Is dit je eerste bezoek aan het J&H Licht en Geluid forum? Neem dan de veelgestelde vragen (FAQ) even door. Om berichten te kunnen plaatsen, dien je je eenmalig te registreren.
NIET mee eens, maaar toch gedeeltelijk... Op de subs kan misschien beter een zwaardere goede robuuste amp staan ja, toch draai ik met veel plezier en ALLEEN MAAR GOEDE ervaringen met een T-Amp erop.. En dit gaat probleemloos, OOK wanneer het echt hard moet. De behuizing is niet super, maar wanneer hij is ingebouwd heb je hier geen last meer van (zelfde als de Palladiums).
Maar hier lijkt het of je zeggen wilt dat de low-budget amps niks zijn, waar ik het totaal niet eens mee bent. En bruggen erg in? Zowieso rare zin.. Hoezo IN ? :S
En ZEGGEN dat je erveel opstaan hebt? De vermogens die ze opgeven kloppen anders wel correct!
Uberhaub vind ik bruggen van een versterker, zeker bij een 4 ohmse belasting (2 ohm per kanaal) NIET slim.
citaat:En ZEGGEN dat je erveel opstaan hebt? De vermogens die ze opgeven kloppen anders wel correct!
Ten eerste wordt het vermogen bij bijna alle versterkers bij twee ohm altijd aangegeven bij 1 KHZ!!!!!! zelfs profesionele merken doen dit(Labgruppen Camco QSC)
Voorbeeld:
LabGruppen FP 6400
Gebrugd 1 khz 6400 watt
Gebrugd 20 hz tot 20 khz maar 5000 watt!!
1 khz is geen bas!!!
Bij de low budget versterkers is dit verschil nog veel groter.
En word het vermogen bijna nooit opgegven van 20 hz tot 20 khz
Hoogstwaarschijnlijk zullen de betere budget versterkers best blijven spelen.
Op het laag zal er minder vermogen uitkomen dan op papier wordt gesugereerd!
Dempingsfactor halveerd bij bruggen. Deze is bij de budget amps meestal laag!
Kortom veel redenen om low budget versterkers niet te bruggen en gewoon niet meer dan 4 ohm per kanaal te belasten!.
het klinkt dan meestal nog vrij redelijk ook!
ps mooie semi pro amp is de Yamaha p5000/p7000
Bij deze amp staan echte vermogens ook bij 20 tot 20 khz!
Toch kan deze versterker niet tippen aan de geluidskwaliteit van mijn camco vortex versterkers . Met name op het laag!
De T-Amp TA2400 leverde iets van 800-900 Watt tussen de 20-500 Hz meen ik, pakje minder dan opgegeven (1200 Watt) maar HEEL redelijk vind ik. Als piek (hoeveel Hz, onbekend) haalt hij 1450 meen ik.
Belasten op 2 ohm doe ik nooit, zelfs bij dure amps liever niet. Bruggen idem (al heeft het geen kwaad als je hem op 8 ohm belast).
Voor het geld leuk, ik bedoel... 250 voor een ampje... Kapot: oude eruit, nieuwe erin
Ja leuk! maar heb je heb je ook die nieuwe serie gehoord van dap? Zo nee, maak een nieuw topic en ga daar over die info praten (wel interessant overigens). Maar wilde hier alleen weten hoe ze klinken en of het uberhaupt wat is.
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]
Ja leuk! maar heb je heb je ook die nieuwe serie gehoord van dap? Zo nee, maak een nieuw topic en ga daar over die info praten (wel interessant overigens). Maar wilde hier alleen weten hoe ze klinken en of het uberhaupt wat is.
Gelijk heb je En deze discussie is al vaker geweest.
Back-on-topic.
Zelf overigens geen ervaringen mee, wel met de Vision een beetje (een keer mee gewerkt) wat perfect beviel!
Comment