Qube Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Het merk staat er goed voor. Het aantal verhuurbedrijven wat Qube Audio gebruikt of helemaal is overgestapt breidt gestaag uit.
    Dat geldt voor zowel de grotere systemen (line arrays) en de kleinere actieve systemen. Ook in de installatiemarkt (poppodia, fitnesscentra) wordt steeds meer Qube afgezet.

Er zijn nieuwe ontwikkelingen gaande m.b.t. het C3 systeem (de Synco lookalike) die de mogelijkheden van dat systeem fors uitbreiden..
    Wil je meer weten over bedrijven/zalen die Qube Audio gebruiken kun je altijd contact met mij opnemen.

Naar mijn bescheiden mening doet Qube Audio niet onder voor de 'grote merken' waar ik ook regelmatig mee werk (EV, Meyer).
    Het is natuurlijk moeilijk om je tussen de gevestigde namen te plaatsen maar ik denk dat Qube Audio rijp is voor een plekje ertussen.
    Heerlijk die stilte

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Mijn ervaring met dit systeem is: dat gaat HARD

Er was kermis bij ons, en omdat wij geen maximum dB grens hebben werkt er gewoon flink gas gegeven.

Er stonden 2 topkasten per kant, en 2 subjes per kant. Ik weet nog dat we zeiden: haha dat haalt hij nooit. Maarja in tegendeel zelfs. Het kon niet tippen aan:
      2 EV X-Subs
      2 EV QRX 175 toppen

8 Folling basjes
      4 Folling Topjes

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

Originally posted by jaksev
        Er stonden 2 topkasten per kant, en 2 subjes per kant. Ik weet nog dat we zeiden: haha dat haalt hij nooit. Maarja in tegendeel zelfs. Het kon niet tippen aan:
        2 EV X-Subs
        2 EV QRX 175 toppen

8 Folling basjes
        4 Folling Topjes
        Bedoel je nou dat het er NIET aan kon tippen, of was het beter/harder?
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Drumvogel
          • Nov 2004
          • 175

Er gaan geruchten dat Qube komt met een Low 15" kast voor bij de C3 set.
          Hetzelfde dus als bij de Synco setjes. Dat wordt echt een vooruitgang.
          Verder zijn de toppen voortaan ook apart aan te sturen vanaf je versterkers. Geen crossover meer in je top.
          De frontload enkel 18" subs zijn helemaal te gek.
          Het is een goed systeem hoor. Alleen is er nog veel te winnen. En daar zijn ze goed mee bezig.
          DLP Audio, ofwel Jan en Jan mogen dit jaar trouwens hosten voor Qube op de Frankfurter Messe.

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Originally posted by Whitefarmer
            Bedoel je nou dat het er NIET aan kon tippen, of was het beter/harder?
            qua volume echt niet, qua klank is een kwestie van smaak.

Maar het vervormde totaal niet, en je hoeft er niet zo veel van neer te zetten wil je het zelfde volume krijgen.

ik kreeg een beetje het idee dat het wel op een STS setje leek

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Is het niet wat tegenstrijdig wat je zegt ?

Je zegt dat het niet kan tippen tegen EV maar je zegt ook dat het met minder kasten ongeveer net zo hard gaat en bijna geen vervorming heeft.

Mij komt dat over als een compliment voor Qube.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

Originally posted by Rolandino
                Is het niet wat tegenstrijdig wat je zegt ?

Je zegt dat het niet kan tippen tegen EV maar je zegt ook dat het met minder kasten ongeveer net zo hard gaat en bijna geen vervorming heeft.

Mij komt dat over als een compliment voor Qube.
                Ja dat klopt, dat bedoel ik ook zo

Comment

• e-sonic
                  • Aug 2004
                  • 329

DLP audio

Ik zie op de site van DLP een aankondiging dat men in Frankfurt FBT gaat promoten. geen verdere info omtrent Qube in Frankfurt.

De merken lijken me ook actief in andere segmenten....

groet van audio partner e-sonic
                  Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• Drumvogel
                    • Nov 2004
                    • 175

http://qubeaudio.com/media/qube_2009.pdf zie laatste pagina.

FBT Elettronica spa - 62019 Recanati (MC) - ITALY - tel. +39 071750591 r.a. fax +39 0717505920 - P.O. Box 104 - e-mail: <a href="mailto:info@fbt.it" class="footer">info@fbt.it</a><br />IT-00090690439<br /> zie boven in midden op mainpage

FBT en Qube zijn daadwerkelijk familie.

Qube setjes staan dus in dezelfde stand.
                    Last edited by Drumvogel; 12-03-10, 11:10. Reason: Aanvullen van info

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Qube is inderdaad onderdeel van FBT Italie. Evenals Kempton ( de budgetlijn)
                      Qube wordt al jaren geimporteerd door DLP Waalwijk evenals kempton. Sinds dit jaar is men ook importeur van FBT. Dus alle merken van FBT zitten nu in Nederland onder één dak.

