Eigen home studio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ibvee
    • Nov 2002
    • 714

Maar leg dan eens precies uit wat je ermee wil, en wat je al hebt. Zoals je weet is een leuke computer al zeker over de 500 euri, en een leuke geluidskaart ook...
    De groeten => Micha

Comment

• Strat
      • Feb 2005
      • 125

Tja, ben eens even gaan tellen. Heb behoudens de pc (2000 euro), de geluidskaart (400 euro)en de software (Sonar, ruim 400 euro) alles tweedehands gekocht en kom toch ruim boven de 4000 euro uit. Tel ik mijn wensen hier nog bij op, tja, the sky is the limit.

Een goede start is trouwens wel een goede pc (twee monitoren is erg handig voor je studio-werk) en een goed programma (Cubase, Logic, Sonar, etc)met wat (freeware) plug-ins.

Wil je meer, moet je toch aan een leuke mixer denken (heb zelf een Mackie LM-3204 hiervoor). Tja en een masterkeyboard natuurlijk. O ja, en de monitoring niet vergeten . . .]

Gewoon nog maar even doorsparen lijkt het devies.

Comment

• pro`d`user
        • Jun 2002
        • 534

Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je nou al hebt en of er de mogelijkheid is om meer dan 1000 euro uit te geven maar toch een advies:

Koop een fatsoenlijke pc met beeldscherm(en) en reason, daar wordt heel veel muziek mee gemaakt en het is goed betaalbaar. Volgens mij kost de nieuwste versie 329euro.
        In het vervolg kun je dan altijd nog iets als Cubase aanschaffen, dan zou je Reason kunnen rewiren zodat je er nog steeds wat aan hebt.
        Barry K.
        Wij werken met EV ole ole
        In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• silencestudio
          • Mar 2005
          • 3

Voor minder dan 500 EUR kan je een Mac G4 of een PC kopen. Bij Digidesign (digidesign.com) kan je voor minder dan 500 USB een Mbox kopen. Dat is een uitstekende semi-pro digitale usb geluidskaart met 2 voorversterkte inputs voor microfoons of instrumenten en MIDI. Met deze stukje hardware krijg je ook ProTools LE software met plugins. Hiermee kan je meteen aan de slag. Mengtafel heb je voorlopig niet nodig. Met ProTools LE kan je tot 24 audio en onbeprekt MIDI sporen mixen.
          Voor zang heb je een goede microfoon nodig maar je kan ook starten met een goedkope mic.
          Voordelen van ProTools met Mbox zijn:
          - goedkoop en professionele kwaliteit
          - geen mixer nodig
          - synths welke je al heb kan je aansluiten door MIDI
          - Reason of andere softsynths kan je combineren
          - sessies kan je opslaan en brengen naar betere home studio voor b.v. betere zangopnames
          - thuis kan je zelf alles mixen of laten doen door iemand met meer ervaring (over zijn shouder kijken is leerzaam)

Zang booth kan je improviseren in en hoek van je kamer:
          - leg matrassen tegen beide muren
          - sluit deze hoek af met 2 dekbeden (hang ze op 2 hooge microfoonstandaards)

Veel plezier!

Comment

Working...