Compact: 24 sporen opnemen/afspelen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

Compact: 24 sporen opnemen/afspelen

Wat is de makkelijkste manier om in een compacte setup 24 sporen op te nemen, maar ook af te spelen?

Al enige dagen ben ik mijn brein aan het breken over dit vraagstuk.
    Constateringen:
    -Voor opname: multitrack HD recorder.
    -Mixer: hoe ga je mixen. Digitaal zou het makkelijst zijn (geen rack compressors, effecten, etc).
    Er zijn echter geen kleine tafels met 24 inputs. De 02R komt het dichtst in de buurt.
    Analoog is ook een optie:
    Handige optie is de Allen&Heath Mix wizzard lijn. Een 16:2 in combinatie met een 14:4:2 is erg leuk (system bus doorlus mogelijkheid). Tegen is echter de sound.
    Soundcraft Ghost. 24 kanalen, van goede kwaliteit. Echter wel groter en zwaar.

Welke optie/mengtafel zie ik over het hoofd?
    Elke suggestie is welkom.

• giserke
    • Nov 2003
    • 456

alesis HD24 met 24kanaals mixer, samen voor 3500euro te vinden.

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Over welke mixer spreek je dan?
      Het gaat hier wel om een set die zo compact mogelijk moet zijn.
      Bij een Analoge tafel kies ik sowieso voor de Fostex D2424

Comment

• Koert
        • Nov 2002
        • 86

Een kleine tafel met 24 inputs: De O1V/96 !!!
        Kleiner kan niet volgens mij...

Groeten, Koert

Comment

• MSS
          • Dec 2003
          • 78

Kijk ook eens naar Soundscape (www.sydec.be) een soort protools maar dan (beter)/goedkoper.
          Als je soundscape 32 neemt met 3 maal converters (ibox) ben je 12 he kwijt, 24 bit opname 48 khz. 24 sporen.
          Dit geheel stuur je met je laptopje aan. Hiermee kun je editten,mixen,fx,dynamics alles!!!
          Ik weet niet in hoever je prof. wilt gaan werken maar dit is wel een super set-up. Die beter klinkt dan alessis,mackie,fostex en andere HD bakjes!
          Je kunt er ook een digitale tafel aan hangen met 3 tdif poorten dan heb je de converters ook niet nodig. Of een degelijke analoge tafel!

Comment

• Mathijs
            Moderator
            • Aug 2002
            • 1353

Beste Koert.

De 01V96 heeft 12 microfoon inputs. Verder is deze uitgevoerd met stereo inputs. Een voledige 24 sporen opname is dus helaas niet mogelijk.

Soundscape is inderdaad erg betaalbaar voor wat je er voor krijgt. Iemand ervaring met dit systeem?

Comment

• MSS
              • Dec 2003
              • 78

Ja mathijs, ik gebruik het systeem regelmatig. We doen er live registratie mee en in de studio tot 72 kanalen simultaan opname/mix.
              De interface is erg overzichtelijk toch eenvoudig. Binnekort kan er ook met vst plugins gewerkt worden binnen SS.
              De klank is waanzinnig goed, veel headroom en een eerlijk geluid. En voor de die-hards die nog met protools willen werken. Kunnen file geimporteerd en exporteerd worden. Dus je bent compatible met de grote concurent!

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

citaat:Geplaatst door MSS

Kijk ook eens naar Soundscape (www.sydec.be) een soort protools maar dan (beter)/goedkoper.
                Als je soundscape 32 neemt met 3 maal converters (ibox) ben je 12 he kwijt, 24 bit opname 48 khz. 24 sporen.
                Dit geheel stuur je met je laptopje aan. Hiermee kun je editten,mixen,fx,dynamics alles!!!
                Ik weet niet in hoever je prof. wilt gaan werken maar dit is wel een super set-up. Die beter klinkt dan alessis,mackie,fostex en andere HD bakjes!
                Je kunt er ook een digitale tafel aan hangen met 3 tdif poorten dan heb je de converters ook niet nodig. Of een degelijke analoge tafel!
                meer dan 4000 ballen excl. BTW voor de soundscape 32 (waarmee je nog geen enkele microfooningang hebt) lijkt me wel zeer veel.
                En compact is het zeker niet, als je een digi mixer moet aanschaffen van 24 kanalen. Of een AD/DA rack met microfoon ingangen moet bouwen.

