Inserts

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

Inserts

De laatste tijd heb ik wat problemen met mijn compressor/limiters in combinatie met mijn mengtafel (Mitec Joker Varydesk 24+8/8-2)
    Volgens de manual stuurt de mengtafel + 6 dB uit de inserts. Daardoor komt het signaal bij sommige vocals te hard binnen op mijn compressor/limiters die daardoor clippen. Dit doet alles zich overigens vooral voor bij vocals die keihard (zonder goede microfoontechniek) uithalen. Kan ik dit oplossen met audioverzwakkers ?
    Zo ja welke ?

Alvast bedankt voor het meedenken

Life is what you make it
  • snoei
    • Apr 2003
    • 168

mitec heeft inderdaad een erg hoge output op zijn inserts. Je zou kunnen kijken naar compressors die hier enigzins mee overweg kunnen. Zo kun je behringers nemen, die willen tot een +12 a +15 rustig hun werk doen.

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Het probleem doet zich dus voor met Behringer MDX 2200's [V]
      Life is what you make it

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

aan de achterkant staat een drukknop +4/-10 operating level
        staat die op +4 of op -10
        hij moet dus op +4 staan
        greetz
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Rieske
          • Aug 2002
          • 544

Heb ik al geprobeerd; gaf onvoldoende resultaat
          Life is what you make it

Comment

• Thix
            • Jan 2004
            • 99

Probeer eens een dbx 266XL deze kunnen serieuze input aan vind ik persoonlijk. Misschien weet je iemand in de buurt de ééntje heeft kan je is proberen.

Comment

• bewap
              • Jun 2002
              • 239

Het is maar een ideetje, anderen moeten maar zeggen als het niet werkt.

Maar als je de ingangsimpedantie weet van die limiter, dan kun je toch gewoon een weerstand in serie zetten die bijvoorbeeld tweemaal de ingangsimpedantie is (van de limiter) zodat daar gedeeltelijk de spanning over gaat staan, zodat er minder hard wordt ingestuurd op de limiter? Dan heb je toch gewoon een goedkope audioverzwakker, zonder dat je een nieuwe limiter moet kopen...

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

citaat:Probeer eens een dbx 266XL deze kunnen serieuze input aan vind ik persoonlijk. Misschien weet je iemand in de buurt de ééntje heeft kan je is proberen.
                Heb ik liggen Rieske..... Je weet me te vinden......
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• Rieske
                  • Aug 2002
                  • 544

Bedankt maar ik zit toch meer te denken aan een constructieve oplossing zoals weerstandjes tussen de insertie bouwen. Ik heb een tip gekregen om twee weerstandjes van 4k7 ohm te solderen in serie tussen de signaalader en de massa van de jackplug. En het signaal af te takken tussen het middencontact van de weerstanden en massa. Dit zou ongeveer 6 dB verzwakking moeten leveren. Ik ga het binnenkort proberen en laat nog wel weten hoe dit werkt.
                  Life is what you make it

Comment

• Ward
                    • Aug 2000
                    • 352

enige nadeel hieraan is dat je de output van je compressor dus op +6 moet draaien.. je mixer verwacht dat sterke uitgestuurde signaal wel weer terug.
                    Groet,
                    Ward

Comment

Working...