EV / ACOUSTIC LINE / KS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fl@x
    • Oct 2003
    • 194

Tja, iedereen praat hier over dat ze KS gehoord hebben. Maar KS heeft zoveel verschillende soorten systemen. Van klein tot open-air systemen. Tegenwoordig hebben ze ook een Line-array! Beetje laat, maar klinkt geweldig. Dus iets specifieker graag welk systeem je gehoord hebt.

Het bedrijf waarvoor ik werk heeft bijna alle systemen van KS in de verhuur en we kunnen het ook leveren. Dus als je een keer een Demo wilt moet je maar ff mailen.

Gegroet, Fl@X
    Zo niet, dan toch!!!

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door fl@x

Tja, iedereen praat hier over dat ze KS gehoord hebben. Maar KS heeft zoveel verschillende soorten systemen. Van klein tot open-air systemen. Tegenwoordig hebben ze ook een Line-array! Beetje laat, maar klinkt geweldig. Dus iets specifieker graag welk systeem je gehoord hebt.

Gegroet, Fl@X
      Bij deze : CT212 en CW218 .
      Ik heb ze niet geteld hoeveel er stonden maar de technieker zei 12 KW
      met de originele versterkers
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Olaf Duffhuës
        • Oct 2000
        • 2477

citaat:Ik heb KS gehoord in openlucht en het was geweldig: 12 KW voor +/-1000 personen ( Paul Michiels met orkest )
        stond wel een technieker achter de mengtafel met oren aan zijne kop
        Ik bedoel daarmee : iemand die serieus kan mixen en dat was ook te horen
        Kijk, nu zijn we er, iets wat we hier al jaren roepen....
        In dit soort prijsklasse is niks 'slechts' meer, het gaat om smaak...En een wanne be technicus, om zo maar ff te noemen. Kan ook de meest van zichzelf goedklinkende set verknallen...
        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

KS is een prachtig linear systeem... Belangrijk is wel dat een technicus weet waar hij mee bezig is.. (geldt net zo hard voor meyer, soundprojects, jbl eaw etc.)

In het theater is de digitale T4 set een wereldset... Voor spraak een T3 (heerlijk 90gr. topjes). Klein setje voor bandje in auto of simpele drive-in; SAT set... Voor groot T10 fullrange (botergeile klank) of natuurlijk in 't echie met T12... Ik heb bijv. projecten gedaan waarbij in Olst over het water voor 5500 man openlucht een klassiek orkest werd uitversterkt met gevlogen KS. Ook in de HMH, hebben we met T12-gevlogen o.a. Goede Doel Reunie, en The Night of The Dance gedaan (Riverdance). Verder is de complete Kayak-rockopera tour Merlin met T12 gedaan, Dauwpop Hellendoorn, De Kast heeft er altijd mee gewerkt etc.etc.

Bel voor DE system-engineer van KS in Nederland eens met Ron Aerts, eigenaar van ProFacilities Drachten (www.profacilities.nl)

grtz AJB
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

heb de kast 2 x gehoord, maar dat was geen reclame. Verder kun je van t12 vanalles zeggen , maar de oude w-bin eronder is jarenlang de enige oplossing geweest. Jos wou er indertijd niet aan, maar ik heb dat er zelf doorgedrukt bij hem, en dat heeft-ie nog jaren zo gelaten.....

Comment

• Robert
              • Aug 2000
              • 630

Wie is Jos?

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Jos Muller Decilux Audio... Ook iemand met ladingen KS. En altijd naar tevredenheid der klanten... Maar goed sommige mensen denken beperkt in 1 merk...Jammer...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Olrac
                  • Feb 2004
                  • 28

Waarom de focals niet eens uittesten....
                  Word niet echt frequent gebruikt, maar hebben MS15 kastjes,1 * 15", 2 * 7" en een tweeter. 850 W AES vermogen, en kan zowel als wedge, als cabinet monitor en front of zelfs delay gebruikt worden (dus met vliegpunten). Klinkt heel zuiver (hifi kwaliteit) en niet agressief of zo doordat er geen hoorns in gebruikt worden. Heeft ook een heel vlakke weergave, waardoor er bijna niet aan ge-eq't moet worden
                  Zelf in korea wordt Focal of MP-audio onder de naam EMPADPRO

Professional Concert Loudspeaker Systems featuring exceptional efficiency and clarity for the professional concert touring, rental and installation contractor markets.

