rate support
                            - support for ADR Studio (dialog replacement software)
                            - surround up to 10.2 channels
                            - Dolby Matrix encoder and decoder is standard
                            - support for DTS and Dolby Digital decoders
                            - network via lan to connect multiple computers on the same project
                            - Support for : OMF, AAF, AES-31, Open TL 3.0, Premiere Generic ESL
                            - Support for : WK Audio, Euphonix, ... (very prof. hardware controllers)
                            - sample frequency up to 384 khz
                            - Denoiser en Declicker plugin
                            - Multi Scope (surround jellyfish etc...)
                            - Test tone * noise generator

en dan nog de nieuwe functies van Nuendo 4

- Advanced new automation system
                            - 20 new editing commands and tool modifiers
                            - new routing options (sidechain etc.)
                            - new Track Quickcontrol and Track Presets
                            - improved Channel EQ
                            - MPEX 3 audio time stretching
                            - new hi and lo cut plugin for foley and voices
                            - Quicktime 7 support
                            - MP3 Surround support

and more ...

k'moet toegeven dat 2000€ veel is voor een programma,
                            maar een protools HD kost toch vele malen meer ...

ik ben begonnen met Cubase en dan overgestapt naar Nuendo
                            mijn bevindingen zijn : uitgebreider én stabieler

voor compatibiliteit met de andere studio's heb ik ook 32 tracks
                            protools m-powered (via een lightbridge)
                            maar zelf werk ik liever en sneller met Nuendo.

groetjes,

wim
                            Hoi Wim

Ik kijk ook naar het programma vanuit het oogpunt van muziekproductie, vanaf daar lijken cubase en nuendo eng veel op elkaar . Vanuit de post-productiehoek is het natuurlijk een ander verhaal en dat is natuurlijk ook waar het programma in eerste instantie voor bedoeld is.

Comment

• sparky
                              • Apr 2002
                              • 2104

Originally posted by Ibvee
                              Heeft een limiet van 32 kanalen, en 48 met de music production toolkit. Met beide heb je een limiet van 18 I/O.
                              Lightbridge met Nuendo moet super zijn. Vreemd eigenlijk dat de 'gouden combinatie' van M-audio met M-powered niet de volledige interface ondersteunt, dat je juist een ander pakket moet gebruiken om de interface volledig te benutten...
                              Zo vreemd is het niet, het is het truukje van digidesign waar ik het al eerder over had. LE/M-powered en HD verschillen amper van elkaar. Het zijn delaycompensatie, multichannel beatdetective, trackcount en I/O's waar em de verschillen in zitten. En die verschillen bestaan uit weinig meer dan het aan of uit zetten in een bitje ergens in de software, zoals de door jou genoemde musicproduction toolkit bewijst. Het is niet vreemd, het is begrijpelijk, als je dit soort functionaliteit in LE/M-powrede gaat bieden, dan zijn er heel weinig redenen meer over om voor HD te gaan.
                              Last edited by sparky; 26-09-07, 11:21.

Comment

Working...