Sennheiser IEM 300

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaasper
    • Mar 2003
    • 38

Sennheiser IEM 300

Beste collega's

Bij het uitversterken van een cover band gebruiken we in ear monitoren.Verder een MACKIE Sr 24-4 tafel, BEHRINGER Mdx 1600 compressors en SHURE sm 58 microfoons.
    Nu blijkt dat op de in ear monitoren veel zaalgeluid (rotzooi) meekomt over de monitor mix terwijl er op de mengtafel bijna niks tot geen auxileries openstaan/gebruikt worden (met mic)

Waar kan dit probleem aan liggen en hoe kan het eventueel verholpen worden?

Alvast bedankt,

Jasper
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Misschien heb je het al geprobeerd maar luister het signaal wat je naar je in-ear stuurt eens af op je mengtafel. Wat je hoort zul je ook naar je in-ears sturen. Als je datgene wat je niet hoort niet, bewust, naar je in-ear stuurt zou je kunnen denken aan overspraak op je tafel, vandaar even op de tafel luisteren.
    Als voor de rest alles correct is bekabeld en aangesloten zou ik het probleem niet weten. Als bovenstaande suggestie niets opleverd hoop ik dat ik ook nog weer wat kan leren op dit forum.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Rieske
      • Aug 2002
      • 544

Waarschijnlijk staan je compressor/limiters niet goed afgesteld waardoor het achtergrond van de zaal te vet wordt opgepompt. De inserts werken ook op de auxileries. Ook al staan ze minimaal open. Probeer een "mildere" afstelling (minder laag threshold en ratio) van je compessor/limiters en hopelijk is dan je probleem opgelost. Succes !
      Life is what you make it

Comment

• Ibvee
        • Nov 2002
        • 714

Ik heb laatst met zo'n tafel gewerkt, en waarschijnlijk aankomende zaterdag weer, en eerlijk waar, de overspraak is verschrikkelijk! Als je je main op 0 db zet, en je phones out volledig open, kan je over de foh horen wat ze zingen! Nu kan het natuurlijk komen doordat die tafel al vrij oud is, en (volgens mij) nooit schoongemaakt is, maar evengoed is het dan nog absurd. Tijdens een concert merk je daar verder nix van, maar ik kan me voorstellen dat het voor in ear-monitoren erg vervelend is. K zou zo niet echt snel een oplossing weten waardoor je de tafel stiller krijgt, dan behalve een ander nemen. Misschien dat de mensen die er meer vanaf weten dan mij wel een oplossing hebben?

Groetjes => Micha
        De groeten => Micha

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

je kunt ook een koptelefoon aan de voorkant van de zender inprikken dan hoor je exact hetzelfde en dan kun je met de blauwe draaiknop je eigen volume aanpassen,

by the way, wat voor doppen gebruiken jullie?? (dus de in ear doppen)
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Plantje
            • May 2008
            • 3

Beetje oud topic...maar goed...

Hoe bevallen deze in ears van Sennheiser?

Ik ben voor de repetities en optredens op zoek naar een in ear. Ik wil dit dan alleen voor zang gebruiken. Dus ook bij kleine optredens wil ik de zang over de in ears gooien.

Comment

Working...