Clip leds van mixer lichten continu op

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remko4
    • Jun 2004
    • 12

Clip leds van mixer lichten continu op

Goedemorgen!
    Ik ben zo'n vervelende muzikant die geen reet weet van mixers versterkers en heel de reutemeteut, maar aangezien ik toch graag optreed met mijn bandje hebben wij een Behringer mx2642a en twee JBL EON15P-1 (dit is de oudere versie) speakers gekocht.
    Nu wij alles mooi aangesloten hebben moeten we alles vrij zacht (d.w.z. alles maar half open zowel de schuiven per kanaal als de master en ook de draaiknopjes van het volume per kanaal) zetten willen we niet dat de Clip ledjes oplichten.
    Wat wij allemaal aangesloten hebben zijn 5 microfoons een basgitaar en een gitaar en alles is appart per mono kanaal aangesloten.
    Wie kan ons helpen?
  • jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

Zijn het wel de clip leds, en niet de signaal leds??
    Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• remko4
      • Jun 2004
      • 12

Neej het zijn echt de clip leds

Comment

• DB
        • Jan 2004
        • 22

Wat gebeurt er als je de pad of -...dB knopjes indrukt. Als die uberhaupt aanwezig zijn op deze tafel. Want kan best zijn dat deze tafels gewoon zo weinig headroom hebben dat ze al heel snel in de clip staan.

Succes

Comment

• remko4
          • Jun 2004
          • 12

Nee deze die pad of dB knopjes zitten er niet op, hij springt trouwens voornamelijk in het rood van de leadzang ik weet niet of jullie daar wat aan hebben...?

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Misschien de low cut op het kanaal van de zanger aan zetten. wil ook wel eens helpen
            Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• Stefan17
              • Dec 2003
              • 66

De peakledjes van die EON's dus....
              Op hoeveel DbV gaat het signaal die Behringer dan uit?

Als je elk kanaal even ingaind op 0Dbv, dan is je output signaal ook gewoon normaal.
              Draai die EON's qua volume helemaal open en je kan met de master van je Behringer bekijken hoe hard je hem wil hebben.
              Stefan.

Comment

• remko4
                • Jun 2004
                • 12

ow nee sorry de clip ledjes van de mixer gaan aan die speakers kunnen nog wel veel meer hebben.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

citaat:Geplaatst door remko4

Nee deze die pad of dB knopjes zitten er niet op, hij springt trouwens voornamelijk in het rood van de leadzang ik weet niet of jullie daar wat aan hebben...?
                  wat kan helpen is een compressor op de lead of anders de gains terugdraaien
                  een behringer compr. is ook niet zo duur dus
                  En hoe hoog staat je master fader ???
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Stefan17
                    • Dec 2003
                    • 66

ow nee sorry de clip ledjes van de mixer gaan aan die speakers kunnen nog wel veel meer hebben.
                    Clip ledjes op een mixer?
                    Dat zijn dan eerder "peak" ledjes, maar ook die zie ik niet op die Behringer mx2642a zitten.

Bedoel je niet gewoon dat je LED VU-meter in het rood gaat? (rechts boven)
                    Dan is het toch echt een kwestie van per kanaal met de PFL op 0db ingainen.

Zo niet... dan heb ik geen idee wat je nou werkelijk bedoelt.
                    Stefan.

Comment

• JVS
                      • Mar 2004
                      • 317

Gebruik je wel deugdelijke gebalanceerde kabels van je mixer naar de EON's ?

Als je een ongebalanceerd (gitaar) snoertje gebruikt waarbij pin 3 in de XLR bij de EON los ligt, dan mis je zo maar 6dB !!

Controleer dit eerst even !

M.vr.gr,

Joost

Comment

• remko4
                        • Jun 2004
                        • 12

In de eon zit een gewone mic aansluiting maar aan de andere kant een mono plug maar er is verder ook geen andere manier om deze aan te sluiten (denk ik) en er staat clip langs die ledjes dus ik denk dat het gewoon clip is.
                        Ik zal vanavond in elk geval al jullie adviezen uitproberen en jullie zijn allemaal bedankt.

Comment

• remko4
                          • Jun 2004
                          • 12

De master fader staat ongeveer half open als alles continu in het rood staat

Comment

• Stefan17
                            • Dec 2003
                            • 66

In de eon zit een gewone mic aansluiting maar aan de andere kant een mono plug maar er is verder ook geen andere manier om deze aan te sluiten (denk ik) en er staat clip langs die ledjes dus ik denk dat het gewoon clip is.
                            Ik zal vanavond in elk geval al jullie adviezen uitproberen en jullie zijn allemaal bedankt.
                            Gewoone mic aansluiting?
                            1 XLR in
                            1 XLR uit
                            Als je signaal van je mixer afkomt moet je die input natuurlijk wel op "line" zetten en niet op "mic".
                            Maar dat zou niet moeten uitmaken, omdat je zegt dat je mixer clipt?! [?]

Of ben ik nou de enige die er niks van begrijpt wat nou je probleem is! [8D]
                            Stefan.

Comment

• JVS
                              • Mar 2004
                              • 317

Gewoon even je XLR plug aan de kant van de speaker opendraaien.

Zit er een kabel tussen met 1 mantel en 1 draadje als kern, dan moet pin 1 en 3 doorverbonden zijn in de plug. Heb je een gebalanceerd kabeltje (2 draadjes + mantel), dan moet aan het andere eind van de kabel OF een XLR zitten, OF een STEREO (3 ringen) jackplug.

Comment

Working...