Midas Verona

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sbohez
    • Jun 2004
    • 2

Midas Verona

Hey, ik zou me een Midas Verona willen aanschaffen. Heeft daar al iemand enige ervaring mee ? Kan je de opmerkingen doorgeven aub ?
    stephan
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Ik weet dat er in Nederland al het een en ander aan Verona's is uit geleverd...Misschien heb je hier iets aan :http://www.midasconsoles.nl/ staan de trotse eigenaren op...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Barthez
      • Dec 2003
      • 256

op de eerste test na heb ik nog weinig ervaringen, maar gister is onze eerste verona afgeleverd, en komend weekend gaat ie meteen 3 keer mee op klus

Dus gebruikerservaringen volgen na het weekend [8D]
      Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• bolle2
        • Jun 2004
        • 4

Heb er inmiddels een paar keer mee gewerkt. Maar 1 woord fantastisch. Echte Midas Sound, super preciese Eq. Ik ben tevreden en in deze prijsklasse vindt je niets vergelijkbaars.

Comment

• Iko
          • Feb 2002
          • 766

Kwam op soundweb toevallig wat vergelijkingen tegen:

We put the MH3 thru it's paces yesterday. It's not as nice sounding as the Verona. The MH3 does have lots of bells and whistles with the VCA's, mute scenes and stuff.

The biggest advantage of the MH3 is 12 aux sends vs. 8 aux sends. Since we mix monitors from FOH, more is better. With the Verona, we would run 7 monitor mixes and 1 efx mix. With the MH3 we could do 10 monitor mixes and 2 efx mixes. Our normal sunday morning service runs 7 monitor mixes. With the sunday evening service, most of the times we run two bands: the opening local p&w band and the main act. Typically the main acts are running ears and the opener is using our wedges.

The meter bridge on the MH3 is much more useful than the 4 LED meters on the Verona. The MH3's 60mm faders need more drag. They are too easy to bump out of position. More than once I accidently bumped them and changed the monitor mix level. Both the MH3 and Verona have lots of headroom.

One big problem with the MH3 demo unit we got was this: It must have been dropped off a truck. The modules did not line up across the board, they were twisted. One of the matrix pots was tilted out of whack. During sunday service we lost our balcony speakers as the RIGHT main output on the MH3 died!

The soundcraft power supply is also a good space heater. It runs very hot. The Verona ran very cool in comparison.

It's a very hard decision....we can't really pick a clear winner yet. Sonically, the Verona wins. Feature wise, the MH3 wins.

Bron: http://srforums.prosoundweb.com/inde...c21932d4d2cd9f

Greetzz Iko

Comment

• bolle2
            • Jun 2004
            • 4

Ik beoordeel een mengtafel op zijn kwaliteit en niet op het aantal knoppen dat is voor gearsluts.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

De een heeft wel meer knoppen nodig dan de ander. Is iemand die een 10-koppige band stereo inearmixen wil geven een gearslut omdattie 20 auxen nodig heeft?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• cobi
                • Aug 2002
                • 1083

Heeft nog niemand problemen gehad met de Verona? Ik hoorde namelijk dat er nog wat kinderziektes in zaten....

De auxjes, ik neem aan dat ze pre/post te schakelen zijn, hebben ze dat net zo geroute als bij de Venice (pre Fade=pre EQ en post fade=post EQ)?
                Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

het user manual. En daaruit blijkt dat het hele zwikkie zelf te schakelen is. itt de venice.

Comment

• eddy56
                    • Mar 2004
                    • 102

Binnenkort gaan we waarschijnlijk een verona aanschaffen,

omdat er nu vast wel meer gebruikerservaringen zijn, zou ik ze graag willen horen.

Alvast dank

Greetz Eddy
                    Apogee, i\'m loving it!

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Ik hoor in de wandelgangen dat de Verona mechanisch niet echt sterk in elkaar zit.

Hier al mensen met deze ervaring ??

Comment

• berolios
                        • Sep 2005
                        • 1538

'Problemen' bij de Verona (en Sienna) vloeien vaak voort uit de mechanische opbouw, het zijn namelijk geen aparte broodjes (met printen in de diepte), maar horizontale printen waarop 8 kanalen zitten. Storing die ik heb meegekregen hadden dan ook meestal betrekking op defecte printen. Deze opbouw is een stuk goedkoper, maar heeft wel tot gevolg dat hij dus iets kwetsbaarder is dan zijn grotere broertjes.

Verder moet je er rekening mee houden dat de bussen van de tafel niet ideaal zijn, als je bijvoorbeeld op een kanaal PFL luistert klinkt dat zelfde kanaal anders dan wanneer je het op een bus afluistert (aux of groep), maar dit is meer een verschil tussen Verona / Sienna / Legend en Heritage / XL-3-4, niet tussen Verona en andere vergelijkbare tafels.

Naar mijn mening:
                        * klank-eigenschappen en mogelijkheden erg goed in verhouding met de prijs
                        * bij vaste installatie vormt de mechanische gevoeligheid geen enkel probleem
                        * voor on-the-road gebruik: een stevige kist eromheen en er een beetje voorzichtig mee omgaan en je hebt een behoorlijk leuke tafel !

Veel plezier ermee in ieder geval !!
                        Last edited by berolios; 30-08-06, 11:31.
                        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

de MH3 is toch ook per 8 kanalen op een plaat?

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Dat klopt.

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Ja, dat zou goed kunnen...
                              Ik weet het alleen zeker van de Midasjes, vandaar...

Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

Working...