antennedistributie + schotels

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rv
    • Feb 2001
    • 1086

antennedistributie + schotels

Hoi,

heb binnenkort (net zoals de vorige twee jaren) weer 11 headsetjes van shure nodig.

Je weet ondertussen al dat ik mijn ontvangers bij mijn tafel zet. Heb ik mijn reden voor. Nu, het is weer in de warande (turnhout) en de afstand van de tafel tot achteraan op de scene, dan begint de ontvangst aardig af te nemen.

Daarom heb ik nu een distributiesysteem erbij genomen (shure UA845) met schotels (sennheiser A1031).

Ik heb nog nooit met die schotels gewerkt. Kan iemand mij daar tips omtrent geven? Dingen waar ik (qua richten) speciaal op moet letten?

Bedankt!
    ____
    Rv.
    ____
  • XLRetje
    • Apr 2004
    • 8

Ik begrijp dat je Shure en Senheiser door elkaar gebruikt??
    Let erop dat alles in hetzelfde kanaal zit!!!!
    Alles op 11 en gaan!!! en doe maar iets uit de groentela

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Plaats ze ver genoeg uit elkaar (min. 2 meter) om optimaal gebruik van de diversity te kunnen maken. Ik zie nog te vaak dat sommige technici ze te dicht naast elkaar zetten en dan neemt het effect sterk af. Maar als het goed is staat dit ook in de handleiding van de antenne's.
      Life is what you make it

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

Bedankt!
        Daar kan ik iets mee doen!
        [^]
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• SjoerdOptLand
          • Jul 2003
          • 261

citaat:Geplaatst door Caspar
          Mits je ze natuurlijk niet in elkaars 'zicht' zet.
          Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt. Diversity is daarvoor uitgevonden, dat als golven in de ruimte op bijvoorbeeld metalen onderdelen van de constructie gaan reflecteren (en er knopen en buiken ontstaan) de kans klein is dat beide antennes in een knoop zitten. Ik zou nog even moeten rekenen wat een verstandige eis is voor de afstand.

In een 'open' ruimte onstaan geen knopen en buiken, dus is er ook geen behoefte aan diversity.

Weet iemand meer over de formules acher dit vraagstuk?

Groetjes,
          Sjoerd

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

wat ik zelf doe bij diversity systemen is (wel ontvangers naast podium) de ene antenne aan de ene kant op/naast het podium en de andere aan de andere kant,

of de antenne's vanaf je front hoog neerzetten zodat ze het podium kunnen zien (line of sight is altijd de beste manier)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

De antenne's zo ver mogelijk uit elkaar (meestal 10 meter bij mij) en dan plaats ik ze ook op verschillende hoogtes , ongeveer 30 cm verschil. Werkt perfect , ik heb nogn ooit problemen gehad.

M.V.G
              EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• lucas van geest
                • Dec 2001
                • 10

Het hangt veel van je ruimte af
                en de afstand van het podium de ene keer is aan de ene kant een antenne en andere andere kant weer het beste en de andere keer allebei aan 1 kant met ca. 3 meter verschil
                Je kan misschien zelf even contact opnemen met sennheiser die kunnen je daar zelf ook informatie over kunnen geven

Succes er mee

Groetjes monitor engineer

P.s. Maar wij gebruiken shure psm 700's

psm 700:)

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

even een vraagje aan ts: Heb je dimensie maten van het podium? (hxbxd) ??
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

Working...