Nieuw beest!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bewap
    • Jun 2002
    • 239

citaat:
    Damping factor is tiepvout.. moet 500 zijn..

Verder denk ik niet dat deze versterker veel verder komt dan zo'n 1500W aan echt watts bij een meer reele belasting van 8Ohm.. de waardes in de sheet zijn bij een belasting met een puls van 20 ms aan 2Ohm, de vraag is hoe lang dat vol te houden is bij daadwerkelijk gebruik..
    Wie zegt dat het een typefout is?
    Er zijn maar bar weinig versterkers die hun opgegeven vermogen voor een lange tijd kunnen halen, de meeste versterkers zijn gewoon berekend op muziek. En als je daar een sinus op zet dan springen ze of in de beveiliging of je blaast ze op. Dus ik vind het eigenlijk nog best netjes dat ze een documentje online zetten over hoe lang hij het eigenlijk vol kan houden op vol vermogen. Volgens mij ben ik het bijvoorbeeld bij QSC nog niet tegengekomen.

Tevens is een Digam 7000 gewoon in staat op vol vermogen de gehele avond op 2 ohm te kunnen draaien (eigen ervaring). En dit zal zo'n K10 dan waarschijnlijk ook wel kunnen doen.

Maar ja, dit is allemaal speculeren, dus laten we hem afwachten en hopen dat iemand zijn ervaringen binnenkort kan posten...

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

In de tijd dat QSC met zijn RMX op de markt kwam heb ik er eentje gekregen om te verkrachten. Ik heb dat ding toen op 80% van zijn vol vermogen (gemeten t.o.v. het effectieve clippen van de uitgang op de scoop) in sinus laten draaien op 4 Ohm belastingsweerstanden; maakte veel lawaai en warmte maar ging niet in beveiliging. Uiteindelijk kreeg ik hem na 16 minuten wel in beveiliging op 2 ohms belasting eveneens in 80% vol vermogen. Misschien moeten we eens een standaardtest ontwikkelen voor versterkers?
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

citaat:Misschien moeten we eens een standaardtest ontwikkelen voor versterkers?
        Ben ik het helemaal mee eens, als je alle versterkers op dezelfde manier test heb je pas echt een goed beeld. Want ik blijf het raar vinden 2 x 6KW uit een 16A stroomnet! Nu kunnen die elco´s wel wat reserve opbouwen maar dat lukt niet bij continue RMS belastbaarheid en is continu en RMS dan nog wel zo continu en RMS?

PS. Zijn die RMXén wel heel gebleven na die test?

Groeten Martin,
        Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• mbottens
          • Feb 2004
          • 743

citaat:Tevens is een Digam 7000 gewoon in staat op vol vermogen de gehele avond op 2 ohm te kunnen draaien (eigen ervaring). En dit zal zo'n K10 dan waarschijnlijk ook wel kunnen doen.
          Hiermee bedoel je dus met muziek minstens 6dB dynamiek, dus vol vermogen met afwisseling naar ongeveer 1/4 van het vermogen?

Dit gaat ook wel goed, vooral bij actieve systemen, kijk maar eens naar het laag bij elke basklap (en bij hardstyle, trance, techno ook de tussenliggende bas) knippert je led een keer en zakt hij weer af. Het gaat er alleen om hoe lang hij hoog (1)is en hoe lang weer laag (1/4).

Groeten Martin

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

Hiervoor zijn speciale testsignalen verzonnen. stochastische ruis met bv crestfactor 2 (6dB).
            Of sineburst, 5 periodes uit, 1 periode aan, geschakeld door de nuldoorgang

voor een fullrange amp (pass. cross) vind ik die piek/cont. vermogensverhouding van 6 dB wel okee.

Met aktief PA vind ik het wat listiger. Dan is het vanwege het niet fullrange karakter van het signaal (bijv het sublaagbandje) zomaar mogelijk dat je te krap uitkomt, ook weer afh van limiterinstellingen/att-rel response.

Ik vind dat de versterkers dan minimaal continu het rms vermogen van de drivers moeten kunnen weergeven (tevens processor lim. threshold punt), en piek nog minimaal 3dB meer. Dit in combinatie met een goeie cliplimiter in de amp.

heb die digam op de beurs gezien... de vraag is altijd weer: hoe betrouwbaar is het...
            wat mij betreft liever meer amps met minder vermogen, dan kan er ook eens eentje uitstappen
            knoppen en waarden :)

Comment

• Rv
              • Feb 2001
              • 1086

Ik neem ook liever 3 tafeltjes van 8 kanalen mee als ik ga mixen ipv een 32 kanaals tafel. Dan heb ik iets om op terug te vallen wanneer er eentje uitvalt.
              [B)]
              ____
              Rv.
              ____

Comment

• Carl
                • Nov 2000
                • 907

Oh, durf je dat?
                Ik neem altijd 3 komplete sets mee, en ook 3 vrachtwagens, je weet maar nooit!

