Hallo,
Ik heb samen met een goeie kameraad een middelgrote repetitieruimte waar we binnenkort graag amateuropnames willen aanbieden voor demo'tjes of nabeluistering van de groepen
(Zoals de groep gisteren avond, die het zeer handig vond om naderhand te zien waar het fout zat of waar er iets anders bij kon)
Nu zou ik eens willen vragen wat julie van volgende sample vinden die ik gisteren snel in elkaar geflans had terwijl de groep live een repetitie aan het doen was met vrij basic materiaal (omdat wij geen groot budget hebben)
Trekt dit op iets? Is dit aan te bieden, zo een dienst gezien de kwaliteit?
Alvast bedankt voor de hopelijk opbouwende commentaar.
Het sampletje: http://www.muziekkot.be/samples/sample.mp3
Materiaal:
1 micro op de kickdrum (oude AKG waar ik het model niet van ken)
1 over het drumstel omdat ik niet genoeg mic's heb voor elk instrument (dit was een AKG C414 EB)
1 tje links voor zowel de bassgitaar als leadgitaar (Beyer dynamic)
1 tje rechts voor de mondharmonica en 2de gitaar (Beyer dynamic)
3 voor de zang. (Beyer dynamic)
Voor de rest ging ik als volgt tewerk: Mic's naar de break out box -> multikabel -> tascam model 5 B mixer (die dient als front mixer & moni's) en vanaf dat paneel met de direkt out's naar een behringer waar ik dan wat bijregelde om naar een pc te sturen voor opname. (met sony soundforge)
Ik wil er toch nog even op drukken dat dit enkel een 'probeersel' was, om te zien of dit uberhaupt zou lukken, dus verwacht geen 1ste klasse studio kwaliteit (Ik heb zelf niet eens noisegates, compressors, delay's of wat dan ook
)
Edit: blijkt dat ik dit verkeerd heb geplaats, zou eigenlijk naar "Recording & broadcast forum" (zonder foto's
) moeten, dus mocht en modje hem willen verplaatsen? Alvast bedankt.
Ik heb samen met een goeie kameraad een middelgrote repetitieruimte waar we binnenkort graag amateuropnames willen aanbieden voor demo'tjes of nabeluistering van de groepen
(Zoals de groep gisteren avond, die het zeer handig vond om naderhand te zien waar het fout zat of waar er iets anders bij kon)
Nu zou ik eens willen vragen wat julie van volgende sample vinden die ik gisteren snel in elkaar geflans had terwijl de groep live een repetitie aan het doen was met vrij basic materiaal (omdat wij geen groot budget hebben)
Trekt dit op iets? Is dit aan te bieden, zo een dienst gezien de kwaliteit?
Alvast bedankt voor de hopelijk opbouwende commentaar.
Het sampletje: http://www.muziekkot.be/samples/sample.mp3
Materiaal:
1 micro op de kickdrum (oude AKG waar ik het model niet van ken)
1 over het drumstel omdat ik niet genoeg mic's heb voor elk instrument (dit was een AKG C414 EB)
1 tje links voor zowel de bassgitaar als leadgitaar (Beyer dynamic)
1 tje rechts voor de mondharmonica en 2de gitaar (Beyer dynamic)
3 voor de zang. (Beyer dynamic)
Voor de rest ging ik als volgt tewerk: Mic's naar de break out box -> multikabel -> tascam model 5 B mixer (die dient als front mixer & moni's) en vanaf dat paneel met de direkt out's naar een behringer waar ik dan wat bijregelde om naar een pc te sturen voor opname. (met sony soundforge)
Ik wil er toch nog even op drukken dat dit enkel een 'probeersel' was, om te zien of dit uberhaupt zou lukken, dus verwacht geen 1ste klasse studio kwaliteit (Ik heb zelf niet eens noisegates, compressors, delay's of wat dan ook
)Edit: blijkt dat ik dit verkeerd heb geplaats, zou eigenlijk naar "Recording & broadcast forum" (zonder foto's
) moeten, dus mocht en modje hem willen verplaatsen? Alvast bedankt.

Comment