EV / ACOUSTIC LINE / KS

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frank_zeggen_ze
    • Dec 2009
    • 9

    #46
    Originally posted by MacGyverSounds
    valt best mee, heb er zelf diverse keren op mogen draaien, maar dan wel met andere subs eronder. En die |W-bin truuk is een ideetje van mijzelf geweest. Later hebben de heren KS er een 18" onder bedacht, en toen ging het beter.

    voor de goede orde, er zijn in de grotere systemen weinig speakers die ik NIET onder handen gehad heb, en dan komt die conclusie mischien wat arrogant over, maar ik weet wel ongeveer waarover ik praat.
    Kwam bij toeval op dit forum en las dit bericht, beter laat dan nooit!
    Over smaak ga ik het hier niet hebben want daarvoor is tijd nu eenmaal een te kostbaar iets. Leugens mogen echter niet blijven bestaan. De KS T12 is vrijwel tegelijk ontwikkeld met de KS TW Sub. Zonder SUB kan een 3x 10" hoorn met "lead" speakers echt niet full-range functioneren en dat begrepen ze bij KS echt wel. Alleen was de firma Decilux te zuinig de T12 tops aan te vullen met de TW Subs. Omdat er een grote hoeveelheid W-bins aanwezig waren zijn de T12-en van meet af aan gecombineerd met de W-Bins. Er is maar 1 persoon die op dat idee kwam en het ook heeft uitgevoerd en dat is Decilux eigenaar Jos Muller himself.
    Meneer McGyver heeft slechts een tijdje ge-roadied bij een top 40 Band waar Decilux het geluid voor deed. Enige zeggenschap over de invulling van de techniek heeft hij nooit gehad.

    Comment

    • Frank_zeggen_ze
      • Dec 2009
      • 9

      #47
      Originally posted by MacGyverSounds
      Kort samengevat : KS heeft allemaal JBL componenten, maar ze hebben vergeten de originele JBL-filters toe te passen, waardoor de klank compleet over de rooie gaat als je gas gaat geven.
      Maar als je voor een 130dB set gaat is die Meyerset voor een dikke 13mille (wired + cased!) euri ook een optie.
      De EV zit ook in die regio , qua druk en qua budget, en die KS ook.

      En dan wordt de keuze ineens een stukkie makkelijker.
      Ook deze onzin moeten we ontkrachten:
      KS maakt gebruik van JBL, Beyma, B&C en nog een aantal merken die speciale custommade luidsprekers bouwen voor KS. De KS systemen zijn vrijwel allemaal aktief gefilterd.
      Wat is een origineel JBL-filter eigenlijk?
      Gas geven doe je met een auto en mensen gaan over de rooie.
      In de tijd van de T12 systemen waren de heren van JBL erg geintresseerd in de door KS toegepaste AKTIEVE filters, zo slecht was het!!?
      Dat iemand slechts 1 merk op zijn voorhoofd heeft laten tatoeren boeit me niet maar hou je wel aan de feiten.

      Comment

      • Frank_zeggen_ze
        • Dec 2009
        • 9

        #48
        Originally posted by MacGyverSounds
        heb de kast 2 x gehoord, maar dat was geen reclame. Verder kun je van t12 vanalles zeggen , maar de oude w-bin eronder is jarenlang de enige oplossing geweest. Jos wou er indertijd niet aan, maar ik heb dat er zelf doorgedrukt bij hem, en dat heeft-ie nog jaren zo gelaten.....
        Voor wie was dit geen reclame; voor de mening van deze specifieke luisteraar? Zal ik een honderdtal recensies noemen van deels gerenomeerde technici die het geluid wel rete goed vonden?
        En waar haal je die W-bins nu weer vandaan, de kast had per kant 4x T12(main), 2x T4 (in-fill) 4x T12-W (dubbel 18") en nog een batterij van 8 CH218 (2x18) Subs. En jouw bemoeienis met de Kast was gelijk NUL.
        Dus kom nu eens van je hoge paard en doe een beetje normaal Mc!

        Comment

        • Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

          #49
          ...Hmmm..

          slecht geslapen is volgens mij 'lichtjes' uitgedrukt...
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

          Comment

          • Frank_zeggen_ze
            • Dec 2009
            • 9

            #50
            Originally posted by Whitefarmer
            ...Hmmm..

            slecht geslapen is volgens mij 'lichtjes' uitgedrukt...
            ...Hmmm.. Nee hoor, ik heb prima geslapen maar als je spontaan een forum vindt en dan de evolutietheorie, het oude en het nieuwe testament als een klont aan elkaar ziet worden geplakt, dan springen bij mij toch echt de veters uit mijn schoenen.

