En inmiddels zijn we alweer bijna een jaar verder. Willen de verona-gebruikers zo vriendelijk zijn hun (verdere) ervaringen te delen?
Midas Verona
Collapse
X
-
midas verona?
Ik kom de verona regelmatig tegen, en eerlijk gezegd vind ik het speelgoed (knoppen zien er goedkoop uit, faders zitten allemaal erg los). Het klinkt ook niet als een "echte" Midas, zoals bijv. een XL3.
Dan vind ik de MH3 van soundcraft een vele betere keuze: veel degelijker en veel meer headroom, want de masterbussen van de verona lopen snel dicht vind ik. Voor festivals vind ik de Verona al helemaal geen optie, al kom ik het helaas wel tegen.
Ik vind het jammer dat een merknaam als Midas dit soort tafels gaat maken, hadden ze dan niet gewoon DDA kunnen laten bestaan voor de low-budget dingen??Last edited by Mike Manders; 27-08-06, 01:02.Comment
-
heb alleen een paar keer met een MH2 gewerkt. daar kreeg ik zelf een beetje plastic gevoel bij. dat het apparaat extreem ruisende matrixen had en na een paar weken al een falend solo-systeem, hielp ook al niet mee aan de beoordeling. Is de Mh3 van een kwalitatief andere klasse dan de MH2 of verschillen ze vooral in features?Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Ik heb van het weekend twee klussen gedraaid met de Midas Verona 480.
Over het algemeen zeer tevreden over deze tafel. Zeer gebruiksvriendelijk, doet wat hij moet doen. Losse faders heb ik helemaal geen last van gehad. Zat een zeer stevige kist omheen, en met behulp van bijgeleverde rolbeugel zo overend. Over het algemeen een zeer goede tafel, goede klankeigenschappen en ruime mogelijkheden.Comment
-
nogmaals, ik vind een verona een slecht klinkende tafel. het voelt ook aan als speelgoed.
Bovendien vind ik features niet belangrijk, maar een tafel die klinkt (dus goeie mic-pre en EQ) zijn veel belangrijker. Maar dat schijnen de meeste fabrikanten te vergeten, het moet allemaal 16 auxen hebben, alles omschakelbaar voor FOH en monitoring, stereo dit en dat, VCA's etc. etc. anders hoor je er niet bij. Het is allemaal commercie, ik denk dat mengtafelfabrikanten helemaal niet meer bezig zijn met hoe iets moet klinken. Het is niet voor niks dat zelfs een merk als Midas de XL3 en XL4 niet meer maken. Zelfs een goedkoper model als de XL200 wordt niet meer gemaakt.
Het is nu zelfs zo dat als PA bedrijven een Verona kopen, dat ze dan denken een Midas in huis te hebben en dan plotseling ook maar serieus genomen moeten worden...
En omdat het zo gebeurd moet ik mijn eigen rek met goeie mic-preamps en EQ's overal mee naartoe slepen.
erg jammer.Comment
-
Wij hebben sinds april een MH2, maar die bevalt erg goed...In mijn optiek werkt ie beter en vooral prettiger dan een Midas Verona/Sienna...Ik persoonlijk vind de MH2 lekker klinken en vooral lekker werken...En we hebben er nog geen problemen mee gehad...Bijkomend voordeel vind ik dat de MH2 wel aparte pcb's per kanaal heeft en de Midas niet...En gister weer gebleken, inprikkende dj(altijd lastig) de volledige ingangs 'kerstboom' aan en nog geen vervormd signaal...Een MH2/3/4 is nog geen 8000, Series4 o.i.d. maar het komt aardig in de richting....Niet dat weer ineens bijhoren met de MH2, maar we hebben er wel meer werk door...
Werden er nog maar tafeltjes gemaakt als bijv. de Interface...kost iets..heb je ook iets, alleen voor bepaalde doeleinden...Ik vind het jammer dat een merknaam als Midas dit soort tafels gaat maken, hadden ze dan niet gewoon DDA kunnen laten bestaan voor de low-budget dingen??
Maar ook voor mixers geldt, ieder zijn voorkeur...Olaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
de MH3 is toch ook per 8 kanalen op een plaat?Nou niet echt dus, De MH3 is per 8 kanalen modulair in- en uit- te bouwen, maar heeft wel degelijk per kanaal een plaat.Dat klopt.
En verder... Ik werk ook liever met 'n MH-3 dan met een Verona.
Groetjes,
JOEP
Tja...Comment
-
ben het hier eigenlijk grotendeels wel mee eensOriginally posted by Mike Mandersnogmaals, ik vind een verona een slecht klinkende tafel. het voelt ook aan als speelgoed.