Dan ben je vlug 10.000-15.000 euro kwijt.

Comment

• giserke
                  • Nov 2003
                  • 456

heb eens uitgerekend wat je kwijt bent (zonder btw)
                  1x soundscape 32: 3995
                  3x ADDA-2408-R (want de andere zijn line ingangen en geen microfooningangen.= (3x3995) 11985

= 15980 excl. BTW.
                  Dan hebben we nog geen mixer controler meegeteld.

Voor een professionele studio ok, maar om wat achter uur te gaan opnemen.
                  [}]
                  Want dat is de bedoeling van zijn vraag dacht ik.

Comment

• MSS
                    • Dec 2003
                    • 78

giserke er zijn ook mensen leven van recording (oftewel werk, geen hobby) en die werken graag met prof. apparatuur. Ik geef een suggestie voor een zeer prof. set-up die nog redelijk te betalen is.
                    En die setup die ik hierboven beschreef is zeker wel compact, 12 he en alles bij je. 10000-15000 is een beetje overdreven.

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

Ik ben op zoek naar een compacte setup. Deze is bedoelt voor life registraties. Echter, de set moet door één iemand kunnen worden opgebouwd. Het makkelijkst is uiteraard alles in één rack. Het blijk alleen dat dit niet haalbaar is.

Ik heb ook gegeken naar bijvoorbeeld een Midas Venice. Deze heeft dan wel geen tape returns, maar wel een prima sound en compact.
                      Een groot nadeel van deze tafel vind ik echter dat hij niet modulair is opgebouwt.

Comment

• Mathijs
                        Moderator
                        • Aug 2002
                        • 1353

Weer een beetje zitten serven vanavond. Nu kwam ik op onderstaande mixer:

De Mackie TT24.

Een digitale mengtafel, 24 inputs, 24 digitale in en outputs.
                        Processing en EQ. Alles zit er in en de prijs is uitermate schappelijk. Opvallend is dat de prijs lager is dan die van een D8B, en dan wel een D8B zonder enige i/o kaart.

Met de D8B heb ik niet echt goede ervaring. Dunne sound, niet erg goed klinkende dynamics.

Iemand ervaring met de TT24?

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Ik was geen Behringer fan, maar een zo'n lage prijs deed mij beslissen om er één te kopen om te kijken wat het is. En realistisch bekeken krijg je heel veel waar voor je geld, zowel kwalitatief als mogelijkheden. Voor in dit topic omschreven doel is het wat mixer betreft zeker het overwegen waard, dan wel uiteraard met exstra ingangen tot 32 kanalen mogelijk.

Herman

Comment

• giserke
                            • Nov 2003
                            • 456

citaat:Geplaatst door Mathijs

Weer een beetje zitten serven vanavond. Nu kwam ik op onderstaande mixer:

De Mackie TT24.

Een digitale mengtafel, 24 inputs, 24 digitale in en outputs.
                            Processing en EQ. Alles zit er in en de prijs is uitermate schappelijk. Opvallend is dat de prijs lager is dan die van een D8B, en dan wel een D8B zonder enige i/o kaart.

Met de D8B heb ik niet echt goede ervaring. Dunne sound, niet erg goed klinkende dynamics.

Iemand ervaring met de TT24?
                            Ik denk een zeer goede recording mixer. Maar deze is nog maar pas uit, dacht ik.
                            Ik ken geen europese prijzen. Maar als je kijkt kan je een Dm-24 van tascam kopen voor bijna een appel en een ei. (16 xlr microfoonkanalen)

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

Je zegt het zelf al:
                              citaat16 xlr microfoonkanalen)
                              Gaat helaas dus niet werken. Anders was het inderdaad een optie.

Comment

Working...