Qube Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RayM
    • Jan 2006
    • 742

Ik heb inmiddels ondervonden dat we morgen op pad zijn met een kleine set van Qube (4xtop en 4xsub heb ik begrepen). 27 September gebruiken we de Qube line array's. Ben zeer benieuwd, heeft er iemand anders al meer ervaringen opgedaan met Qube?

Ik ga ervan uit uit dat je de C2 set bedoeld, die is toch niet echt klein. Zowel de top als de subs zijn een meter hoog en wegen zo'n 80-90 kilo per stuk... Ik heb een aantal malen gedraaid met deze set, voor het pop en rock werk uitermate geschikt. Hoge geluidsdruk en een zeer direct geluid. En lekker strak.

Ik heb trouwens begrepen dat Kempton ook weer onderdeel is van Qube?

Zowel Kempton als Qube zijn onderdeel van FBT Italie. Waarbij Kempton de budgetlijn is en Qube de top.

27 September gebruiken we de Qube line array's

Welke line array is dat? Qube heeft er namelijk 2, QSA 112 en QSA 210.

Voor R&R werk zou ik ze wel inzetten, maar voor mooier werk (jazz, blues o.i.d.) zeker nooit meer.

Dat kan ik wel begrijpen. Maar Qube heeft ook andere systemen die voor het fijnere werk zeer geschikt zijn. Zelf draai ik met de C3 set, TRS subs (enkel 18) en BRH toppen (15, 10, 1,4). Zeer geschikt voor het fijnere werk.

Daarnaast heeft Qube ook een aantal actieve sets in huis die gewoon goed en mooi klinken.

Het moge duidelijk zijn dat ik Qube een warm hart toedraag, ik ben zeer tevreden met de set die wij in huis hebben en ook met de andere systemen waarmee ik gedraaid heb heb ik prettig kunnen werken.
    Ik verzorg ook demo's voor de importeur en dit doe ik alleen vanuit de gedachte dat ik achter de produkten sta.
    Heerlijk die stilte

Comment

• PeterZwart
      • Jan 2008
      • 402

Ik heb de afgelopen anderhalve maand de QSA 210 line array thuis gehad om uit te proberen, testen en te demonstreren.
      in 1 woord, wat een geweldig systeem.
      Het systeem is van klein tot groot te combineren, zowel gestacked als gevlogen klonk het super.

De spreiding van die line array is echt enorm.
      Het enige nadeel wat ik ondervond aan het systeem, wat ook al eerder aangegeven is, de keuze van het aantal graden tussen de kastjes van 0 of 5.

Verder een super systeem.

De subs waren QS218, een super strak mooi laag.
      Groeten fan 'n gek ut Fryslan

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Originally posted by PeterZwart
        Ik heb de afgelopen anderhalve maand de QSA 210 line array thuis gehad om uit te proberen, testen en te demonstreren.
        [..]
        De spreiding van die line array is echt enorm.
        [..]
        De subs waren QS218, een super strak mooi laag.
        Eh... Voor line-array heb je doorgaans toch wat ruimte/afstand nodig. Woon je in een ruimte à la een grotere concertzaal?

Comment

• PeterZwart
          • Jan 2008
          • 402

Originally posted by jurjen_barel
          Eh... Voor line-array heb je doorgaans toch wat ruimte/afstand nodig. Woon je in een ruimte à la een grotere concertzaal?
          Ik heb het systeem uitgeprobeert zowel buiten als binnen, in kleine & grote opstellingen.

Vooral buiten was leuk, een half uur tot 3 kwartier op volle toeren gedraait, snel het systeem weer naar binnen voordat de politie er was

Verder heb ik het in een enorme loods uitgeprobeert (splinternieuw en nog geheel leeg), er zit hier namelijk een enorm groot staalbedrijf en coatingsbedrijf in de buurt. Na 1 telefoontje kon ik er een uur later in

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Ik heb het systeem uitgeprobeert zowel buiten als binnen, in kleine & grote opstellingen.

