behringer DDX3216

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjake
    • Oct 2004
    • 126

En, klank/kwalitatief gewijs? Waar situeerd deze tafel zich? Met welke andere mixer kunnen we deze mee vergelijken? (Ik besef dat dit niet evident is) maar ben gewoon heel nieuwsgierig hier naar. Vermits er hier op het forum 'grote' en gekende mensen zitten zullen ze wel al is over deze tafel gehoord hebben of misschien ooit wel gebruik van gemaakt hebben.

Aan test12, gebruiken jullie deze tafel ook als FOH tafel (32 kanaals) voor optredens van groepen, want ik zag op jullie site een evenement waar jullie deze tafel op gebruikt hebben bij een musical of een toneelvoorstelling. (pinokkio)

Trouwens, iIk dacht dat op deze tafel enkel en alleen maar de mogelijkheid bestond om maar 4 groepen aan te sturen (monitormix) maar blijkbaar is 8 ook mogelijk.

Comment

• Pino
      • Jul 2002
      • 390

Ik vind de globale klank van de DDX heel neutraal, daar waar bvb de midas venice wat warmer gekleurd is in het midlaag. Hij is heel goed naar je hand te zetten dmv de volparametrische eq.; maar dat vergt wel een beetje gewenning. Beide tafels heb ik op m'n hifi luidsprekers gehoord, welke ik als referentie kon nemen.

Wat de monitor groepen betreft: als je de FX-en op bypass zet en aan de DDX een ADA 8000 hangt heb je 4 auxen extra + de mainmix. In totaal kan je dus 9 mixen maken op die manier.

Om ook EQ en Dynamics toe te passen op de monitor uitgangen (aux 1tot4) , breng ik deze uitgangen als ingang terug op kanaal 25 tot 29 (aux/mmr) en route deze via de bussen naar multi outs 1 tot 4. Op deze manier heb je helemaal geen extra eq's nodig, en heb je toch nog 24 kanalen ter beschikking , + de 4 stereo FX returns; waarvoor je op een analoge tafel ook nog 8 extra ingangen nodig hebt.

Zeg niet te snel dat het niet kan...

Groetjes,
      Pino
      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Originally posted by djjake
        Aan test12, gebruiken jullie deze tafel ook als FOH tafel (32 kanaals) voor optredens van groepen, want ik zag op jullie site een evenement waar jullie deze tafel op gebruikt hebben bij een musical of een toneelvoorstelling. (pinokkio)
        Wij gebruiken hem inderdaad als FOH maar ook wel als MON mixer.
        Wij hebben op dit moment 2 sets kompleet en ook in gebruik.
        De enige problemen die wij gehad hebben is met de ADA8000, dat er in de voeding een IC defekt raakt. Hierover is in een topic over de ADA8000 al eens gepost door mij. Verder hebben wij de ADA gewijzigd, we hebben ze voorzien van een 8 parige multi met 24p stekker. Op een patchblok in het rack zitten 3 stuks 24p en nog een 12 ch patch stook met XLR's die naar een 108p gaan waarop de multi aangesloten wordt. Het voordeel is dat je het front van de ADA vrij houd van pluggen en dat het zich snel laat aansluiten.

gr. Herman

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

Effe een vraagje aan Herman en Pino.

Begrijp ik Herman goed dat voor al je inputs de ADA8000 gebruikt ??
          Dus niet de 12 inputs van de DDX ??

Ik vraag dit omdat er nogal een verschil zit tussen de AD converters van beide nl,

DDX
          AD converter [FONT=Arial]24-bit delta-sigma AKM[/FONT][FONT=Arial]® [/FONT]

[FONT=Arial][FONT=Arial][LEFT]Oversampling 128 times
          Dynamic range 116 dB typ.

ADA 8000
          AD converter 24 bit delta sigma
          Oversampling 64 times
          Dynamic range 103 db

Scheelt toch wel een beetje...

[/LEFT]

[/FONT]
          [/FONT]
          Last edited by bones2001; 23-02-06, 20:26.
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• test12
            • Jan 2003
            • 901

To Bones,
            Inderdaad brengen we bij deze sets standaard 24 ch (3xADA) naar het podium en gebruiken we de resterende 8 an. ingangen op de DDX zelf evt. voor andere bijzondere toepassingen zoals Talk back, Play back, Jury commentaar, Draadloos enz., wat maar nodig is. In onze opset met de multi vanuit de DDA's heb je dan ook nog het voordeel dat je, als nodig is, ook nog op het front van de DDA in kunt pluggen i.p.v. bij het podium.
            Aanpassing:
            Het verschil in conversie van de DDA en de DDX weegt voor onze toepassingen niet op tegen de voordelen die we met deze opzet hebben (geen studio toepassingen).

gr. Herman
            Last edited by test12; 23-02-06, 23:25.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Originally posted by test12
              Verder hebben wij de ADA gewijzigd, we hebben ze voorzien van een 8 parige multi met 24p stekker. Op een patchblok in het rack zitten 3 stuks 24p en nog een 12 ch patch stook met XLR's die naar een 108p gaan waarop de multi aangesloten wordt. Het voordeel is dat je het front van de ADA vrij houd van pluggen en dat het zich snel laat aansluiten.
              Mag ik vragen hoe je dit precies gedaan hebt, heb je er misschien wat foto's van ?

Ik gebruik zelf één of twee ADA8000 bij mijn Yamaha O2r en vind de aanslutingen op het front zeer onhandig werken, het maakt de boel ook wat onoverzichtelijk en je kunt moeilijk bij de gain knoppen.

Comment

• test12
                • Jan 2003
                • 901

Deze hebben we op reserve liggen, of dit is de eerste van de derde set

gr. Herman
                Last edited by test12; 27-02-06, 10:23.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Ziet er nog redelijk eenvoudig uit moet ik zeggen.

