al of geen gate op een Neuman 184

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flurk
    • May 2003
    • 409

al of geen gate op een Neuman 184

Heb zaterdag een productie waarbij een vleugelpiano de hoofdrol speelt.Productie duurt iets meer dan 3 uur.
    Hiervoor gebruik ik een paar KM 184 van Neuman.Om te voorkomen dat de schuiver te laat wordt opengezet (piano wordt niet altijd gebruikt en in totaal worden 46 kanalen op de mixer benut)dacht ik een gate op de micro's te plaatsen.Wat denken jullie hierover?Kan dit of kan het openen en sluiten van de gate een storing doorgeven.We gebruiken Dual gate van Drawmer.
  • Pieter Huijgen
    • Sep 2003
    • 766

Ik zou het niet doen. Gewoon alert zijn en op tijd open schuiven of open laten staan. Dat kan m.i. geen kwaad.

Als je een gate gebruikt moet je de treshold dusdanig zetten dat de gate ook bij rustige passages geluid doorlaat. Het zou dan wel eens zo kunnen zijn dat je gate door overspraak van andere bronnen opengaat, en dan heeft het totaal geen effect.
    Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Bij klassieke muziek is het gebruik van gate's of compressor limiters nagenoeg uit den boze. Inderdaad; gewoon allert blijven of, als je muzikaal geschoold bent, de partituren deels meelezen.
      Life is what you make it

Comment

• meyerfreak
        • Mar 2004
        • 142

ben het helemaal eens met het partiture gedeelte... helpt echt heel erg veel!!! zorg anders dat je iemand naast je hebt zitten die weet hoe de compositie in elkaar steekt, zodat hij je op tijd een por kan geven
        ART is the goal, engineering the tool to reach it!!

Comment

• Pieter Huijgen
          • Sep 2003
          • 766

citaat:Geplaatst door meyerfreak

ben het helemaal eens met het partiture gedeelte... helpt echt heel erg veel!!! zorg anders dat je iemand naast je hebt zitten die weet hoe de compositie in elkaar steekt, zodat hij je op tijd een por kan geven
          Tja, daar hebben we immers een DSM / Voorstellingsleider voor :-)
          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

de betere geluidstechneut leest ook partituren ...Aktief schuiven dus,

Comment

• lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

citaat:Geplaatst door **************

het is dus bevestigd ... ik ben een slechte...

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

Me to, ik ga voortaan denk ik maar professioneel punnikken ofzo.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Jeroen
                  • Aug 2000
                  • 1021

Oei oei Gerard je stoot wat mensen tegen het verkeerde been
                  Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

citaat:Geplaatst door **************

De beter lichtman ook ! Zowel op geluid/ als lichtgebied bestaan er amper strakker getimede shows dan wanneer men partituren meeleest ... Trust me; verstandig om het aan te leren
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Allemaal leuk die reacties over het meelezen van de partituren. Ik heb zelf op redelijk niveau gemusiceerd. Maar je zult het stuk toch enkele keren moeten mee lezen voordat je de partituren dermate kent dat je en kunt meelezen en kunt schuiven. Tijdens de soudcheck even meelezen en dan kunnen schuiven en anticiperen op het gespeelde lijkt mij zeer moeilijk, zo niet onmogelijk, en alleen voor zeer ervaren en geoefende musici te doen. Maar ja, een zeer ervaren en geoefende muzikant hoeft nog geen goede techneut te zijn.
                      Ook ik had eens de illusie dat ik wel even mee kon lezen, ik heb zelfs een repetitie meegeluisterd maar tijdens het concert was ik dermate druk met schuiven en luisteren dat van lezen weinig terecht kwam en ik blij was dat ik iemand had gevraagd met me mee te lezen.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

citaat:Geplaatst door Jeroen

Oei oei Gerard je stoot wat mensen tegen het verkeerde been
                        Idd, ik ben enorm beledigd, woest ben ik!! [][8D]
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Tis wel vreselijk off=topic, maar idd , een musical of opera schuiven gaat gemakkelijker als je een partituur voor je neus hebt, al was het maar ( of juist) een condensed score, of een piano-partituur.

Van de andere kant : Mahler 2 is weer veel te mooi om niet full-score te hebben.........

(kleine dirigenten-instructie : laatste 40 maten : Orgel : Volles Werk, bijv is weer Kicken)

Comment

Working...