echo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stijnbe
    • Oct 2003
    • 33

echo

Ik doe de klank van een toneelstuk in een verkoopzaal van de vismijn. Nu is er daar zeer veel echo(als ik hey roep hoor ik het 5sec later nog). Wat kan ik allemaal doen om dit te reduceren.

groetjes stijnbe[8D]
  • Rieske
    • Aug 2002
    • 544

5 seconden lijkt me wel heel erg veel (of het moet een mega grote hal zijn) Maar je kunt eens proberen te kijken naar de harde, reflecteerende delen zoals bijv. grote ramen of muren met tegels. Demp die vervolgens af met doeken of andere zachte absoberende materialen en luister of je galm afneemt.
    Life is what you make it

Comment

• stijnbe
      • Oct 2003
      • 33

Normaal komen er doeken aan de muur, ik hoop dat er genoeg zullen zijn. Ik denk ook dat het volk een beetje het geluid zal opslorpen.

greetz stijnbe[8D]

Comment

• berth
        • Apr 2004
        • 52

Gebruik heel veel kleine luidsprekers zo dicht mogelijk bij het publiek ,en probeer deze zo zacht mogelijk te zetten

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Zelf heb ik echo effectief bestreden door tapijten aan de muur op te hangen, dit werkt beter als relatief dunne doeken. Weliswaar met een paar doeken eroverheen voor de goede orde uiteraard [^].

Mvg Johan

Comment

• Rieske
            • Aug 2002
            • 544

citaat:Gebruik heel veel kleine luidsprekers zo dicht mogelijk bij het publiek ,en probeer deze zo zacht mogelijk te zetten
            Da's natuurlijk net zo'n goede oplossing dan om iedereen in het publiek een koptelefoon te geven
            Life is what you make it

Comment

Working...