Ik heb even op de site van MOTU gekeken, ziet er goed uit zeg!!! Het verbaasd me dat ik nooit eerder van dit apparaat had gehoord. Is het al lang uit? Wat vraagt het van je systeem als je 24 kanalen tegelijk opneemt en een aantal terugspeelt? Ik heb ook nog geen prijs gevonden, wat moet het kosten?
24 sporig opnemen
Collapse
X
-
ik ken die hd24 ook...
Heb 2x meegemaakt dat hij (soms) binnen 10 min afsloeg. Daarna weer op rec zetten, dan blijft alles okee.
2x een live-opname verprutst ermee, omdat ik het niet wist.
Daarna heb ik hem eerder aangezet, en inderdaad sloeg hij 1 keertje ook weer af.... heeft met HD/temp te maken oid....
Het fijne in jouw toepassing met HD24 is idd dat je direkt weer kan afspelen naar een analoge mixer.
Heb zelf een digi002R icm 8xpresonus mic pre, met adat uit, en dat werkt top met 16 kanalen op de laptop (externe schijf). Ik zou nog wel een converter willen van 2xana naar spdif dan kan ik tot 18 ch, maar die converter hebbik nog niet gevonden...
Dat zelfbouwen zou wel moeten kunnen, want je kan die alesis chips (voor adat communiatie) en akm chips (converters) gewoon los kopen, mic pre's zelf bouwen (ina diff amps van burr brown), maar spaar je de moeite, zeker gezien jouw achtergrond....
Overigens zou die bieringer wel om te bouwen zijn tot betere performance, die preamps zijn pin compatible met de ina's volgens mij....knoppen en waarden :)Comment
-
Die MOTO 24I/O lijkt inderdaad ook een prima ding. En is ook nog eens een keer aantrekkelik geprijst.
Het extra voordeel van de Behringers vind ik de ingebouwde pre-amps. Als je niet afhankelijk wil zijn van de door de FOH mix veranderende output op de direct outs, kun je voor FOH of Monitors het signaal splitten. Dit geeft vervolgens wel weer een ander probleem zoals je aan mijn post hier http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=11756 kan zien. Maar niets is onoverkomelijk natuurlijk zoals in de antwoorden op mijn vraag daar te lezen valt. Overigens kan je met behulp van de ADA8000's de signalen ook vanaf de pc naar verschillende kanalen op een analoge tafel sturen. Ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik deze dingen zelf verkoop oid maar ik probeer de redenen waarom ik voor de Behringers gekozen heb uit te leggen.
Comment
-
Bij de importeur is het apparaat zonder korting een dikke 1800 euro inclusief btw, er moet toch wel een aardig stukje vanaf wil dit goedkopen worden dan de RME/Behringer combi. Dus ...voor welke prijs is dit apparaat verkrijgbaar?Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Tja, het is een beetje houtje-touwtje, maar als je het echt wilt:citaat:Geplaatst door dokter dB
Ik zou nog wel een converter willen van 2xana naar spdif dan kan ik tot 18 ch, maar die converter hebbik nog niet gevonden...
De meeste Sony MiniDisc decks (gewoon de consumenten apparaten) gedragen zich als AD - DA convertor wanneer je op REC drukt als er GEEN disc in zit. En bepaalde series van die apparaten (bijv. de 5xx serie) hebben analoog in (op stereo cinch natuurlijk) en SP/DIF (optisch) uit.
Groet,
Jorg
Comment
-
Cinch analoog > S/PDIF optisch gaat lukken op deze manier, maar geen 24 bits inderdaad, MiniDisc is 16 bits.citaat:Geplaatst door dokter dB
hmmm ja had ik ook al aan gedacht, maar het zou voor mij cinch-spdif moeten zijn, 24 bits...
is er geen redelijk betaalbare mic pre oid?
Maar, als ik even mag vloeken in de kerk: de Ultramatch SRC2496 (=nieuwe versie van de oude ultramatch) van - Behringer - is een digitale formaat convertor op 24bits/96khz en voorziet ook in 2 analoge in- en outputs.
Ingangen zijn dan met XLR uitgevoerd.
Groet,
Jorg
Comment
-
Bij de duitsers kost hij 1624 euro. is al een stuk minder. je hebt dan wel alles netjes in 1 doosje met een meter brug.
