ervaringen ew serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

ervaringen ew serie

ik ga (als alles goed loopt) binnenkort een draadloze mic kopen, en dat zou dan een Sennheiser EW135 G2 worden met een E 835 niermicrofoon kapsel, nu snap ik dus niks van microfoon kapsels enzo, dus weten jullie misschien of het een beetje goed kop is??

en vertel graag over je ervaringen met EW setjes van Sennheiser (zowel positief als negatief)

Ik zal de microfoon gaan gebruiken voor spraak en zang
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

shure-fan die sennheiser gaat halen?
    We're ready to party, are you?

Comment

• Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

Voordelen:
      -Robuust,
      -Geluidskwaliteit (E845 kop),
      -Optionele rackmount en antennemount,
      -Goede display,
      -Lock-functie op ontvanger en zender,
      -Symmetrische output op XLR op modellen 300+500,
      -Bergen accessoires te krijgen, alleen pokkeduur ...,
      -'t Is en blijft Sennheiser!

Nadelen:
      -Ze gaan verder dan de plastic JB-dingetjes, maar niet zo ver als je zou denken (en dan heb ik het over obstakels, zoals een persoon die een zender fysiek blokkeert),
      -Externe voeding (moeilijk met 10 stuks in een rack ...),
      -Geen backlight op display van de handzender,
      -Plastic draaikapje onderaan handzender ben je na 5 verhuurbeurten gegarandeerd kwijt,
      -De rackmount en antennemount is vervaardigd uit pisbakkenijzer,
      -Volmetalen antennetjes, geen rubberen,
      -Absoluut riskante situaties bij gebruik van 4 of meer systemen in de meeste gevallen.

mvg,

Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

@ dj.t: ik ben een shure-fan van de duurdere setjes van shure, zoals psm700, mk2-zenders,u2d.

niet de 1 fequentie setjes met plastic zender

Comment

• Barthez
          • Dec 2003
          • 256

Ik heb weinig ervaring met de sennheiser ew serie, de paar keer dat ik ze ben tegengekomen was ik er niet kapot van, maar ik werk dan ook doorgaans met de duurdere sennheiser series.

Misschien is het ook een idee om eens te kijken naar Audio Technica zenders, ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar wel al enkele positieve berichten gehoord van meerdere mensen binnen de pro-audio scene.

voor meer info:
          http://www.audio-technica.com/
          of de dealer in nederland:

of meteen de catalogus/prijslijst (in pdf):
          Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• xsystems
            • Jun 2004
            • 72

citaat:Geplaatst door Stijn Vanstiphout

Nadelen:
            -Ze gaan verder dan de plastic JB-dingetjes, maar niet zo ver als je zou denken (en dan heb ik het over obstakels, zoals een persoon die een zender fysiek blokkeert),
            gebruik ze regelmatig om sprekers uit te versterken. Over de afstand kan ik weinig zeggen (bij ons komt de mic praktisch nooit verder als 20m weg).
            citaat:

-Externe voeding (moeilijk met 10 stuks in een rack ...)
            idd een groot nadeel

citaat:
            -Geen backlight op display van de handzender,
            kan ik me niet aan irriteren

citaat:
            -Plastic draaikapje onderaan handzender ben je na 5 verhuurbeurten gegarandeerd kwijt,
            Plastic kapje is er (na veel gebruik) nog steeds niet afgedonderd)

citaat:
            -De rackmount en antennemount is vervaardigd uit pisbakkenijzer,
            zo slap zijn die antennetjes nou ook weer niet

citaat:
            -Volmetalen antennetjes, geen rubberen,
            niets over te zeggen, heb er het nadeel nog niet van gemerkt. (komt mischien door het doeleinde waar ik ze voor gebruik.

citaat:
            -Absoluut riskante situaties bij gebruik van 4 of meer systemen in de meeste gevallen.
            naast verschillende bands (die er zeker ook minimaal 4 gebruikte)hebben we er nog steeds geen storing mee gehad.

overig:

wel is het lampje (die gelijk als batterij indicator dient, acherop de mic)slecht te zien als het kapje gedraaid zit (b.v. op mute). lastig als je ze een paar uur achter elkaar gebruikt, maarja elke keer nieuwe batterijen en je hebt geen problemen.
            ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

Comment

• joe
              • Jan 2003
              • 446

Voor het geld een goede mic.
              Ik zou alleen wel gaan voor de 865 kop effe beter
              heeft wel meer laag dan de shure dus een laagaf filter is wel lekker.

