Nieuwe dap versterkers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

oke ik hou me weer bij het onderwerp. Volgens mij is het gewoon een leuke versterker, voor ongeveer 1000 euro heb je een versterker van ongeveer 2 x 1800 Watt 4ohm met een redelijk gewicht. Volgens mij is het zelfs zo dat ook al zou je de interne processors niet gebruiken, en een externe processor gebruiken dan krijg je nog steeds veel waar voor je geld (mits die 2 x 1800 Watt 4 ohm ook continu haalbaar is). Als dat zo is dan lijkt het mij een ideale versterker voor subs en welk low-budget merk gaat zo ver door met het vermogen (2 x 1800 Watt) daar hoefde je 3 jaar geleden niet over te dromen dat je zo'n versterker voor 1000 euro in handen krijgt (of 2200 gulden).

Groeten Martin.

Of zijn er nog mensen die een alternatief hebben voor deze versterker even afgezien van de processor.
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

Tuurlijk, die <s>QSC</s>Behringer-amps, wel wat minder vermogen, maar ook nog weer een stuk goedkoper.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mbottens
        • Feb 2004
        • 743

citaat:Tuurlijk, die QSCBehringer-amps, wel wat minder vermogen, maar ook nog weer een stuk goedkoper.
        Ja maar dat is nou net wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn vorige post, er is nog geen budget merk die een 2 x 1800 Watt rms 4ohm versterker heeft gemaakt. Die behringer houd op bij 2 x 750W rms op 4ohm, dat mag je toch niet vergelijken met deze Dap. Dat is nog niet eens de helft. Voorheen was je verplicht om twee low-budget versterker te bruggen en dan kon je 2 dubbel 18" subs gaan voeden, dat is met de Dap dus met 1 versterker te doen.

Oke dan nog eens de vraag, weet iemand nog alternatieven in het low-budget segment ook al zit er geen processor in?

Comment

• JVS
          • Mar 2004
          • 317

Ja, als het weer eens echte DAP-watts zijn...
          Laatst nog een DAP Clubrange CLUB-500 hier gehad.. Zou volgens hun site 2x250Wrms moeten leveren. In de dummyload echter een krappe 130Wrms per kanaal in 4 ohm.. (1KHz sinus burst, beide kanalen uitgestuurd)...

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

citaat:Ja maar dat is nou net wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn vorige post, er is nog geen budget merk die een 2 x 1800 Watt rms 4ohm versterker heeft gemaakt.
            En die is er nog steeds niet.
            Er wordt een kilowatt per kantje opgegeven en niet 1k8.

citaatie behringer houd op bij 2 x 750W rms op 4ohm, dat mag je toch niet vergelijken met deze Dap.
            Tijd zal uitwijzen waarmee deze versterker wel of niet te vergelijken is.

Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

Toch wel,

DAP X-2400
              4 ohm 1 khz 0.1 % thd 1760 watt p/kanaal
              2 ohm 1 khz 0.1 % thd 2500 watt p/kanaal
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

Dat is wel zo er zijn niet zoveel budget merken met zo'n vermogen, als de amp het continu kan geven zonder problemen is het niet echt duur, maarja ik heb ze nog niet gehoord[]
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• mbottens
                  • Feb 2004
                  • 743

citaat:Zou volgens hun site 2x250Wrms moeten leveren. In de dummyload echter een krappe 130Wrms per kanaal in 4 ohm.. (1KHz sinus burst, beide kanalen uitgestuurd)...
                  Hoe doe je eigelijk zo'n meting, oftewel wat heeft een weerstand van 4ohm en kan 1800Watt verdragen. En dan ook nog zonder dat de versterker uitfikt? ik ben hier wel benieuwd naar.

En over de extreme, gewoon even afwachten als hij dat vermogen kan halen. Doet hij dat, dan is het niet duur.

Comment

• JVS
                    • Mar 2004
                    • 317

citaat:Geplaatst door mbottens

citaat:Zou volgens hun site 2x250Wrms moeten leveren. In de dummyload echter een krappe 130Wrms per kanaal in 4 ohm.. (1KHz sinus burst, beide kanalen uitgestuurd)...
                    Hoe doe je eigelijk zo'n meting, oftewel wat heeft een weerstand van 4ohm en kan 1800Watt verdragen. En dan ook nog zonder dat de versterker uitfikt? ik ben hier wel benieuwd naar.

En over de extreme, gewoon even afwachten als hij dat vermogen kan halen. Doet hij dat, dan is het niet duur.
                    Twee weerstanden van (bijna) 4 ohm heb ik hier staan. 1800Wrms is met wat geforceerde koeling geen enkel probleem. Een meting van enkele seconden (3-5) passen meerdere fabrikanten toe (zag het vanmiddag nog toevallig op de site van Powersoft Digam). Een zwak bemeten voeding (te kleine trafo maar lekker veel elco's, á la HiFi) valt zo direct door de mand, en door de korte tijdsduur hoef je ook thermisch nergens bang voor te zijn.

Overigens: Bij de a-merken als Peavey, Crest, Carver etc. ben ik zo nog altijd heel erg dicht bij de fabrieksopgaven in de buurt gekomen !

Maargoed, back ontopic !

Comment

• Michael
                      • Nov 2002
                      • 643

Als je de laatste tijd kijkt naar al dat oem azie spul dat op de markt wordt gegooit dan is het al minder moeilijk te geloven want ze hier typen over de versterker. Ook in azie is er steeds meer kennis te vinden en worden de producten alsmaar beter. Afgelopen maandag nog in de showroom van highlite geweest, stonden helaas geen extreme series versterkers maar mij werdt op het hart gedrukt dat highlite nu wel eeerlijk is over alle specs en als voorbeeld namen ze de ax serie speakers welke volgens hun persoonlijk ontworpen zijn in azie en door hunzelf volledig doorgemeten zijn. nou zijn de specs ook een stuk teruggeschroefd en klinken ze in de demo ruimte met een stageblaster sub eronder gewoon geweldig toch vraag ik me af of ze dit ook op termijn waarmaken en dat is ook de brandende vraag bij deze amps houden ze het langer uit dan een paar seconde, minuten, uur? Ik denk dat de vraag niet is of ze het vermogen wel halen (alhoewel dit wel erg zwaar is) maar hoelang ze het zullen uithouden?

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Het zet je wel aan het denken dat ze ook nog op
                        2 ohm zijn te belasten (2500 watt)
                        Heb dat ooit geprobeerd met een Yamaha P4500, maar
                        die gaf na enkele minuten de geest....
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

maar heeft er al iemand ervaring mee ondertussen???
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• francois
                            • Mar 2004
                            • 4

citaat:Geplaatst door sparky

ZWIJG!

Het zou wel handig zijn als er meerdere versterkers tegelijkertijd door de software " gezien" worden en deze vervolgens als zijnde 1 systeem kunnen worden ingeregeld, zoniet dan lijkt het me erg onhandig werken.
                            je kan de versterkers aan elkaar doorlinken dus je kan bijvoorbeeld 3 vesterkers aan 1 pc hangen

Comment

• Davy Gabriels
                              • Aug 2002
                              • 819

Heeft er al iemand deze versterkers kunnen testen?
                              Heb je om de instellingen van Xover, limiter etc een PC nodig?
                              Weet iemand er ergens een handleiding van staan?

Comment

• nightline
                                • Oct 2002
                                • 1001

Freq.response 20Hz-2-Hz ??? waarschijnlijk een typefoutje

Groeten

Jack