d & b c4sub = top

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

d & b c4sub = top

hoi vraagje:de d&b website geeft aan dat deze subs maar 200w rms zijn klopt dit wel lijkt me namelijk erg wijnig? en zijn de topkasten ook enkel per kant te gebruiken (dit omdat de afstraling zeer klein is 35x35).en wat zijn de prijzen van de subs en van de tops ben me namelijk aan het orienteren voor een nieuw systeem.
    ik gebruik nu st 215 van das en wil graag compacter. bvd arjan
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Wil je persee C4 hebben ?
    Ik lees dat je ook een enkele top per kant wilt wegzetten.
    Dan zou ik las ik jou was eens naar het C7 kijken , diet heeft iets grotere basreflex sub , en een 15/1 inc topkast die dezelfde opbouw heeft als een C4 kastje (coaxiaal dus).
    C4 kan zeker enkel per kant , maar je hebt dan maar een beperkte dekking , dat ligt dus aan je zaal en je bedoelingen.
    De subs worden veelal gebruikt in samenwerking met een B2 sublaag kast. Het preciese vermogen van een C4 subje weet ik niet.

M.V.G
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• arie
      • Feb 2003
      • 550

de reden dat ik dus ook 1 kastje per kant wil kunnen wegzetten is dat we ook kleine feestjes draaien met 50 tot 100 bezoekers en we hier dus iets compacts voor weg willen zetten. de reden dat mijn oog op de c4 top viel was dat die voor grotere ruimtes geschikt is.we staan namelijk soms ook in een tent (tot maximaal 1500 mensen)mijn ideaal is dus dat ik een setje kan gebruiken voor zowel grotere als kleinere feestjes.
      ps weet iemand toevallig prijzen en natuurlijk het belangrijkste wat is jullie mening over de klank van het systeem.

Comment

• DJ_Robin
        • Jul 2001
        • 610

Voor feestjes tot 100 man zal je naar iets anders opzoek moeten.
        D&B is echt heel fijn spul om mee te werken en klinkt (naar mijn mening best oke) Maar , je moet eigenlijk altijd de hele set wegzetten (2x sub 1x top minimaal per stackje) dus je set is pas vanaf 300 man inzetbaar.
        Je zou kunnen kijken naar een C4 systeem in de volgende configuratie , per kant : 1x B2 sublaag , 4x C4 laag 2 x C4 top.
        Dan heb je een set die je BINNEN voor 1500 zeer goed kan gebruiken , wil je naar een tent zal je toch naar 4 toppen moeten en ook nog 1 of 2 B2's extra.
        Als je voor je kleine setjes er 4 C6 kastjes bij koopt dan kan je die gewoon op statief zetten met een C4 basje , op de grote feesten kan je ze dan als delay of infill gebruiken.

M.V.G
        EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

Prijzen heb ik zo even niet voor je, maar ik zou ook kiezen voor de C7 tops. Mocht je in een tent moeten spelen dan zou je er een C4 top bij kunnen huren en deze op je C7 top zetten, wel tippen.
          Zelf heb ik zowel met C4 als C7 gewerkt maar altijd met een B2 sub erbij, hoe het zonder gaat weet ik niet uit ervaring maar als ik de specs zo bekijk mag het geen probleem zijn.
          Over de klank zijn de meningen verdeelt maar ik vindt het niet verkeerd, maar ja zoveel techneuten zoveel meningen.
          Wel gebruiken met de versterkers van D&B met de daarin behorende modules om de versterker aan te passen op de luidspreker die je er op aansluit. En wat zo makkelijk is, één kabel vanaf de versterker en simpel de subs en tops doorlinken, geldt niet voor de B2 die heeft een andere aansluiting, hoe heette dat ding ook weer?
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Barthez
            • Dec 2003
            • 256

citaat:wil je naar een tent zal je toch naar 4 toppen moeten en ook nog 1 of 2 B2's extra.
            Dat ligt maar helemaal aan waar je staat, ik heb tenten gedraaid voor 5/6 duizend man met 4x sub en 2x top per kant (C4), en we hadden absoluut vermogen over (alhoewel ik ook altijd liever een B2 er bij heb, toch wel erg lekker voor het sub

citaat:En wat zo makkelijk is, één kabel vanaf de versterker en simpel de subs en tops doorlinken, geldt niet voor de B2 die heeft een andere aansluiting, hoe heette dat ding ook weer?
            Je bedoelt Cacom, inderdaad erg handig. Alleen jammer dat je met die nieuwe D12 versterkers alleen maar EP-5 uit hebt, dat geeft een hele berg extra verloopjes (als je met D12 gaat draaien is het dus wel handig om al je kasten met EP-5 uit te rusten )
            Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• DJ_Robin
              • Jul 2001
              • 610

Ik heb nog nooit mee mogen maken dat ik met een dubbele C4 set zonder B2's een tent voor 5/6000 man kon volgooien.
              Kom je naar mijn idee toch heel veel sub tekort , maar daar zijn ook weer verschillende meningen over.