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

oke nu is het wel weer duidelijk,

We hadden het over de DIGAM versterker, en we waren op het punt uitgekomen dat we de vermogens van die versterkers eens preciezer moesten beschrijven of misschien wel meten. Ik blijf erbij dat als een versterker een 16A aansluiting heeft hij maximaal 2 x 1500W continu (dus bijvoorbeeld 8 uur lang) kan produceren, wat je met zo'n DIGAM doet is dus hier 6dB boven gaan zitten waardoor je op 2 x 6000W komt te zitten maar dit kan hij gewoon niet de hele avond vol houden, De vraag is nu is die 6dB dynamiek genoeg of gaat hij dan ook in de beveiliging na enige tijd?

Groeten Martin

Comment

• dokter dB
                    • Nov 2003
                    • 1535

@Rv: als jij in de regel aan 8 kanalen genoeg hebt, wat doe je dan met een 12kW digam? een kroeg verwarmen?
                    3x 8 is trouwens 24, maar de tafels komen nog wel volgend schooljaar

edit: oh ja nog een ding: jullie mogen me eens haarfijn uit gaan leggen hoe je de 6kW naar verschillende kastjes gaat brengen, serie-parallel? met serieele tussenconnectors?
                    De enige direkt aan te sluiten toepassing is sub, en dan 4 8 ohm kasten van 2xdriver parallel. aan 2ohm dus. drivers zijn dan 16 ohm (of 4ohm en dan 2 in serie). handig man, er is veel keuze ook in 16 ohm drivers

zullen gewoon een amp nemen van 2x 3kW, en daar de 4 subjes mee voeden? was dat niet ook toevallig (om bovenstaande reden) de zwaarste die labgruppen verkoopt?

Comment

• AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

citaat:Geplaatst door Rv

Ik neem ook liever 3 tafeltjes van 8 kanalen mee als ik ga mixen ipv een 32 kanaals tafel. Dan heb ik iets om op terug te vallen wanneer er eentje uitvalt.
                      [B)]
                      Anders geef je even een compleet irrelevante, en bovendien beledigende reactie op een zeer duidelijk verhaal van DokterdB... Houd je lekker bij je hobby (volgens je profiel kinderen plagen...)
                      Triest genoeg, maar val er geen andere mensen mee lastig.

Sterkte met je leven...[B)]
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Rv
                        • Feb 2001
                        • 1086

Was om even duidelijk te maken dat ik het ook spijtig vind dat je kiest voor bepaalde verstekers omdat je er dan meer kan kopen zodat als er eentje stuk gaat je nog een andere kunt gebruiken.
                        Ik wilde even zeggen dat ik dat niet logisch vind, met een mooi voorbeeld als illustratie!

Vind mijn opmerking niet echt misplaats. Is toch stof tot nadenken. Ofniet? Ik schat dokterDb best hoog in hoor, geen paniek. Ik denk ook niet dat hij uitermate zwaar tilde aan mijn 'stelling'. Maar jij voelt je persoonlijk duidelijk aangesproken! [8D]

Pluis gerust mijn profiel verder uit!

ps, ja, ik kon 32 niet delen door drie en had al begin van mijn zin getypt! [:I] Achja, tafels was begin van't jaar, in september begin ik opnieuw!
                        ____
                        Rv.
                        ____

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

wellicht geeft men ook les in mengTAFELS op die school?

Maar mijn bovenstaand betoog over 2 amps van elk 2x3kW als intelligentere oplossing (ook veel breder inzetbaar/splitsbaar) dan 2x6kW zou mn verhaal van meer amps nog extra moeten verduidelijken, en er is dan dus door mij niet als enige reden meer de bedrijfszekerheid aangevoerd.
                          En tsja elke versterker kan stuk helaas...[8D]

en over het zwaar tillen aan die opmerking: wat weegt die digam nou ook alweer?

Comment

• AJB
                            • Jul 2003
                            • 2289

Joh Rv,

Ik tilde niet zwaar aan je opmerking, begrijp de helft van Barny's verhaal niet (doe doorgaans aan licht). Wat mij opviel was echter de flauwe reactie van jouw kant, die mij de indruk gaf dat je de kern van het verhaal niet begreep ! Mijn hobby is dan weer om een gelijkwaardige reactie te geven; zinloos en deels beledigend. Natuurlijk niet persoonlijk bedoelt, maar ik hoop dat je begrijpt waarom...

Site van die school is leuk, ziet er kind-vriendelijk uit Je werkt daar als docent ?[|)]
                            Arvid Buit

Comment

• dokter dB
                              • Nov 2003
                              • 1535

citaat:Geplaatst door AJB

(doe doorgaans aan licht).
                              he AJB, wij dus tegenwoordig ook, met digrams

Comment

• AJB
                                • Jul 2003
                                • 2289

hehehe...Nu nog een digico G5 met dmx-output en we kunnen gaan samenwerken ! []
                                Arvid Buit

Comment

Working...