Ik denk dat ik maar eens ga bekijken of ik iemand hier in de buurt kan vinden die zoiets bij mijn ADA's ook voor elkaar krijgt.

Bedankt voor de info.

Comment

• test12
                    • Jan 2003
                    • 901

Originally posted by MarkRombouts
                    Ziet er nog redelijk eenvoudig uit moet ik zeggen.

Bedankt voor de info.
                    Dat klopt het is inderdaad niet moeilijk, de achterzijde van de ingangen zijn goed bereikbaar en duidelijk herkenbaar. Het strippen van de kabel is het meeste werk.

gr. Herman.

Comment

• jaspertje
                      • Dec 2005
                      • 229

hallo
                      ik heb de laaste tijd nogal wat problemen met mijn behringer DDX3216

geluid valt weg en komt (soms) naar een tijdje wel weer soms 2 seconde soms 10 minuten
                      de uv meters blijven wel gewoon hetzelfde aangeven het ligt niet aan de kabels want ik heb een aantal setjes geprobeerd
                      er staan geen bijzondere functies aan geen effecten aleen een cd speler en 2 micrfoons
                      het gebeurd niet bij een bepaalde handeling gewoon op willekeurige momenten

herkent of kent iemand dit probleem

mvg jasper
                      sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by jaspertje
                        hallo
                        ik heb de laaste tijd nogal wat problemen met mijn behringer DDX3216

geluid valt weg en komt (soms) naar een tijdje wel weer soms 2 seconde soms 10 minuten
                        de uv meters blijven wel gewoon hetzelfde aangeven het ligt niet aan de kabels want ik heb een aantal setjes geprobeerd
                        er staan geen bijzondere functies aan geen effecten aleen een cd speler en 2 micrfoons
                        het gebeurd niet bij een bepaalde handeling gewoon op willekeurige momenten

herkent of kent iemand dit probleem

mvg jasper
                        ja, heb t zelfde met een behringer dcx 2496 , en die gaat er deze week uit, en er komt bss voor terug.

Ben die meuk nou helemaal spuug en spuug zat. Restanten behringer worden met de bijl verwijderd ...

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Nou Mac, hier net hetzelfde, geen behringer meer !! volgende week zijn er hier werken aan mijn deur en laat dan ook het werk over aan een bulldozer
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jaspertje
                            • Dec 2005
                            • 229

Originally posted by sis
                            Nou Mac, hier net hetzelfde, geen behringer meer !! volgende week zijn er hier werken aan mijn deur en laat dan ook het werk over aan een bulldozer
                            sis
                            dat wil ik zien
                            maak even een foto als die bulldozer er overheen rijd

mvg jaspertje
                            sorry van de typfouten ben dyslecties

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Originally posted by jaspertje
                              dat wil ik zien
                              maak even een foto als die bulldozer er overheen rijd

mvg jaspertje
                              Zeker en vast, misschien hoor ik wel een chinees kreunen
                              sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Nolly
                                • Oct 2005
                                • 19

Originally posted by vasco
                                Nou, heb wat dingen getest met 2 (geleende) DDX3216's en in elk een ADT1616.

Het is mogelijk het signaal digitaal van de één naar de ander te krijgen. Route je 16 uitgangen van de "slave-tafel" naar de ADT1616 en op de "master-tafel" komen ze dan binnen op de kanalen 17 t/m 32. De ADT1616 ingangen van de "master-tafel" route je dan weer naar je eigen wensen. Hiermee verlies je uiteraard wel de mogelijkheid om 32 kanalen op 1 tafel te gebruiken.

Je kunt ook 8 kanalen doorlinken (je maakt een mix van je kanalen op je "slave-tafel" en zet deze op 8 groepen welke je route naar de ADT1616) en dan kun je op de andere port van de ADT1616 van beide tafels bijvoorbeeld een ADA8000 of AI3 zetten voor maximaal 8 extra ingangen per tafel. In deze opstelling kun je dus maximaal 48 kanalen maken en 8 uitgangen linken welke op 17 t/m 24 of 25 t/m 32 (afhankelijk op welke port je ze linkt 1-8 of 9-16) op je "master-tafel" binnen komen dan.

Zoals je merkt is er dus best wel wat mogelijk. Je kan bij optie 2 ook denken om bijvoorbeeld een 3e DDX3216 te plaatsen (niet getest want ik had er maar 2 tot mijn beschikking) met ook 8 groepen welke je dan linkt naar de "master-tafel". En dan kun je op beide "slave-tafels" ieder bijvoorbeeld nog 1 ADA8000 of AI3 kwijt. Hierdoor krijg je 64 kanalen tot je beschiking. Laat je fantasie de vrije loop zou ik zeggen maar hou het wel werkbaar want je kunt het jezelf heel lastig maken heb ik gemerkt.
                                Hoi,

Misschien wat simpel van mij gedacht maar kun je niet gewoon tafel 2 digitaal/coaxiaal uit naar tafel 1 digitaal/coaxiaal in. Dan worden kanaal 13 en 14 van tafel 1 volgens de gebruiksaanwijzing opgeofferd voor het uitgaande signaal van tafel 2. ??
                                De auxen van tafel 2 moet je dan volgens mij via line ingangen ook op tafel 1 terug kunnen laten komen (bv. kan 11/12 en 15/16) zodat je zonder problemen een mon. mix van de combinatie kunt gaan uitsturen (eq en dyn. te besturen).
                                Nogmaals zonder praktijk test alleen adhv de gebruiksaanwijzing en boerenverstand moet dit volgens mij kunnen zonder adat 1616 modules.
                                een hok vol tube amps maar wel een digitafel

digital newbie;-)

Comment

Working...