Men gaat inderdaad FBT promoten in Frankurt maar ook Qube word niet vergeten. Daar zullen een paar nieuwtjes wereldkundig gemaakt worden.

Er gaan geruchten dat Qube komt met een Low 15" kast voor bij de C3 set

Je bent goed geinformeerd
                      Heerlijk die stilte

Comment

• purplehaze
                        • Jul 2004
                        • 692

Hoi,
                        Een tijdje geleden heb ik een keer een demo bijgewoond van Qube met config. van 4x constant curve QSA112 en 4x Q-TRS 18"subs.
                        De klank van de QSA toppen is gewoon goed te noemen, echt waar, maar niet echt een hoog rendement. Als ik dan ga kijken naar NEXO S1230/ S1210 kastjes qua prijs iets duurder maar het rendement is veel hoger, dus per saldo dan toch weer goedkoper en efficiencter.
                        De Q-TRS (hoorngeladen/ 1000wattt/131dB) subjes leveren gewoon niet voldoende druk, aangestuurd met de standaard Qube PA-360 amps valt het sub rond uit tegen, enerzijds klankkarakter van de amp en daarnaast te weinig vermogen. Vervanging van deze Qube amps door eigen lab FP6400's was al een verbetering maar dan nog valt de output tegen in volume. Ter vergelijk een NEXO LS1200 doet 135 dB.
                        Ik had serieus interesse in Qube, maar dat is wat getemperd door het bovenstaande.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Als je voor klank gaat is Qube idd tegenover veel merken veel meer hifi. Wil je meer power dan zijn er voor minder geld betere sets te verkrijgen.

Over de subben heb ik al meer negatief verhaal gehoord.

Ik heb de sets alleen binnen gehoord ( dus niet open-air of feesttent ) en vind de klank erg mooi en direct alsof er 1 meter voor je neus iemand staat te zingen en druk genoeg maar hoor van mensen die dit in feesttenten of buiten gebruiken deze druk voor een groot deel wegvalt dus te weinig laag produceert. dus je hebt meer subs nodig en dus meer versterkers dus een hoger kostplaatje.

De "synco" subs vindt ik waanzinnig wat er uitkomt voor een enkele 18"er mooi warm laag en mooi rond ( processor instelling natuurlijk )

Het Kempton verhaal is ook erg goed zeker voor dat geld.

Heb diverse kombies gehoord en was er ook onder de indruk van hoewel ik ook erg gecharmeerd ben van de VIBEseries van JB Systems.

Voordeel van Kempton is dat er designed bij Renkes Heinz op staat en iets duurder is en makkelijker weer te verkopen is vanwege de Renkes Heinz melding.

FBT staat natuurlijk goed bekend voor betrouwbaarheid en klank dus alles wat uit die stal komt kun je daar ook onder beschouwen. Alles naar de waarde van het geld zeg ik maar. Correct me if i am wrong.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Heb diverse kombies gehoord en was er ook onder de indruk van hoewel ik ook erg gecharmeerd ben van de VIBEseries van JB Systems. Correct me if i am wrong.
                            Serieus, is er ook iets op de markt wat je wel slecht vind?
                            Als er naar mijn idee iets tegenvalt dan is zijn het die Vibe kastjes, wat ik daar ooit eens uit gehoord heb... Naar mijn idee, het kost niets maar is dat geld niet eens waard.

Comment

• PeterZwart
                              • Jan 2008
                              • 402

Voordeel van Kempton is dat er designed bij Renkes Heinz op staat en iets duurder is en makkelijker weer te verkopen is vanwege de Renkes Heinz melding.
                              juist Qube is designed by Renkus Heinz. Kempton is juist de goedkopere serie meende ik..
                              Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• RayM
                                • Jan 2006
                                • 742

Originally posted by purplehaze
                                Ik had serieus interesse in Qube, maar dat is wat getemperd door het bovenstaande.
                                Mijn ervaring met die configuratie is toch heel anders. Ik heb zelf met die set gedraaid, 4 toppen en 4 subs aan iedere kant en vond het rendement juist heel hoog.
                                De TRS subs gebruiken wij in de Tavenu in Waalwijk met BRH toppen. Ik ben iedere keer weer onder de indruk van het laag wat er uitkomt. En ook het overgrote deel van de gasttechnici die wij ontvangen zijn zeer te spreken over de set.
                                Ik denk dat er veel afhangt van de processor instellingen die er gebruikt zijn. En dan blijft er natuurlijk ook altijd de factor smaak.
                                Heerlijk die stilte

Comment

Working...