Verder heb ik het in een enorme loods uitgeprobeert (splinternieuw en nog geheel leeg), er zit hier namelijk een enorm groot staalbedrijf en coatingsbedrijf in de buurt. Na 1 telefoontje kon ik er een uur later in

Persoonlijk lijkt me een grote lege loods een erg slechte referentie om een geluidset te testen, weinig locaties die zo galmen.

Mvg

Jack
            Powered by AudioMadness....

Comment

• PeterZwart
              • Jan 2008
              • 402

en daarvoor hebben we de oplossing van ongeveer 280 meter backdrop langs de zijkant.

Werkte prima, en klonk nog goed ook..

Was overigens wel even wat werk om dat in te hangen maar we hadden bijna een week de tijd.
              Last edited by PeterZwart; 09-11-08, 21:35.

Comment

• Koert
                • Nov 2002
                • 86

Hoop dat ze er nu goede processor-settings bij hebben, want RH C2 en C3 klonk nergens naar met de orginele RH processors. Ik heb het ook alleen maar goed horen klinken met synco processors. Dus als dat voor mekaar is dan zullen het wel goede kasten zijn. Het is zo te zien een goede kopie van oude RH kasten. En dan bedoel ik dus C2 en CE3. Dus moet goed zijn...

Comment

• PeterZwart
                  • Jan 2008
                  • 402

Originally posted by Koert
                  Hoop dat ze er nu goede processor-settings bij hebben, want RH C2 en C3 klonk nergens naar met de orginele RH processors. Ik heb het ook alleen maar goed horen klinken met synco processors. Dus als dat voor mekaar is dan zullen het wel goede kasten zijn. Het is zo te zien een goede kopie van oude RH kasten. En dan bedoel ik dus C2 en CE3. Dus moet goed zijn...
                  Daar is 1 simpele manier om erachter te komen.
                  Bij een plaatselijke dealer langs of langs DLP Audio in Waalwijk(importeur)
                  Al met al zijn er overigens niet veel dealers in Nederland.

Comment

• RayM
                    • Jan 2006
                    • 742

Dus moet goed zijn
                    Het is goed.
                    Ik draai zelf met een Qube C3 set en heb ook het genoegen gehad om met de andere systemen te werken. Ik ben dan ook van mening dat Qube Audio niet onderdoet voor de gevestigde namen.
                    Heerlijk die stilte

Comment

• PeterZwart
                      • Jan 2008
                      • 402

Tot nu toe bevalt de QSA 210 ons ook prima, wij zijn inmiddels ook erkend gebruiker en dealer. We krijgen binnenkort ook demonstraties van de kleinere systemen, waaronder C2- en C3- set-ups. We zijn zeer benieuwd.

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

Toch even ophalen...

We zijn zo'n 1,5 jaar verder...

Ik blijf op de een of andere manier een goede kijk houden op dit spul...Ik heb het gehoord en was toch wel impressed...Hoe staan de stand van zaken nu over dit merk?
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• PeterZwart
                          • Jan 2008
                          • 402

Ik draai vele klussen tegenwoordig met dit systeem..

Vaak gebruik ik de QSA112a toppen in combinatie met Meyersound 650-P / PSW-2 sub's ..

Geweldig systeem..

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Oke, maar waarom andere sub's?
                            Olaf Duffhuës

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Originally posted by Olaf Duffhuës
                              Ik heb het gehoord en was toch wel impressed...
                              WAT heb je dan gehoord? En beargumenteer je mening?

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

O.a. het setje in Waalwijk in de Tavenue...Er stond toen F-1 naast...Als dus terugleest weet je over wat voor setje het gaat...

Waar het mij over gaat is hoe het merk er nu voorstaat, de rest gaat toch over smaak...
                                Olaf Duffhuës

Comment

Working...