Optogate , handig of niet..??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

citaat:Geplaatst door Dj peet

Het werkt gewoon niet goed want het werkt zoals de naam al zegt met licht,
    je kunt problemen krijgen in zalen met veel verlichting.
    Hierdoor loop je het risico dat het apparaat compleet op tilt slaat.
    Gebruik het daarom in een koele, droge en donkere ruimte of gebruik gewoon een Drawner
    1."Een Gate die op tilt slaat" Leg mij dat eens nader uit ? Naar mijn weten staat hij OPEN of DICHT..
    2. "Gebruik het daarom in een KOELE ruimte"... Wat heeft de temperatuur hier nou weer met de werking van een gate te maken ?
    3. "Gebruik het daarom in een DROGE ruimte"... Wat maakt deze Optogate gevoeliger voor vocht dan andere apparaten ?

Schei alsjeblieft uit met die ononderbouwde onzinstellingen.. Ga rustig in je droge, koele en donkere ruimte (bierkelder) zitten en val ons niet lastig met je onzin..

Groet,

Joost

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door flurk

Volgens mij zal een optische gate sneller reageren dan een gewone.Het ding zit toch kort bij de mic.En zo hou de insert op de mengtafel nog vrij voor iets anders.

Jaja, klopt. Bij een gewonen gate moet eerst het signaal door het kabeltje naar de mengtafel.
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• cobi
        • Aug 2002
        • 1083

citaat:Geplaatst door JVS

citaat:Geplaatst door Dj peet

Het werkt gewoon niet goed want het werkt zoals de naam al zegt met licht,
        je kunt problemen krijgen in zalen met veel verlichting.
        Hierdoor loop je het risico dat het apparaat compleet op tilt slaat.
        Gebruik het daarom in een koele, droge en donkere ruimte of gebruik gewoon een Drawner
        1."Een Gate die op tilt slaat" Leg mij dat eens nader uit ? Naar mijn weten staat hij OPEN of DICHT..
        2. "Gebruik het daarom in een KOELE ruimte"... Wat heeft de temperatuur hier nou weer met de werking van een gate te maken ?
        3. "Gebruik het daarom in een DROGE ruimte"... Wat maakt deze Optogate gevoeliger voor vocht dan andere apparaten ?

Schei alsjeblieft uit met die ononderbouwde onzinstellingen.. Ga rustig in je droge, koele en donkere ruimte (bierkelder) zitten en val ons niet lastig met je onzin..

Groet,

Joost

Dit staat volgens mij standaard in elke gebruiks aanwijzing.
        Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• onetoe3
          • May 2004
          • 18

Ok, ik begrijp dat een leadzanger niet zogauw met zo'n kastje aan z'n mic gaat rond lopen, maar voor gitaristen die ook zinger isset wel handig, denk ik,uit die hoek komt meestal ook een hoop overspraak, vooral als ze hun hoofd achter die mic weg halen. Niet dan....?
          Handel in oorverdovende middelen

Comment

• onetoe3
            • May 2004
            • 18

btw, hij reageert wel snel bij inschakelen, en blijft nog enkele seconden open, nadat hij geen reflectie meer registreerd. Je hoort ook geen klikken en je hebt ook geen last van het "kam-filter effect" wat je met gates wel hebt.

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ik kan er bij backingvocals ook wel het heil van inzien, zeker bij gitaristen die zoals je al zei lekker met hun 4x12 in hun vocal mic staan te blazen. Ik denk dat het wel verstandig is bands hiermee te laten oefenen, zodat de kansen op mistriggeren zo klein mogelijk zijn.

Wat bedoel je btw met gates die een kamfiltereffect geven?
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Stephan
                • Mar 2001
                • 34

Ik heb dit soort kastjes een keer gezien bij een amerikaanse band hier werden ze op alle vocalen gebruikt. Helaas heb ik niet goed kunnen kijken of dit goed werkte. Zij noemde het trouwens lasergates nou weet ik niet of dit het zelfde is als die optogate (infrarood)of dat ze echt met een zwak laser straaltje werken zoals een distro lasermeter. Ik denk dat dit kastje zeker z'n toepassing zal hebben zoals interruptie mics of zoals Ron al zei bij een kathedermicrofoon alleen zal je of de sprekers goed moeten inlichten of de gate erg ruim moeten afstellen om te voorkomen dat je op een geven moment een goudvisje op je podium hebt staan.
                steeds meer hagenezen op het forum. goed bezig!!!

Comment

• onetoe3
                  • May 2004
                  • 18

nou sparky, het kamfiltereffect is zoveel als dat je een gate insteld, die net niet strak genoeg staat en steeds opengaat door het omgevingsgeluid.
                  Dus het omgevingsgeluid laat de gate al opengaan. De optogate wordt hierdoor niet getriggered, maar door de reflectie van zijn eigen ledje door een gezicht of iets dergelijks. normaal zet je ook niet gauw een gate op de vocals, omdat je gate bij zacht zingen niet altijd opengaat,
                  dat heb je bij deze niet.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

citaat:een goudvisje
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...