Ook denk ik dat de converters van Motu wel iets beter zijn dan die van behringer.
Uiteraard mis je dan wel de pre-amps. dit is uiteraard ook simpel op te lossen.Comment
-
Hallo,
Ik ben leraar in kwestie...
Ondertussen is al veel verklaard en rechtgezet (dankzij de ijverige leerling en jullie reacties)!
Bedoeling is inderdaad diverse ensembles (diverse genres) op te nemen met individuele instrumentopname (instrumentenmicrofoon of muzikanten gescheiden door akoestische panelen + wel de extra monitoring-miserie die daarbij hoort). De studenten kunnen dan al voor een deel gaan oefenen in het afmixen + alle bijhorend effectengedoe. Let wel, het gaat uiteindelijk om PA. Versterking in de zaal dus met VIRTUELE muzikanten. Nu en dan zullen ze het echte werk moeten oefenen bij echte optredens.
Via PC omdat we op dat gebied sterk staan (PC wordt door ons opgebouwd volgens vereiste specs + daar zijn we dan baas over). Iedere leerling kan ook over z'n eigen harddisk beschikken.
Gezochte hardware dus: 24 line in (a-symmetrisch is inprincipe OK)en 24 line out -- we werken toch steeds via een mengtafel. Gebalanceerde mic-ingangen mogen ook, maar zijn dus eigenlijk niet vereist.
Stand-alone HDD-recorder: niet echt een optie (kunnen dat niet naar onze hand zetten + voor support overgeleverd aan anderen).
Bedankt en nu verwerk ik jullie info!
Dirk Baeke
Comment
-
Ik zie niet goed in waarom een stand-alone HDD (vb HD24) niet kan dienen? Je moet gewoon een goeie mengtafel hebben met gebalanceerde 24 in/uitgangen. Je kan alle 24tracks later perfect inladen in de PC.
Eerlijk gezegd, vindt ik opnemen rechtstreeks met PC veel te gevaarlijk, voor crashen. Je hebt dan nog een mentafel nodig, al dan niet digitaal. Want je wil het ook gebruiken voor PA doeleinden.
Als ik zie, hoeveel die 24 I/O van MOTU of andere PC modules kost en dat naast een HD24 leg (1400euro), moet ik eens aan mijn baard wrijven.
Je moet dan nog altijd een mengtafel kopen hé!
En dat je een HDD niet naar je hand kunt zetten is ook niet juist. De HD24 moet je gewoon alles inpluggen, en op rec duwen. De rest (pan en effecten) kun je later nog altijd afregelen op PC of mentafel.
Comment
-
wat zat erin van HD? Want ik heb dit probleem niet.citaat:Geplaatst door dokter dB
ik ken die hd24 ook...
Heb 2x meegemaakt dat hij (soms) binnen 10 min afsloeg. Daarna weer op rec zetten, dan blijft alles okee.
2x een live-opname verprutst ermee, omdat ik het niet wist.
Daarna heb ik hem eerder aangezet, en inderdaad sloeg hij 1 keertje ook weer af.... heeft met HD/temp te maken oid....
Het fijne in jouw toepassing met HD24 is idd dat je direkt weer kan afspelen naar een analoge mixer.
Heb zelf een digi002R icm 8xpresonus mic pre, met adat uit, en dat werkt top met 16 kanalen op de laptop (externe schijf). Ik zou nog wel een converter willen van 2xana naar spdif dan kan ik tot 18 ch, maar die converter hebbik nog niet gevonden...
Dat zelfbouwen zou wel moeten kunnen, want je kan die alesis chips (voor adat communiatie) en akm chips (converters) gewoon los kopen, mic pre's zelf bouwen (ina diff amps van burr brown), maar spaar je de moeite, zeker gezien jouw achtergrond....
Overigens zou die bieringer wel om te bouwen zijn tot betere performance, die preamps zijn pin compatible met de ina's volgens mij....Comment
-
Nou dat uitvallen van de HD24 heb ik nog nooit meegemaakt,
en je tracks naar je computer laden is soooo easy....
Alesis Fireport eraan en in een poep en een scheet staat alles
op de PC ( in wav,aif,sd2 of dig/sd )
Dus fijn alles editen in je favoriete programma en hopla weer terug.[^][^]Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment

Comment