behringer DDX3216

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jteelen
    • Jan 2004
    • 25

behringer DDX3216

Heeft iemand een idee hoe ik de FX-en (effecten) naar de bussen (dus niet naar de mainmix) kan sturen?
  • paulheu
    • Oct 2003
    • 156

Ik weet het niet zeker, heb de mixer en/of manual niet bij de hand, maar volgens mij kan je de effect returns gewoon naar een (of meeredere) bus pairs routen net als de kanalen 1-32.

Selecteer de effect return en kies de 'routing fuctie' Als de Effect return te routen is kan je nu kiezen naar welke bus en/of de main out..

Ik heb trouwens op mijn site een apart forum voor de DDX 3216 gemaakt, ik hoop dat we daar wellicht 'over time' een goede informatie database op kunnen bouwen.. Net nieuw, dus het is nog lekker rustig ;^) http://paulgeluid.nl/forum

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

Even nagekeken tijdens de gig vanacht en je kan gewoon de routing naar de main out uitzetten en de return naar een van de 8 stereo busparen sturen zoals hierboven omschreven..

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

Vraagje vanuit de band.

is er iemand op deze site die een DDX3216 digitale mixer
        met een ADA8000 erbij ( http://www.behringer.com/ADA8000/index.cfm?lang=ENG) gebruikt als 8 kanaals (in-ear) monitormixer?
        lekker belangrijk!

Comment

• djjake
          • Oct 2004
          • 126

Is een talkback functie mogelijk met deze Behringer tafel?

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

@djjake:
            Talkback is in theorie mogelijk op elke tafel. Kost je alleen 1 kanaal. Het kanaal waar je de mic op prikt route je naar de groep die je wilt gebruiken voor talkback (bv de monitors). Kan dus ook prima met deze DDX3216.
            (zie boven over routering en anders de handleiding)

Comment

• djjake
              • Oct 2004
              • 126

@ vasco. Bedankt maar dat wist ik al dat dit kon. Ik heb misschien mijn vraag verkeerd gesteld.

Heeft deze tafel een afzonderlijke talkback ingang?
              (Anders geef je één van je kanalen op)
              In de specs van het toestel is het niet terug te vinden en blijkbaar op foto ook niet via de Behringer website, maar wou het gewoon zeker weten via een, gebruiker van dergelijke mengtafels

Heb intussen al heel wat gelezen op dit forum over deze tafel via, jawel, de zoekfunctie en was en ben nog steeds aangenaam verrast over de positieve reakties van deze digitale tafel. En dit voor het merk 'behringer' zijnde. Ik ben alleen benieuwd of de gebruikers van nu nog tevredener zijn geworden over hun tafel. Ik heb gemerkt dat Behringer geweldig zijn best doet voor updates voor deze tafel beschikbaar te stellen. Zijn met deze updates te problemen van heropstarten (resetten) van de baan??
              Heeft Behringer nog spectaculaire verbeteringen aangebracht?
              Is het mogelijk om twee van deze tafel naast mekaar te linken op de één of andere manier? (liefst digitaal uiteraard)
              Graag meer nieuws. Thanks

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Nee, deze tafel heeft geen aparte talkback ingang dus kost je een kanaal.

Comment

• djjake
                  • Oct 2004
                  • 126

merci vasco voor je reactie

Comment

• djjake
                    • Oct 2004
                    • 126

Heb intussen al heel wat gelezen op dit forum over deze tafel via, jawel, de zoekfunctie en was en ben nog steeds aangenaam verrast over de positieve reakties van deze digitale tafel. En dit voor het merk 'behringer' zijnde. Ik ben alleen benieuwd of de gebruikers van nu nog tevredener zijn geworden over hun tafel. Ik heb gemerkt dat Behringer geweldig zijn best doet voor updates voor deze tafel beschikbaar te stellen. Zijn met deze updates te problemen van heropstarten (resetten) van de baan??
                    Heeft Behringer nog spectaculaire verbeteringen aangebracht?
                    Is het mogelijk om twee van deze tafel naast mekaar te linken op de één of andere manier? (liefst digitaal uiteraard)
                    Graag meer nieuws. Thanks!

Voor gebruikers: welke effecten zijn er nog nodig of interressant om aan te schaffen? extra compressors/gates? TC M-one?
                    foto's van opstellingen zijn nog welkom.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Misschien wat overdreven om je vraag over het linken van twee DDX3216 nogmaals te stellen. Ik ben al wat aan het testen (want ik vind dit wel een interesant idee) en uitzoeken of dit mogelijk is maar geef nog geen antwoord nu omdat ik er nog niet goed uit ben. Als ik meer weet laat ik het jou hier weten.

Je andere vraag kan je misschien beter een nieuw onderwerp voor maken (als dit al niet bestaat) dan houden we het hier schoon en alleen over de DDX3216.