Als je de D12 Amp gaat gebruiken kun je beter een patchplaat op je Amp rack maken en daar gewoon Speakon op maken , is goedkoper als EP5 en kan je overal bijkrijgen.

M.V.G

Comment

• Barthez
                • Dec 2003
                • 256

Dat ligt aan de band, de FOH technicus en je configuratie, maar als je C4 goed stackt kan dat best (het is wel beuken voor je P1200's, maar vermogen genoeg)

En w.b.t. die D12 amp's, je kan ook gewoon een aantal korte EP-5 --> speakon verlopen maken, overal inzetbaar en altijd handig! [^]

citaat:En zijn de topkasten ook enkel per kant te gebruiken
                Afhankelijk van wat voor klussen je draait zou ik dan eerder voor C7 gaan, vooral vanwege de bredere horizontale afstraling.

Maar vertel eens wat meer, wat is de toepassing van je systeem?? Ga je er alleen Drive-in mee doen of ook live muziek?

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

ja we draaien alleen disco.ik had gehoopt nu eidelijk eens een systeem te hebben gevonden wat zeer multifuctioneel inzetbaar is en compact.ik zit er trouwens ook nog aan te denken om in plaats van een groot multifunctioneel systeem een klein ander systeem aan te schaffen en voor die 3 a 4 keer in het jaar een grotere set te huren.voor een kleinere set heb ik laatst naar fohhn lopen luisteren,vond ik persoonlijk ook niet slecht klinken (heel lief).ik zit nu dus min of meer met de vraag wat is wijsheid?een groot systeem of een kleiner systeem? ps alvast bedankt voor jullie reacties. gr arjan

Comment

• DJ_Robin
                    • Jul 2001
                    • 610

Tsjah , je geeft eerst aan een grote D&B set te willen , en nu kom je met een kleine Fohhn set aan.
                    Ik maak eruit op dat je eigenlijk groot en een "echt" merk wilt en toen je de prijs hoorde een week aan de hartbewaking heb gelegen []

Fohhn zelf kan ik niet , maar als je veel dixo werk doet , en een kleine zet wilt die je wel makkelijk d.m.v inhuur kunt uitbreiden dan zou ik (om even bij D&B te blijven) voor een C7 set kiezen in de volgende opzet : per kant 2x C7 sub , 1x C7 top , 1x P1200A met 1x C7top module en 1x C7 sub module.
                    Dan heb je een lekkere set tot 500 personen. En kan je makkelijk C7 of C4 bijzetten voor de grotere locaties.

M.V.G

Comment

• Rock On
                      • Jan 2004
                      • 250

Ik heb ook een keer naar Fohnn mogen luisteren en ik moet zeggen: dat bleef overeind bij hoge druk! En dat voor een 500W kastje. Maar dat was CD, toen ging het bandje spelen; jammer....
                      Ik houd het gewoon op KF850.
                      "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• Barthez
                        • Dec 2003
                        • 256

Tsja, moeilijk. Voor disco zou je heel goed D&B B2-C7 of B2-C4 kunnen gebruiken, het kan hard, het klinkt goed, het kan niet stuk en het is compact. Maar zodra je er live mee wilt gaan draaien moet je meestal een andere setup nemen (ligt wel aan de locatie).

Voor dixo en drive-in werk, kijk eens naar de locaties waar je staat, als je vaak mogelijkheden hebt om te vliegen kijk dan eens naar de Q-serie van D&B, dat kan angstaanjagend hard, klinkt helder en is niet eens super duur, je zou zelfs naar Q-7 kunnen kijken wat je wel kunt stacken, maar dan is vaak het probleem dat je qua hoogte tekort komt, of je moet er wel heel veel sub's onder gooien []

Comment

• Koemar
                          • May 2003
                          • 81

Hey Barthez, B2-C4 is inderdaag wel een lekker set! Echter een B2 kastje onder een ENKELE C7 set is wel een 'beetje' overdone, lijkt mij dan. Meningen verschillen misschien... Btw onder dubbel C7 is het geen 'overbodige luxe'! Greetz Ronnie
                          Doe-mar een Coemar!

Comment

• Barthez
                            • Dec 2003
                            • 256

B2 onder een enkele C7 stack is absoluut overkill, maar het klinkt wel super

Ik heb zelf al enkele keren met 1 B2, 1 C7 sub en 1 C7 top per kant gedraaid, en dat is echt gruwelijk. Vooral als je de B2'en per kanaal apart aan kunt sturen, dan kun je de kick en de bas echt laten voelen [^]

Comment

• Koemar
                              • May 2003
                              • 81

Ja je voelt die kick dan ECHT!!! Ik vind zelf de lagere tonen van een d&b set een klein beetje 'nep' klinken... Ze hebben die processors ook zo gemaakt dat je erg moeilijk een speakertje kapot draait natuurlijk.. Ach ja zo'n b2 eronder leggen maakt het zeker goed[8D]
                              Doe-mar een Coemar!

Comment

Working...