jbl hla

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JVS
    • Mar 2004
    • 317

In een discotheek waar ik zeer regelmatig kom net over de grens in duitsland hangt/staat ook een JBL HLA'setje. 4 topkasten, en 4 subjes onder de dansvloer. Niet meer normaal wat die subjes doordrukken, op een tiental meter afstand nog steeds gigantisch diep en letterlijk broekwapperend laag.. mid/hoog klinkt ook erg netjes, enkel de spreiding valt een beetje tegen... (maargoed, het systeem lijkt me ook niet helemaal bedoeld voor deze toepassing)..

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

citaat:Geplaatst door **************

nee, hoor.

650, toen de 650 r2, en nu de 650-p. En de 700 is op komst.
      http://www.meyersound.com/products/l...50r2/index.htm en http://www.meyersound.com/products/c...650p/index.htm

850 doet me meer aan een auto denken ( bmw-coupé)
      Je mag de wel eens nieuwe auto boekjes kopen, de 600- en 700 serie hebben ze tegenwoordig ook al bij BMW
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• Roy
        • Apr 2001
        • 55

Wat is de naam van die discotheek ??

Mvg, Roy

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Da's de Cheetah (www.cheetah-oberbruch.de)

PS. De BMW 850csi is nog altijd een van de mooiste bimmers :-) kwijl kwijl...

Comment

• jerre
            • Jun 2003
            • 286

of als je echt wat druk wil te verwerken krijgen van 'n stuk of 18 a 20 HLA subjes moe tje naar werchter gaan, front stage en goed dichtbij gaan staan, ff gekkewerk , zorg dan wel dat je 'n paar goeie oordopjes hebt
            nu gij en dan ikke weer

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Jerre, spreek je van vorig jaar Werchter ? met dat rijtje HLA subs ? Zo indrukwekkend is dat nu ook niet (zeker niet naast m'n LabHorns).
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• mbottens
                • Feb 2004
                • 743

citaat:Jerre, spreek je van vorig jaar Werchter ? met dat rijtje HLA subs ? Zo indrukwekkend is dat nu ook niet (zeker niet naast m'n LabHorns).
                Zo mag ik het horen een echte hoornbouwer.. Ik snap niet waarom er bij grote evenementen geen gebruik gemaakt kan worden van een hoorngeladen systeem zoals de lab van 120cm x 120cm x 60cm. Gewoon op de wielen. en ik heb nog nooit iemand bijvoorbeeld 8 of 16 subs op een podium zien tillen (is ook niet slim). Dus excuses van: "Ja en als je het moet tillen" zijn dan ook niet juist geplaatst.

En dan vraag ik me ook wel eens af wat de ene bas reflex kast onderscheid van de andere qua ontwerp (behalve tuning frequentie). Volgens mij zitten de grote verschillen alleen in de gebruikte speakers. En daarom mag je volgens mij ook geen 5 jaar oud bas reflex systeem vergelijken met een nieuw basreflex systeem, er is namelijk zoveel gebeurd in die driver wereld.

Groeten Martin
                Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

citaat:Geplaatst door PowerSound

Jerre, spreek je van vorig jaar Werchter ? met dat rijtje HLA subs ? Zo indrukwekkend is dat nu ook niet (zeker niet naast m'n LabHorns).
                  nounou niet te overmoedig worden he, je hebt die labhorns nooit in die situatie kunnen vergelijken met de HLA's...

Werchter was weer heel erg goed voor elkaar, en dat heeft niet speciaal iets te maken met welke subs er liggen. (eerder waar ze liggen, en vooral hoeveel )
                  Vorige keer was het sub nog naast de line array gevlogen [8D]
                  Trouwens er hangen zowiezo al 48 18 inchers per kant in de lucht, dat duwt ook al behoorlijk hoor....
                  knoppen en waarden :)

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

inderdaad : plaatsing

http://www.********.nl/images/met%20...ijn%2063hz.jpg

zou met de 700HP theoretisch 151 dB op moeten leveren, ofzo...

Comment

• jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

Hey Power, vond 't anders in'druk'wekkend genoeg, maar dat houd natuurljik niet tegen dat je lab's wel eens zou willen horen (ben zo'n beetje aan't twijfelen om 'r zelf ook zo'n paar te maken).

tja en waarom ze basreflex op zo'n grote evenementen willen gebruiken, goeie vraag, misschien omdat ze met 'n hoorn systeem heel de buurt rondom 't festival niet willen teroriseren of dat ze, als ze met verschillende podiums werken geen warbal willen maken? Weet 't eigenlijk ook niet, maar wordt wel heel veel gedaan buiten dan de kleinere festivals waar ze dan wel veel met hoorns werken (cfr polé polé etc etc)
                      nu gij en dan ikke weer

Comment

• PowerSound
                        • Nov 2001
                        • 1892

Ze gebruikten wel 12 SB1000 van EAW per kant in de tent. En daar vond ik het geluid gewoon beter.
                        SB1000 is een toch ook geen gewonen BASSREFLEX toch ? Was toch een hybride ?
                        PSL Bvba powered by
                        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
                        Yahama LS9-32 / MC7L-48
                        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
                        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• dokter dB
                          • Nov 2003
                          • 1535

hey pauwah!

met alle respekt maar:
                          die sb1000 vind ik wel de zuigendste kast van eaw ooit...
                          alleen met heel veel kasten werkt het (12 per kant ofzo, zoals daar in die tent waarschijnlijk)....

das ook de reden waarom hornloaded sub niet fijn opsplitsbaar is, en ook niet heel handig dus... en dus ook wel de reden dat de meesten frontloaded hebben, wat is daar trouwens nou weer mis mee, hoornvirus opgelopen?

Comment

• Rock On
                            • Jan 2004
                            • 250

Voor een beetje house is de SB1000 (met velen, 18 per kant ofzo) uitermate geschikt. Maar voor de wat subtielere klusjes ga ik idd voor de SB850.
                            Ook een aardige voor de wat kleinere dingetjes: 2 x SB1000 op een topje 850. Veel druk, en weinig gezeur, maar mooi is anders.
                            "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Daan Hoffmans
                              • Aug 2000
                              • 1225

citaat:die sb1000 vind ik wel de zuigendste kast van eaw ooit...
                              alleen met heel veel kasten werkt het (12 per kant ofzo, zoals daar in die tent waarschijnlijk)....
                              Daar issie ook voor bedoeld...
                              Als je 1 kastje ophangt welke is bedoeld om in een line-array te hangen is het toch ook zo gek niet dat het niet lekker werkt?
                              <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• dokter dB
                                • Nov 2003
                                • 1535

ja maar bepaalde bedrijven (...) zetten het kastje dus wel met 3 per kant in.
                                Zoals met elke laagkast zou moeten kunnen.

Met line array gaat dat zelfs nog goed 3 per kant gestackt, met sb1000 niet, en dat is... heel knap, en heel kut dus: boenk boenk.

Comment

Working...