ik zoek een betaalbare goeie zangmicrofoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • giserke
    • Nov 2003
    • 456

ik zoek een betaalbare goeie zangmicrofoon

ik dacht ofwel de Sennheiser E845 of de shure SM58?
    iemand meer ervaring met Life PA?
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

er zijn al een paar onderwerpen geweest over de vergelijking tussen de 2. Ga daar eerst eens naar op zoek.

Bijkomende vragen zijn altijd welkom nadien!

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

Geen van beide, liever de Sennheiser E835 of de Beta 58, maar de juiste zang mic. verschilt per mens. Dit is net zo smaak gevoelig als eten.
      Je kunt het beste naar een goede audio boer gaan, een stapel mic.'s meenemen en gewoon proberen.
      Powered by AudioMadness....

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Wat betreft betaalbaar, is er iemand die ervaring heeft met de D880 van AKG?

m.v.g. Herman

Comment

• Daan Hoffmans
          • Aug 2000
          • 1225

citaat:Geen van beide, liever de Sennheiser E835
          [8D] yeah baby... ehmmm... ruilen?

Wat mij betreft: de 845, lekkerste mic in z'n prijsklasse. Laat je vooral niet verleiden voor een goedkoper Sennheisertje, das allemaal prul.
          <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

Ik ben niet echt enthousiast over de D880 van AKG. Vrij gevoelig voor rondzingen
            en heel dun qua klank. Klinkt gek, maar de D660 (goedkopere broertje) klinkt een
            stuk beter.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

idd zijn over microfoons al heel wat topicjes geweest... en meestal is het lijstje wat zo ongeveer uit de discussies komt:
              - sm58beta e855
              - e845
              - sm58
              - e835

in dit lijstje word de e845 (persoonlijk, en ook door andere mensen vastgesteld) hoger in het lijstje gezet dan de sm58. Daarbij komt nog dat de e845 goedkoper is...
              natuurlijk blijft dit ook een kwestie van smaak. ik zou zeggen, ga ze allebei eens even ergens luisteren, zonder dat je aan onze reacties denkt, en vergelijk de prijs en de kwaliteit eens.
              Maar als je om mijn mening vraagt zou ik zeggen: e845
              De groeten => Micha

Comment

• giserke
                • Nov 2003
                • 456

ik heb alleen ervaring met recortding toestanden, van life PA werk heb ik geen kaas gegeten.
                Ik twijfel sterk tussen die Shure sm58beta en die Sennheiser E845 .
                Ik moet het wel vrijwel zeker weten want ik moet er een stuk of 20 kopen.
                Ik zal ze inderdaat moeten uittesten.

Maar ik begin mij wel af te vragen voor die 40-60euro meer begin je in de condensator zang mics te komen.
                Heeft dat veel verschil?

Comment

• Pino
                  • Jul 2002
                  • 390

Ik heb beide microfoons (sm 58, beta 58, e945 en e845 ) en ik vind dat elk van hen zo'n beetje z'n eigen toepassing heeft. Beide 58's hebben een korte grill, wat het nabeiheids effekt bevordert, en zijn dus geschikt voor zangers die in het laag wat tekort komen. Heb je iemand met een "ploffend" stemgeluid , gebruik je beter een e845 of e945. Bij deze microfoons is de grill wat langer zodat het nabeiheids effect verminderd. Een doffe stem zal hierdoor beter klinken. Verder zijn het elk aangename micro's om mee te werken.

Groeten,
                  Pino
                  Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• Pino
                    • Jul 2002
                    • 390

Ik heb beide microfoons (sm 58, beta 58, e945 en e845 ) en ik vind dat elk van hen zo'n beetje z'n eigen toepassing heeft. Beide 58's hebben een korte grill, wat het nabeiheids effekt bevordert, en zijn dus geschikt voor zangers die in het laag wat tekort komen. Heb je iemand met een "ploffend" stemgeluid , gebruik je beter een e845 of e945. Bij deze microfoons is de grill wat langer zodat het nabeiheids effect verminderd. Een doffe stem zal hierdoor beter klinken. Verder zijn het elk aangename micro's om mee te werken.

Groeten,
                    Pino
                    Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• wouter_jp
                      • Aug 2003
                      • 105

audix al eens geprobeerd??
                      werk er al een tijdje mee en ben er zeer tevreden over.
                      gebruik zelf de om 2 en 2xb.

zit ook in de prijsklasse van de van de E 845 en de sm 58
                      spelen !!

Comment

• Andree
                        • Aug 2001
                        • 119

Ik heb vorige week voor dezelfde keuze gestaan en ben voor 6 van die E 845 gegaan.
                        Heel mooi geluid.

Andree
                        Het kan in Almere

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

voor livewerk is 20 stuks condensatormicrofoon geen goed idee.
                          €800,- duurder + Feedbackgevoeliger.

Als je 20 stuks microfoon voor live wil kopen zou ik trouwens nooit voor één type gaan. Microfoons zijn er in allerlei versies met verschillende sterke punten. Het komt bijna nooit voor dat je zoveel dezelfde microfoons nodig hebt.
                          lekker belangrijk!

Comment

• Thix
                            • Jan 2004
                            • 99

Best eens een paar huren en testen. Sommige stemmen beter met een Shure andere dan weer met Sennheiser of AKG. De 9 reeks van Sennheiser is zeker het proberen waard. De Sennheiser 855 vind ik ook wel lekker klinken.

Comment

• lifesound
                              • Apr 2003
                              • 1052

waarom zou je in ***snaam 20 dezelfde micro's kopen? Allemaal goed als je al een stok van 500 micro's hebt, en nog in enkele micro's wil investeren. Maar als je geen kast micro's hebt zie ik het nut niet...

Comment

Working...