bwa, met de tascam uitbreiding heb je er ook 24. (micpreamp naar tdif module)
Compact: 24 sporen opnemen/afspelen
Collapse
X
-
Mackie TT24 is volgens mij bedoeld als live mixer en dus ook minder geschikt voor opname doeleinden.
Ik heb zelf laatst een tweedehands Yamaha O2R gekocht voor zo'n € 2000,00 compleet met ADAT-kaarten en TC engine.
Voeg hierbij bijvoorbeeld twee Mic-adat convertors en een recorder of, zoals ik een PC met MOTU 2408 mk3 en je bent redelijk voordelig klaar zou ik zeggenComment
-
ik heb zo'n €2000,00 betaald voor een Yamaha O2r v.2 compleet met alle genoemde uitbreidingen
ik zou dit zeker niet uitgeven aan een O1v(96)Comment
-
focusrite heeft allerlei microfoonpreamps
waaronder ook een 8-voudige
verder zijn er volgens mij nog wel meer te vinden, ik weet ze zo niet uit mijn hoofd maar....
anders is het misschien een idee om een aantal enkele of dubbele mic pre's aan te schaffen zodat je ook voor bijzondere situaties geschikte voorversterkers hebtComment
-
volgens mij kun je die focusrites ook krijgen zonder ad conversie erin, dan zullen ze vast ook wat goedkoper wordenComment
-
Misschien is de combi van een mackie onyx (opvolger VLZ)met firewirekaart en een laptop met cubase SX iets. 24 goede pre-amps direct de harde schijf op. Wat stabiliteit betreft: Ik gebruik nu bijna een jaar SX, redelijk intensief wel, het is er nog nooit mee gekapt tijdens het opnemen. Wat niet wil zeggen dat het nog nooit gecrashed is tijdens andere acties natuurlijk...Maarja dat gebeurt ook met harddiskrecorders.
Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
het is n te zien hoeveel de mackie onyx kost.
Als je er 2 van kunt kopen voor een schappelijke prijs, lijkt me dat een goeie keuze.
Ik denk dat je moet een keuze maken tussen de tascam DM24 en de 01v96/02r96 met uitbreiding of 2 van dergelijke toestellen.
Het is moeilijk kiezen, maar de prijs zal hierin de doorslaggevende factor zijn.
je mag ook niet vergeten dat de firewire een optie is. Wat kost dergelijke kaart?Comment
-
Eh 2 stuks? zijn de drivers daarvoor geschikt?
echt goedkoop is het dan ook niet
ook niet echt handig en ook niet echt compact meer.....
Beetje laat in het onderwerp misschien maar wel een belangrijke vraag: In wat voor situaties gaat het toegepast worden? Het klinkt een beetje als een live-opnamerig, maar is het dat ook? want dan hoef je dus geen monitormixen te maken of effecten toe te passen, hooguit af en toe wat compressie.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment

Comment