ja, ik heb de reacties wel gelezen maar ik heb dus totaal geen verstand van microfoon koppen, dus voor mij is een 835 kop gelijk aan een 865 kop, er zit natuurlijk wel verschil in maar ik kan niet vertellen waar het verschil uit bestaat, dus vandaar dat ik het vraag.
ervaringen ew serie
Collapse
X
-
goede setjes kun je gerust aanschaffen alleen nog maar in de g2 versie verkrijgbaar zover ik weet. bij G2 Schijnt de bandbreedte beter te zijn.
Ik zelf werk met rakjes met daarin 4 ew300 1 distribute en 2 antenne ampjes en 2 externe richtantennes.
1 voeding voed het hele gebeuren. werk perfect nooit geen last vanwegvallen signalen of interferntie ook niet met 3 van deze sets bij elkaar. kan ik van onze 3000serie in ear niet zeggen.
Comment
-
Sluit ik me bij aan. Eigen gebruik => geen problemen. Verhuur/installatie => wel problemen. Te hard hard duwen of wat jij zei. Al een paar keer moeten vervangen....citaat:Ik heb ze allebei in gebruik en voor veel doeleinden zonder problemen in te zetten. Nog nooit afgebroken ringen gehad, alleen afgebroken aan/uit knopjes omdat mensen denken dat je ze moet schuiven ipv erop duwen.Comment
-
even een schopje van mij, met de vraag: Weet iemand wat het bereik van de EW microfoons is in open veld en met opstakels, (praktijk ervaring is welkom,
ik wil in mijn g2 zender ook het liefst oplaadbare batterijen gebruiken, omdat nieuwe batterijen elke keer handen vol geld kosten, weke kunnen jullie aanraden en dan het liefst uit eigen ervaring, tenzij je single use batterijen gebruikt, zodan welke,
en op welke manier vervoeren jullie de boel en wat krijg de klant als extra bijgelevert (kabels/batterijen/bla bla)
heb dus nu ook me mic besteld ew145 g2, werdt tegen mij verteld dat die prima is voor vocaal werk (zang,spraak) en dat er wat meer laag uitkomt dan bij de 135 kop.Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Bereik in open veld houdt als je het betrouwbaar wil houden op bij zo'n 70 meter met de gewone antennes.
Het bereik met obstakels ingecalculeerd hangt uiteraard van situatie tot situatie af.
Oplaadbare batterijen raad ik je ten stelligste af.
I.v.m. vervoer: ik heb drie ontvangers in een rack zitten met daaronder een lade voor de handzenders.
mvg,
Stijn Vanstiphout,
LVL Multimedia
België
Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displaysComment
-
Ja. Sennheiser, of in ieder geval Sennheiser Nederland, verkoopt sinds enige tijd oplaadbare batterijen voor haar zenders. Het gaat hier om batterijen / accu's van Fischer Amps. Het gaat niet zo zeer om een 'grote' lading, als wel om accu's die geen last hebben van het 'memory effect'. Bovendien zijn het druppelladers met een rappe oplaadtijd.citaat:Geplaatst door eddy56
ik heb gehoord dat senheiser sinds een aantal maanden eigen oplaadbare batterijen heeft met een grote lading + een lader? weet iemand hier iets van?
Het memory effect is problematisch bij het gebruik van oplaadbare batterijen in zenders. Als de batterijen niet telkens helemaal leeg zijn als ze worden opgeladen ontstaat er een soort residu dat de totale (bruikbare) capaciteit van de batterij steeds kleiner maakt. Mensen met wat diepgaandere electronica kennis kunnen hier vast nog wat uitwijden / corrigeren, maar het komt erop neer dat dit zwaar onwenselijk is voor een kritische en enegie intensieve toepassing zoals een zender.
Heb gereisd (als belichter weliswaar
) met een voorstelling die 3/4 van een seizoen een set van 14 Fischer Amps 9V accu's heeft gebruikt voor een set EW-100 beltpacks. Zijn geen problemen mee geweest (ging het wel maar om een voorstelling of 30).
Groet,
LuxProDeo
Comment
-
Ik gebruik bij de EW serie ook Fisher amps oplaadbaar.
