Advies studio-microfoon gevraagd!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lennartsound
    • Dec 2006
    • 269

Originally posted by Mike Manders
    heb ik het hier over een naam dan?? elk merk maakt rommel, vooral de topmerken zijn daar erg goed in....
    gewoon proberen en inderdaad vooral luisteren (voor veel mensen erg lastig)
    en dan komt alles goed
    tut tut, niet zo aangebrand... Ik heb het over het algemeen. Hoewel je weldegelijk generaliseert door te zeggen dat Rode en SP nep in het hoog klinken, maar goed, daar gaat het topic niet over.
    En Behringer meetmicrofoons met M149's vergelijken? Die vind ik wel geestig. Ik zou idd geen metingen gaan doen met een M149. Ik zou ook geen voiceover gaan opnemen met een Behringer meetmicrofoon...
    Ik begrijp geloof ik niet wat het punt is dat je probeert te maken Ibvee
    Ik hoop wel dat de starter van het topic nu een idee heeft waar hij naar moet vragen in de winkel. (om op proef mee te krijgen )

Comment

• Ibvee
      • Nov 2002
      • 714

Ik vergelijk geen behringer meetmicrofoons met M149's. Ik weet in ieder geval 1 zeer ervaren technicus die in sommige gevallen de behringer heeft gekozen ipv z'n m149.

Het punt is niet zozeer op jou gericht, misschien meer op Frederic en in het algemeen, iedereen lijkt wel op zoek naar 'de beste microfoon'. Microfoons zijn maar zeer beperkt te vergelijken.

Het punt is: Het is TE kort door de bocht om te zeggen dat Neumann nooit rotzooi heeft gemaakt, dat is namelijk persoonlijk.
      Er zijn zoveel mensen hier en overal op internet die uitspraken doen over dingen waar ze geen ervaring mee hebben, of die ze niet vergeleken hebben enz.
      Dit drukt de kwaliteit van dit soort forums, en maakt veel adviezen waardeloos.

Ik veroordeel niemand, en ik zeg niet dat ik dat nooit doe, en ik weet dat ik het zeker ook heel veel gedaan heb. Maar ik post al een tijdje hier en daar, en ik probeer dit nu iig zoveel mogelijk te voorkomen, als ik een post van mezelf te weinig vind toevoegen haal ik die weer weg (zo ook misschien dit soort posts).

Ook al ben ik de microfoon die Mike noemt nog niet zoveel tegengekomen, ik weet zeker dat hij em kan vergelijken met een heleboel veel betere en gelijkwaardige mics. Als Mike zoiets zegt is dat een waardevol advies, hij is iemand die in dit geval weet waar hij het over heeft. In tegenstelling tot wat ik hier veel zie gebeuren, dat mensen alleen zeggen dat ze hun eigen microfoon goed vinden, en nooit een ander hebben geprobeerd.

Dit is een flut post.
      De groeten => Micha

Comment

• Mike Manders
        • Aug 2006
        • 341

Ibvee heeft gelijk, gewoon naar de winkel gaan en een microfoon kopen. Of koop er meerdere, want een allroundmicrofoon is altijd lastig.
        ik gebruik zoveel verschillende, en wat ik de ene dag mooi vind, werkt de volgende dag helemaal niet, erg persoonlijk dus allemaal, en afhankelijk van een hoop factoren.

Comment

• R@dical
          • May 2006
          • 33

klopt een allround mic is moeilijk te beoordelen. Daarom zijn er ook meerdere mic's gemaakt voor andere doeleinde. een beta 57 zou je dan voor een snare gebruiken of voor gitaar. en een km184 voor de highhat. en de overheads weer een akg c414. en dit is vaak ook weer persoonlijk. dus ik sluit me aan bij ibvee je moet je eigen klanksmaak zien te vinden bij de bepaalde instrumenten die je gaat gebruiken, en wat ik altijd handig vind is dat ik ervan uitga hoe een instrument natuurlijk klinkt. en dit zo goed mogelijk probeer over te brengen met een mic, zodat er minder EQ gedaan hoeft te worden. plus een goede pre-amp is het halve werk.

Comment

Working...