Uitversterken vleugel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Uitversterken vleugel

Binnenkort mag ik een een jazztrio in combinatie met een vleugel uit versterken. Volgens de rider prefereert men 2x AKG CK91 kapsels of iets vergelijkbaars. Zelf denk ik een mooier en voller geluid te kunnen krijgen met 2x AKG C414 grootmembramen in combinatie met een PZM. Wat zou jullie keuze zijn ? Ik ben benieuwd.
    Life is what you make it
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

die C414 zou je ipv de ck91 kunnen gebruiken, heel goed zelfs. De pzm zou ik niet gebruiken om de simpele reden dat deze mic niets zal toevoegen aan het geluid wat je met de twee andere mics opvangt.

Wat ik nog weleens doe is een kontakt microfoontje onder de vleugel plakken aan de laag kant om een wat warmere/diepere klank te krijgen. De Plek bepaal je dan door iemand iets te laten spelen, en vervolgens onder de piano te voelen waar de meeste trillingen te voelen zijn.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dokter dB
      • Nov 2003
      • 1535

Combi 2x 414, en 1x pzm (sm91, of crown) is top.
      KM184 ipv 414 ook erg mooi....
      knoppen en waarden :)

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door dokter dB

Combi 2x 414, en 1x pzm (sm91, of crown) is top.
        KM184 ipv 414 ook erg mooi....
        Waar richt je die 2x 414 en die pzm dan op?

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• dokter dB
          • Nov 2003
          • 1535

beetje experimenteren, pzm aan de laagkant plakken, even dichtbij met je oor luisteren waar hij mooi klinkt oid, en dan de 2 condensators met gelijke afstand op het mid/hoog deel... kijk ook eens op google?

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

vleugel open, half open of dicht??
            als het niet zo hard hoeft kun je desnoods al met 1 of 2 mic's de akoestiek van de klankkast pakken, en je bent al een stuk verder.

Comment

• dokter dB
              • Nov 2003
              • 1535

ja psies, vleugel open en op redelijke afstand miken uiteraard, maar die pzm kan je erin plakken met gaffa

Comment

• MSS
                • Dec 2003
                • 78

nadeel van grootmembraam (live) is dat het veel bijgeluiden oppikt en waarschijnlijk zal de vleugel wel open staan om een goed podium geluid onderling te maken.

XY met km(1)84 doet ook wonderen, een pzm zal dan niet eens hard nodig zijn denk ik.

Comment

Working...