Comment

• Overdrive
                    • Feb 2002
                    • 717

Wel beetje short-throw kastje lijkt me (H120gr x V100gr)

Comment

• Jeeroen
                      • Aug 2004
                      • 39

Ik vind die EV set top.... Echt misselijk hoe hard dat gaat.... + ook een groot voordeel dat je het zeer gemakkelijk in je eentje op kan bouwen omdat het zo compact is. Een bass op z`n kant de 2e daar echt boven op en de top daar boven op...

Je kunt hem beluisteren en kopen bij HGL, aangezien je zelf in Alphen woont is dat maar een stukkie... Ik geloof dat ze daar nu 8x 212 toppen hebben en 16x 118 bassen. Daar hebben ze overgens de orginele EV versterkers.... Wat eigenlijk (denk ik) dynacord versterkers zijn... lijkt er in iedergeval verekkes veel op.
                      Halfzat is....... weggegooit geld!

Comment

• Jaasper
                        • Mar 2003
                        • 38

Beste Jeroen,

Ik ga vanaf september stage lopen bij HGL in tilburg dus dat is toevallig, en komt goed uit....: -) (heb inmiddles de RX set bij hun al gezien)
                        het is nu voor 90% zeker dat we de RX212 tops met bijbehorende DX 38 processor gaan aanschaffen.....
                        Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties op de forum..

Groeten,

Jasper

Comment

• Jaasper
                          • Mar 2003
                          • 38

Beste Jeroen,

Ik ga vanaf september stage lopen bij HGL in tilburg dus dat is toevallig, en komt goed uit....: -) (heb inmiddles de RX set bij hun al gezien)
                          het is nu voor 90% zeker dat we de RX212 tops met bijbehorende DX 38 processor gaan aanschaffen.....
                          Iedereen alvast bedankt voor jullie reacties op de forum..

Groeten,

Jasper

Comment

• Jeeroen
                            • Aug 2004
                            • 39

Ik heb toevallig ook 4 maanden stage gelopen bij HGL, welke opleiding doe jij?en waar zit jij eigenlijk op school?

Ik moet nu nog een half jaartje naar school en daarna ben ik weer vanaf..... En dan full-time aan de gang. Waar zit jij eigenlijk op school? En doe bij hgl maar de groeten van me, m`n echt naam is Jeroen trouwns!
                            Halfzat is....... weggegooit geld!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

citaat:Geplaatst door AJB

Jos Muller Decilux Audio... Ook iemand met ladingen KS. En altijd naar tevredenheid der klanten... Maar goed sommige mensen denken beperkt in 1 merk...Jammer...
                              valt best mee, heb er zelf diverse keren op mogen draaien, maar dan wel met andere subs eronder. En die |W-bin truuk is een ideetje van mijzelf geweest. Later hebben de heren KS er een 18" onder bedacht, en toen ging het beter.

voor de goede orde, er zijn in de grotere systemen weinig speakers die ik NIET onder handen gehad heb, en dan komt die conclusie mischien wat arrogant over, maar ik weet wel ongeveer waarover ik praat.

Comment

• Jaasper
                                • Mar 2003
                                • 38

Beste Jeroen,

Ik zit in Eindhoven op school en volg de opleiding "Audio visueel medewerker"...naar mijn mening een opleiding van (zacht uitgedrukt)"weinig" maar het is een goede basis in het licht en geluid.
                                Verder geeft de opleiding ook kans om verder te stromen dus dat is wel belangrijk.
                                Het is jammer dat zoveel klasgenoten "iets in geluid of licht" willen....dit maakt de opleiding een stuk zachter/minder dan ik had verwacht, omdat ze niet eens de basis van geluid kennen.
                                Ik ben blij dat ik vast geluid kan doen bij een band en verder veel weg ben als Dj en apparatuur verhuur,dan kun je sneller problemen op school vragen of meer dingen teoepassen die je op school leert.

Groeten,

Jasper

PS: Jeroen, hoe beviel jou de stage Bij HGL?

Comment

Working...