bekabeling op podium

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by djspeakertje
    Met snakes/LK sloffen labelen bedoelt Hugo hopelijk gewoon een stukje tape en een stift, iets dat ik zelf graag doe omdat je dan makkelijker dingen omprikt.
    Precies, natuurlijk geen 'vaste' (als in definitieve) labels, want natuurlijk heb je iedere keer andere bandjes.
    Maar op een avond met meerdere bandjes of op een festival werk ik graag met een 'festival priklijst', dus een gecombineerde priklijst waarin alle instrumenten van alle bandjes gecombineerd zijn.
    Je hebt altijd vaste kanalen, de drums, basgitaar, elektrische gitaar, enz.
    Ik heb op de LK blokken dan graag een labeltje (stukje tape) zitten waarop gewoon staat: bass DI, bass mic, enz.
    Voor een stagehand spreekt dat veel meer tot de verbeelding dan 'Ja, de bas moet op snake 3 input 6'.

En wat betreft riders, hier ook precies dezelfde ervaring, ze zijn nooit up to date, zelfs niet als je het door de band specifiek hebt laten bevestigen. (Sta je op het podium bij een vlugge ombouw klaar met een wedge voor de toetsenist krijg je van de gitarist te horen: "Toetsenist? Die hebben we al 2 jaar niet meer.".

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...