            Comment

            • bones2001
              • Aug 2003
              • 741

              #51
              Nou,

              ik ken nog wel iemand op dit forum wiens veters uit de schoenen gaan schieten als ie jouw reacties leest

              Maar waarom stel je je niet eerst eens netjes voor, voordat je dit soort
              overspannen reacties direct op de man af speelt, welzo netjes toch ?
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

              Comment

              • Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

                #52
                KS T12 rules
                al ging deze thread daar eigenlijk helemaal niet over
                groeten van Mossel Mike

                Comment

                • Frank_zeggen_ze
                  • Dec 2009
                  • 9

                  #53
                  Originally posted by bones2001
                  Nou,

                  ik ken nog wel iemand op dit forum wiens veters uit de schoenen gaan schieten als ie jouw reacties leest

                  Maar waarom stel je je niet eerst eens netjes voor, voordat je dit soort
                  overspannen reacties direct op de man af speelt, welzo netjes toch ?
                  Overspannen?.... zou kunnen, meestal zijn het tenslotte altijd de anderen die dat als eerste opvalt.

                  Maar om eerlijk te zijn ben ik hier niet om mee te doen aan een JBL'tje hier en een Meyertje daar en loop ik al iets te lang mee om inmiddels te weten dat het toch altijd de zwarte kasten zijn die de schuld krijgen of juist de wonderen verrichten.
                  De performers, het podiumgeluid, de akoestiek, de micro's, de zaaltafel en zelf de geluidstechnici (sorry guys) hebben geen enkel aandeel in het eindresultaat. Boxen boxen en nog eens boxen, dat is het enige dat telt...

                  Maar ja, je wilt dat ik mezelf voorstel. Mijn data staat summier bij mijn profiel: Frank, Geb. '68, Gesl. Man, wonende te Enschede en "in this matter" kan ik zeggen dat ik in de tijd '86-'97 voor de firma deci en luxen heb gewerkt en dan voornamelijk als verhuur opperhoofd. Ik kwam met de eerste KS T12-en dus wie gaat mij vertellen hoe het was? En nee, trots was ik niet op de W-Bins onder de T12-en!
                  Dus als iemand anders dan Jos Muller zelf deze misdaad wil claimen.... "be my guest" maar verwacht van mij geen hulde!
                  Dus tegen welk daglicht je het ook houdt... Mr.Mc heeft of een hele dikke duim of slechte oren... aan anderen te keuze of en hoe dat te wegen.

                  Comment

                  • fl@x
                    • Oct 2003
                    • 194

                    #54
                    @ Frank, Ben het helemaal eens met je verhaal, over smaak valt niet te twisten en kwaliteit ook niet. De bewuste W-bins zijn gelukkig niet meer in ons bezit en doen nu waarschijnlijk dienst als kippen of konijnenhokken

                    De systemen draaien nu volledig met T18w's op het laag, dus geen discussies meer over wie wat bedacht heeft. Gewoon zoals het hoort te wezen.

                    Actief zijn ze ook niet meer, CA4U's maken het hout wel een stuk betrouwbaarder.

                    Grtz
                    Zo niet, dan toch!!!

                    Comment

                    • bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

                      #55
                      De performers, het podiumgeluid, de akoestiek, de micro's, de zaaltafel en zelf de geluidstechnici (sorry guys) hebben geen enkel aandeel in het eindresultaat. Boxen boxen en nog eens boxen, dat is het enige dat telt...


                      Een geluidstech die hier in geloofd kan maar beter groenteboer worden.
                      Wat een onzin zeg.
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                      Comment

                      • salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

                        #56
                        @bones2001,

                        Ik geloof dat jij de enige bent die dit geloofd omdat de rest kan lezen dat dit sarcastisch bedoeld is..

                        En Mc?? Hoe zit jouw verhaal in elkaar??

                        Dave
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                        Comment

                        • bones2001
                          • Aug 2003
                          • 741

                          #57
                          @bones2001,

                          Ik geloof dat jij de enige bent die dit geloofd omdat de rest kan lezen dat dit sarcastisch bedoeld is..
                          Ha ha, zou kunnen Salsa,
                          ik was nog niet helemaal wakker toen ik dat las.
                          Mixen is net als schilderen.
                          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #58
                            Geeft niets maat!

                            Ik hou ook van slapen...

                            Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

                              #59
                              Ik ben het eens met Salsa, mijnheer McGyver die directe kritiek krijgt houd zich opvallend stil...



                              Mvg.
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                              Comment

                              • Frank_zeggen_ze
                                • Dec 2009
                                • 9

                                #60
                                Originally posted by 4AC
                                Ik ben het eens met Salsa, mijnheer McGyver die directe kritiek krijgt houd zich opvallend stil...



                                Mvg.
                                Voor de duidelijkheid; ik vecht geen vete uit met McGyver maar als ik heel spontaan dingen lees die absoluut niet waar zijn dan schreeuwt alles in mij om dat even recht te zetten. Niet meer en niet minder.

                                Comment

                                Working...