Het zijn de 270 mAh type accu's.
Samen met de lader van Fisher Amps (ALC 29) geschikt voor 2 accu's heb ik daar ca 65 euro voor betaald. Heb je dus in 14 keer terugverdiend [^][^]
Maar, let op! De accu's zijn leeg na ca. 2 uur gebruik. (in een EW155).[xx(] Dus in de pauze zeker verwisselen
Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
De ew145g2 is een goede keuze. De 865 kop is net even iets mooier maar kost ook meer. Wat betreft ontvangst. Dat is zoals al vaak gezegd volledig afhankelijk van de omstandigheden. Indien je er meer dan 4 gebruikt investeer dan in een distributiesysteem met vlaggetjes. Dat werkt super. Indien je in de knoei komt met de frequenties dan heeft de td van sennheiser ned. wel een lijstje voor je met goede frequenties die je handmatig kunt programmeren. Met de standaard kanalen kom je dan in de knoei.Comment
-
Ew 300 & Ew 300 G2
Hoi daar, ik werk soms in een kerk die voor verschillende doeleinden wordt gebruikt in Amsterdam Centrum. Daar hebben we EW 300 Ontvangers microfoons en EW 300 G2 ontvangers en microfoons met passieve attennes. Er zijn daar 3 x Ew 300 ontvangers en 2 x Ew 300 G2 ontvangers en 2 x ASP2 splitters. Vrijwel alle microfoons zijn Ew 300' s, zowel de Handhelds als de Rever-microfoons. Het is een grote kerk.
Het blijkt dat de Ew 300 G2 ontvangers minder goed werken en regelmatig uitvallen. De anderen niet. We hebben de attennes-kabels al ingekort en de attennes al meer naar de splitters verplaatst, een paar keer de frequenties aangepast en toch blijft het soms uitvallen en de 2 EW 300 G2 ontvangers durf ik al helemaal niet meer te gebruiken.
Heeft iemand suggesties wat te doen?
Ik zat te denken om actieve attennes te nemen en meer bij het podium te plaatsen zodat ze dichter bij de zenders/microfoons komen. Die stralen immers immers niet harder, maar ik zou daarmee wel eerder het signaal kunnen oppikken en versterkt kunnen door geven naar de splitters. Zou dit een oplossing kunnen zijn. Wie, komt met suggesties en ideen, bij voorbaadt dank: RemcoComment
-
Je hebt wel een oeroude thread (2004) geopend, maar antwoord op je vraag:Hoi daar, ik werk soms in een kerk die voor verschillende doeleinden wordt gebruikt in Amsterdam Centrum. Daar hebben we EW 300 Ontvangers microfoons en EW 300 G2 ontvangers en microfoons met passieve attennes. Er zijn daar 3 x Ew 300 ontvangers en 2 x Ew 300 G2 ontvangers en 2 x ASP2 splitters. Vrijwel alle microfoons zijn Ew 300' s, zowel de Handhelds als de Rever-microfoons. Het is een grote kerk.
Het blijkt dat de Ew 300 G2 ontvangers minder goed werken en regelmatig uitvallen. De anderen niet. We hebben de attennes-kabels al ingekort en de attennes al meer naar de splitters verplaatst, een paar keer de frequenties aangepast en toch blijft het soms uitvallen en de 2 EW 300 G2 ontvangers durf ik al helemaal niet meer te gebruiken.
Heeft iemand suggesties wat te doen?
Ik zat te denken om actieve attennes te nemen en meer bij het podium te plaatsen zodat ze dichter bij de zenders/microfoons komen. Die stralen immers immers niet harder, maar ik zou daarmee wel eerder het signaal kunnen oppikken en versterkt kunnen door geven naar de splitters. Zou dit een oplossing kunnen zijn. Wie, komt met suggesties en ideen, bij voorbaadt dank: Remco
Uitvallen kan ook doordat de squelchinstelling te hoog staat. Daardoor schakelt de ontvanger eerder af. De eerste stand bij G2 is doorgaans voldoende. Voor een proefje kun je squelch uitzetten, om te controleren of dat wel echt het probleem is.
SpeakertechJe mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment

Comment