ik zoek een betaalbare goeie zangmicrofoon

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Siem
    • Jul 2003
    • 124

    #16
    Tja, de bekende vragen maar weer:
    Voor welke toepassing is het? En welk bedrag heb je in gedachten als je "betaalbaar" zegt?
    Domme vragen bestaan niet, maar er zijn wel veel nieuwsgierige domoren.

    Comment

    • giserke
      • Nov 2003
      • 456

      #17
      voor een modern professioneel koor genre Skala, iedereen zijn eigen mic

      wat is betaalbaar, tussen de 100-200 euro

      Comment

      • chris S
        • Aug 2002
        • 87

        #18
        heb laatst een 3 pack sennheisers 845 bijgekocht (aanbieding). krijg je er een gratis. Naast mn bestaande assortiment klinken ze uitstekend.

        Prima geluid voor een leuk prijsje.

        chris

        Comment

        • cobi
          • Aug 2002
          • 1083

          #19
          SM58, zou ook niet goedkoper gaan. Mic's zijn toch je basis van je geluid en daar moet je niet te veel op bezuinigen.
          Spelingvouten onder voorbehout...

          Comment

          • sis
            • Jul 2003
            • 3305

            #20
            Ik ben nu toch al een kwart eeuw muzikant en zanger
            heb al de meest uitleenlopende soorten, maten, kleuren enz... gehad
            conclusie:
            Shure SM 58 beta A ( betaalbaar )[^][^][^]
            Neumann KMS 105 ( duur en nog beter ) [][][]
            Ik gebruik ze dus beiden voor zang [:I]
            Heb ook nog eens een sennheiser gekocht :
            de E-865-sting ( da's één ramp in drie bedrijven )weg ermee [xx(][xx(][V]
            de E-845 ken ik niet
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

            Comment

            • lifesound
              • Apr 2003
              • 1052

              #21
              ik vind de e-855 beter jklinken dan de e-865, maar geen van beiden komt in de buurt van een SM58....
              Maar dat is slechts mijn mening.

              Ik wil er wel absoluut bij vertellen (zoals hier al eerder is gezegd) dat het hééééél afhankelijk is van de zanger/zangeres. Maars als het gaat over een koor van 20 personen zou ik gewoon voor de 58 gaan.

              Comment

              • Iko
                • Feb 2002
                • 766

                #22
                citaat:Geplaatst door giserke

                voor een modern professioneel koor genre Skala, iedereen zijn eigen mic
                Waarom wil je iedereen dan zijn eigen mic geven? Denk je dat dit er echt mooier door gaat klinken? Ik zou eerder gaan voor een aantal neumann condensator pijpjes..

                Comment

                • Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

                  #23
                  Als ik op dit moment in dit mike-gebied mikes zou moeten kopen zou ik voor een paar mooie e845 3 packs gaan, of kijken of ik wat met een verkoper kon regelen. Als je een leuke verkoper kan vinden moet je volgens mij wel voor iets van 80 euri per stuk die mikes krijgen, en ik vind ze persoonlijk beter dan de sm58, en anderen met mij (ik zeg niet iedereen...). Maar zoals Iko al zei: een paar richtpijpjes is (waarschijnlijk) goedkoper, en ook handiger (lijkt mij). Een profi-koor heeft daar totaal geen problemen mee, omdat ze zich aan elkaar aanpassen, en je dus geen stemmen erbovenuit zal horen. Als je geen profi-koor heb, waarbij je dus wel van die verschillen heb, waarom zou je dan zo gigantisch infesteren in dure apparatuur terwijl het koor het eigenlijk niet eens waard is. Daarnaast is 20 mikes tegelijk afmixen (kwa zang) iets vervelender dan een paar richtpijpjes (als je eraan gewend ben maakt het niet zo heel veel uit hoor). Daarnaast hoef je voor een paar richtpijpjes ook niet zo'n grote mixer mee te sjouwen (misschien zelfs wel kopen). Dat is mijn mening...
                  De groeten => Micha

                  Comment

                  • jans
                    • Feb 2003
                    • 869

                    #24
                    [quote]Geplaatst door sis
                    Heb ook nog eens een sennheiser gekocht :
                    de E-865-sting ( da's één ramp in drie bedrijven )weg ermee [xx(][xx(][V]


                    Verklaar U nader.
                    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

                    Comment

                    • sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

                      #25
                      [quote]citaat:Geplaatst door jans

                      Geplaatst door sis
                      Heb ook nog eens een sennheiser gekocht :
                      de E-865-sting ( da's één ramp in drie bedrijven )weg ermee [xx(][xx(][V]


                      Verklaar U nader.
                      Doe gewoon de test
                      sluit een SM58betaA aan
                      sluit een E-865- sting aan
                      de verklaring ga je zelf ondervinden
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                      Comment

                      • giserke
                        • Nov 2003
                        • 456

                        #26
                        die SM58 betaA kun je langs geen kanten vergelijken met de E865 omdat dit een condensator mic is

                        Comment

                        • Rv
                          • Feb 2001
                          • 1086

                          #27
                          En mag je die micro's dan niet met elkaar vergelijken?
                          ____
                          Rv.
                          ____

                          Comment

                          • Jac
                            • Nov 2002
                            • 32

                            #28
                            Ik heb gewerkt met een grote set MP-Audio tbv een discotheek. Hierbij werd normaal een AKG D321 gebruikt maar een E845 klonk toen een stuk beter, vooral in het laag. Meestal draait deze zelfde discotheek met een kleinere Bell set, waar dan weer de AKG D321 veel beter klinkt in het laag. Conclusie: Probeer dus de microfoons in combinatie met de eindset (en de zanger / presentator).
                            Jac.
                            You have to realize that you must analyze before you equalize!

                            Comment

                            • jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

                              #29
                              Niet dat ik veel ervaring heb met microfoons (Shure sm58, AKG d8800, Sennheiser vergeten welke, wat Stageline prul), maar ik vind de sm85 toch erg goed klinken. Bovendien gaan ze al erg lang mee (ze liggen in het muzieklokaal op school, zegt genoeg )

                              Comment

                              • sis
                                • Jul 2003
                                • 3305

                                #30
                                citaat:Geplaatst door giserke

                                die SM58 betaA kun je langs geen kanten vergelijken met de E865 omdat dit een condensator mic is
                                Awel, dan zou die E865 in het voordeel moeten zijn
                                maar dat is hij totaal niet [xx(]
                                Ik had een AKG 330 BT , toen ik dan een shure SM58 even mocht lenen van een collega wist ik het meteen
                                Het was een verademing om door zo'n micro te mogen zingen
                                Dan kwam de Beta, ik was meteen verliefd
                                nog minder feedback en een sprankelend hoog
                                wat wil je nog meer [^][^][^]
                                sis
                                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

                                Comment

                                Working...