Comment

• vasco
                        • Oct 2003
                        • 2567

Nou, heb wat dingen getest met 2 (geleende) DDX3216's en in elk een ADT1616.

Het is mogelijk het signaal digitaal van de één naar de ander te krijgen. Route je 16 uitgangen van de "slave-tafel" naar de ADT1616 en op de "master-tafel" komen ze dan binnen op de kanalen 17 t/m 32. De ADT1616 ingangen van de "master-tafel" route je dan weer naar je eigen wensen. Hiermee verlies je uiteraard wel de mogelijkheid om 32 kanalen op 1 tafel te gebruiken.

Je kunt ook 8 kanalen doorlinken (je maakt een mix van je kanalen op je "slave-tafel" en zet deze op 8 groepen welke je route naar de ADT1616) en dan kun je op de andere port van de ADT1616 van beide tafels bijvoorbeeld een ADA8000 of AI3 zetten voor maximaal 8 extra ingangen per tafel. In deze opstelling kun je dus maximaal 48 kanalen maken en 8 uitgangen linken welke op 17 t/m 24 of 25 t/m 32 (afhankelijk op welke port je ze linkt 1-8 of 9-16) op je "master-tafel" binnen komen dan.

Zoals je merkt is er dus best wel wat mogelijk. Je kan bij optie 2 ook denken om bijvoorbeeld een 3e DDX3216 te plaatsen (niet getest want ik had er maar 2 tot mijn beschikking) met ook 8 groepen welke je dan linkt naar de "master-tafel". En dan kun je op beide "slave-tafels" ieder bijvoorbeeld nog 1 ADA8000 of AI3 kwijt. Hierdoor krijg je 64 kanalen tot je beschiking. Laat je fantasie de vrije loop zou ik zeggen maar hou het wel werkbaar want je kunt het jezelf heel lastig maken heb ik gemerkt.

Comment

• djjake
                          • Oct 2004
                          • 126

Vraagje: Met welk merk/model kunnen we een DDX 3216 vergelijken tov een 'goedkope' analoge tafel.

Ik weet best dat we ze qua opbouw niet kunnen vergelijken digitaal <> analoog maar ik bedoel meer in de zin van prijs/kwaliteit, geluid, gebruiksgemak, .....

Zijn de verschillen tussen een DDX 3216 en een Yamaha O1V96 vrij groot? Kwaliteit/prijs, gebruik, ...

Comment

• test12
                            • Jan 2003
                            • 901

Originally posted by djjake
                            Vraagje: Met welk merk/model kunnen we een DDX 3216 vergelijken tov een 'goedkope' analoge tafel.

Ik weet best dat we ze qua opbouw niet kunnen vergelijken digitaal <> analoog maar ik bedoel meer in de zin van prijs/kwaliteit, geluid, gebruiksgemak, .....

Zijn de verschillen tussen een DDX 3216 en een Yamaha O1V96 vrij groot? Kwaliteit/prijs, gebruik, ...
                            De DDX3216 kun je niet vergelijken met welke goedkope analoge tafel dan ook, dit vanwege de uitgebreide mogelijkheden dit kan ook wel een nadeel zijn voor sommige gebruikers.
                            Wat prijs,kwaliteit en mogelijkheden is de DDX gunstig t.o.v. analoog.
                            Grootste voordelen van gebruiksgemak zijn vooral: dat je settings op kunt slaan en terug kunt halen en de de vele mogelijkheden (eff., gate's, compressors enz.).
                            En ja, in mijn vizie, zijn de verschillen in prijs tussen de DDX en de 01V96, wat betreft kwaliteit/prijs, gebruik, ... ,groot.
                            Verder eenmaal gewend aan digitaal wil je niet meer terug, of dat nu een DDX, een 01V96 of welke andere ook is, de voordelen zijn groot.

gr. Herman

Comment

• joostbol
                              • Jan 2006
                              • 6

werk zelf met zowel de ddx als met de 01v/96.
                              de Yamaha is kwalitatief natuurlijk een stuk beter,dat mag ook wel gezien de prijs. beide tafels worden gebruikt voor live bandjes FOH . (in rockcafe's / grand cafe's e.d. waar elke M² telt)
                              Toch ben ik ook met de ddx tafel zeer tevreden. je hebt met wat uitbreidingen voor erg weinig geld een 32 kanaals digitale mengtafel.
                              die tevens ook als monitormixer (8 groepen) goed voldoet .
                              het enige grote nadeel van de ddx is volgens mij dat er Behringer opstaat, want dan is het voor sommige mensen al niet meer o.k.
                              gezien de prijs die je momenteel betaald voor een nieuwe ddx is het zeker geen slechte investering.

Comment

Working...