Beter berijk dan de shure!!
              als je meer dan 4 naast elkaar zet moet je wel iets meer aandacht geven aan de frequentie's (bij mij lukte het niet met de voorgeprogrammeerde frequentie's om 4 zenders en 4 in ears naast elkaar te zetten, maar na wat rekenwerk kom je er makkelijk uit om goede frequentie's te vinden)(ik heb het over de oude "e" serie nieuwe ken ik nog niet)

tja.. b87 klinkt beter maar voor het geld is het erg goed te doen.

oja die draai knop achter op de zender moet je wel een beetje voorzichtig mee doen ja anders ben je ze kwijt.

Groeten,
              Marco

Comment

• MSSS
                • Jul 2003
                • 365

Ik was de dop na exact 6 keer verhuren kwijt :P
                oleole ik heb EV :)

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Niets dan lof over de EW100-300 serie.

Rackmount per twee ontvangers gaat stuk netter dan 1 ontvanger met antenne's.
                  Door het grote aantal losse delen buigt de laatst genoemde variant nogal door.
                  Mooie van de G2 versie is de interne antenne booster...

Sennheiser levert, indien gewenst, nette kleurkapjes mee.
                  Voor de mensen die de ring onderaan de zender mic zo kwijt zijn: kwestie van je klanten opzoeden, als je klant het verschil tussen draaien en trekken niet weet ....rest mag je zelf inkoppen :-)

Comment

• Andree
                    • Aug 2001
                    • 119

Ik heb zelf nu twee 145 G2 samen in een Prodjuser Flightcase zitten.

Geluid prima. Ook ik gebruik het voor het versterken van sprekers en af en toe een bandje.

Ik ben het wel eens dat de antennes wat gevoelig zijn maar als je ze alleen zelf gebruikt moet dat geen probleem zijn.

Groet

Andree
                    Het kan in Almere

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Over het bereik kan ik kort zijn, is afhangkelijk van de situatie. Heb al eens een afstand van bijna 100 meter bereikt, vrije veld wel te verstaan. Verder is kleding en het weer ook van belang voor je bereik. In het begin de fout gemaakt om de antennes omhoog te brengen zodat de antennes elkaar zien. Dit werkt niet.

Wat klank betreft, de 835 ken ik niet van klank. De 845 leuk voor presentatie werk maar voor zang niet geschikt. De 865 klinkt goed vooral als je de prijs/kwalitiet verhouding bekijkt.

Inderdaad jammer van de kwetsbare volmetalen antennes die bijgeleverd worden. Heb zelf een losse antenne, alu plaat, gekocht zodat ik wat flexibeler ben. Wordt wellicht nog eens een actieve. Heeft iemand hier ervaring mee? vertel

Wat de ring betreft, deze gaat er inderdaad vrij gemakkelijk af bij onjuist gebruik.

Ik heb zelf geen ervaring met het gebruk van meer dan drie ontvangers, maar heb eens een band gezien met 4 zenders en 4 ontvangers en deze jongens headden hier nog geen problemen mee gehad. Wat ze niet hadden was een antennedistributie waardoor het een wirwar van antennes was.

Ik heb destijds de 300 serie gekocht omdat ik de 500 te duur vond, het aantal kanalen had ik toch niet nodig. Had ik de 500 maar gekocht dan kon ik de batterijconditie tenminste in de gaten houden, vooral handig als de microfoon een hele dag gebruikt wordt. Achteraf hé.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

supwer systeem voor rel. weinig geld. Heb er hier 2, maar ook 8 tegelijk gebruikt , en GEEN probleem.

Comment

• shure-fan
                          • Sep 2003
                          • 1046

mensen, hoe zit het met de microfoon kop die ik er op gebruik, is die een beetje geschikt voor spraak en zang??

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Sennheiser heeft m eigenlijk bedoeld om er hinnikende paarden mee te versterken.
                            Maar ook normale spraak en zang gaan goed. Toevallig.........

Comment

• jans
                              • Feb 2003
                              • 869

citaat:Geplaatst door shure-fan

mensen, hoe zit het met de microfoon kop die ik er op gebruik, is die een beetje geschikt voor spraak en zang??
                              Heb je alle reacties al gelezen? ]
                              Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...