citaat
it draagt zeer ver < 50 m En gaat stom hard

Ik zie verder het nut van Arrays wel in, maar zoals ik het zie is een array gewoon een cluster hoorngeladen speakers met een zeer kleine spreidingshoek afzonderluk die samen in een cluster weer een groot genoege spreidingshoek neerzetten voor een goede klank. Door de kleine spreidingshoek bundel je de energie tot een kleiner gebied waardoor je meer rendement krijgt en een grotere afstand kunt overbruggen. Maar als ik dan kijk naar het Nexo systeem dan ben ik van mening dat dat een beetje onzin is want afzonderlijk gaan ze helemaal niet zo hard, goed door het bundelen komt dat weer goed alleen met 6 speakers van nexo produceer je net zoveel geluid als met 1 hoorngeladen top maar bij Nexo moet je wel 6 speakers bekabelen en vliegen (lijkt me niet zo handig dus). Ik zou zeggen plaats twee fatsoenlijke hoorntoppen in iedere hoek en dat zou waarschijnlijk ook nog wat harder gaan en is naar mijn idee minder werk, oke alleen iets zwaarder tillen per kastje maar daar zitten toch wielen onder en als het gevlogen wordt heb je toch een takel?
En nu hebben we het nog niet gehad over de prijs van die Nexo kastjes (die weet ik ook niet) maar het zal me niets verbazen als 6 Nexo's duurder zijn als 1 hoorngeladen top.
citaat:Iedereen lult maar over line arrays, maar ik kan misschien 5 tot 10 bedrijven opnoemen die er ook de klussen voor hebben, om het zo (en vaak)in te zetten dat de investering er ook uitkomt.
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat het er mits er veel Array kasten gevlogen worden wel geil uit ziet. Bijvoorbeeld in Amsterdam met Koninginnedag, volgens mij hangen daar wel 12 tot 18 kasten onder elkaar gevlogen. (Dit is terug te zien in de specials op TMF voor degenen die het niet gezien hebben)
Samenvattend: Het Nexo systeem vind ik niet het beste concept, Arrays vind ik wel cool maar je moet er de feesten voor hebben.
Groeten Martin.
Comment