Bovendien vind ik features niet belangrijk, maar een tafel die klinkt (dus goeie mic-pre en EQ) zijn veel belangrijker. Maar dat schijnen de meeste fabrikanten te vergeten, het moet allemaal 16 auxen hebben, alles omschakelbaar voor FOH en monitoring, stereo dit en dat, VCA's etc. etc. anders hoor je er niet bij. Het is allemaal commercie, ik denk dat mengtafelfabrikanten helemaal niet meer bezig zijn met hoe iets moet klinken. Het is niet voor niks dat zelfs een merk als Midas de XL3 en XL4 niet meer maken. Zelfs een goedkoper model als de XL200 wordt niet meer gemaakt.
Het is nu zelfs zo dat als PA bedrijven een Verona kopen, dat ze dan denken een Midas in huis te hebben en dan plotseling ook maar serieus genomen moeten worden...
En omdat het zo gebeurd moet ik mijn eigen rek met goeie mic-preamps en EQ's overal mee naartoe slepen.
erg jammer.Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape actComment
-
Waar niet mee?ben het hier eigenlijk grotendeels wel mee eensOlaf Duffhuës
**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**Comment
-
Ik had een verona gekocht omdat ie in de luistertests (lees met cd muziek) bruikbaarder leek voor rockbandjes als de mh3.
dingen die je met luistertests niet kan uitvogelen is:
Het headroom en gainstructuregedrag van de tafel in live situaties
De effectieviteit van de eq soundwise, dus in de mix vind je de basgitaar iets te.... en daarom draai je aan de eq)
Deze twee factoren hebben me doen besluiten de verona na een halfjaar weer te verkopen.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik denk dat voor het geld het een redelijk product is, maar hij lijkt niet op een echte midas.
verder is het al wel gezegd en een mh3 voldoet in dezelfde rock en roll live situatie inderdaad beter, eindelijk weer een echte soundcraft!?
grtz Rob.Robski
my password keeps me newbie foreverComment
-
Ik heb goede ervaringen met de mackie 8-bus. dit is eigenlijk een studiotafel, maar de preamps en de EQ's zijn erg muzikaal. Jammer dat het ook een beetje speelgoedtafeltje is, wat hem minder geschikt maakt voor touring-gebruik, maar dit is ook het probleem van de Verona.
Volgens mij zit dit ding ook in die prijsklasse of ietsje eronder, als ik me niet vergis.
Verder is een Crest X8 nog redelijk, maar ik weet niet of die nog wordt gemaakt.
Verder is er volgens mij niks. (een merk als A&H vergeet ik gewoon, dat klinkt helemaal niet)Comment
-
Heb een aantal maal op een Crest X-VCA gewerkt, is me erg goed bevallen en is eigenlijk ook wel wat ik zoek, maar ook deze worden idd niet meer gemaakt
Heb hier nog een kapotte Mackie VLZ liggen, ik weet wat je bedoeltIk heb goede ervaringen met de mackie 8-bus. dit is eigenlijk een studiotafel, maar de preamps en de EQ's zijn erg muzikaal. Jammer dat het ook een beetje speelgoedtafeltje is, wat hem minder geschikt maakt voor touring-gebruik, maar dit is ook het probleem van de Verona.
Als dit het echt is dan lijkt het alsof er een gat is tussen de toptafels en de middenklasse, dat zou jammer zijn want dat is het gebied waar ik voor een klant aan het spitten ben.
De overwegingen die over zijn:
Midas Verona
Soundcraft MH3
2e hands crest, model valt nog te bezien evt nog naar de nieuwe modellen kijken, maar lijkt niet veel te zijn
2e hands XL200 als die in erg goede staat te vinden zijn.Last edited by sparky; 04-09-06, 16:49.Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.Comment
-
Wellicht een tip van flip: APB-DynaSonics Spectra-C & Spectra-T Consoles. Heb ze eerlijk gezegd nog niet live gezien. APB-DynaSonics is opgericht door ex-Crest bobo's die niet bij Peavey, de huidige eigenaar van Crest, wilden werken (tenminste, dat denk ik). Deze tafels zouden wel eens de ware opvolgers van de Crest Century Series kunnen worden (GT, TC,LM, LMx e.d.).
Ziet er op de site in ieder geval goed uit. APB HomeMag het licht harder?Comment
-
ik heb het idee dat in het gat tussen de A&H's en de midassen vooral digitale tafels zitten. En dat zijn er best veel.
Het gat in de markt wat mij betreft is het ontbreken van de behringers en mackies e.d. in de markt van de compacte (in ear) monitortafels.
Zoals de crest XM. Ik zit al heel lang op een behringerkloon daarvan te wachten.lekker belangrijk!Comment

Comment