Dig. Tafel voor een In-Ear life-situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • paulheu
    • Oct 2003
    • 156

citaat:Geplaatst door Thomas

En toch sluit ik me voor een deel aan bij het standpunt van lifesound.
    Als je dan toch zo professioneel wilt gaan met 7 stereo in ear mixen, dan moet je gewoon all the way professioneel gaan,en een tafel nemen die zo'n dingen aan kan, waarbij ik mij dus ook voorbereid op een orkaan.
    Als je 7 separate in-ear mixen wilt maken kan dat niet met een DDX3216, dat hebben we eerder in deze thread al vastgesteld. Maar ik ken geen digitale tafels dir of 7 stereo aux sends of 14 mono send hebben.. dus dit is geen punt van discussie... (we hebben het hier dus NIET over mixbussen!, daar heft de 3216 er 16 van..)

Comment

• jteelen
      • Jan 2004
      • 25

Oké, voor de duidelijkheid in de discussie het volgende:
      Ik heb jarenlange ervaring in twee settings (in de Studio heb ik een Jade Soundtracks (analoge signaalweg met automatisering), Lexicon 480 units, Red series van Focusrite etcetera, dus eçht professioneel werk en daar heeft Behringer een imago van 'de volkswagen' en zou ik het niet gauw kopen.

Daarnaast speel ik zelf toetsen in een rockband (hobby) en daar is motto "betaalbare kwaliteit".
      Wij hebben één keer (ong. 18 mnd geleden) met een set proefgedraaid (VMC7100 controller en VM7200 20-input-unit van Roland) en vonden dat helemaal geweldig.
      De complete set met in-ears van Sennheiser etc. kwam op meer dan 11.000 Euro en dat heeft mij toen enigszins afgeschrikt om die set te kopen. Eerst even verder kijken was mijn idee... en in die fase zit ik nu. Ik wil dus dondersgraag een stereo in-ear faciliteit waarbij ieder bandlid sipmel z'n eigen mix life kan oproepen en even iets kan bijschuiven. Vraag was "wie heeft daar ervaring mee en kan mij tips geven?"

Omdat ik toevallig opliep tegen enkele dig.tafels (zoeken op internet) die aantrekkelijker geprijsd zijn zoals de DDX e.a. dacht ik "zouden deze tafels hetzelfde kunnen en wie heeft er ervaringen op dit gebied?". Mijn grootste zorg bij dit soort tafels is het aantal fysieke in-/outputs én de human interface van de tafel (hoe gemakkelijk is ie te bedienen en kunnen we in een life situatie gemakkelijk iemands settings snel aanpassen).

Ik hoop dat nu de vraag weer helder is. Het gaat me niet direct om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar we willen graag wat goeds aanschaffen voor een goede prijs. Als in-ears denk ik dat het wel Sennheiser zal worden maar wat de tafel betreft heb ik dus geen idee. In principe hebben we aan 16 input-kanalen genoeg (door pre-mixen keyboards).

Groetjes, Jeroen

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        ...stoer met dure merken gaan gooien ...
        Heb je met de DDX3216 gewerkt? ik vermoed van niet..
        Niet te snel vermoeden, beste man...

citaat:
        ik ken geen digitale tafels dir of 7 stereo aux sends of 14 mono send hebben
        Ik dus wel, maar daar heb jij blijkbaar geen oor naar.

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

citaat:Geplaatst door lifesound
          >ik ken geen digitale tafels dir of 7 stereo aux sends
          >of 14 mono send hebben

Ik dus wel, maar daar heb jij blijkbaar geen oor naar.
          Vertel, je bent tenslotte nooit te oud om te leren..

In ieder geval niet de eerder geonoemde tafels..

Comment

• paulheu
            • Oct 2003
            • 156

citaat:Geplaatst door jteelen

Ik hoop dat nu de vraag weer helder is. Het gaat me niet direct om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten, maar we willen graag wat goeds aanschaffen voor een goede prijs. Als in-ears denk ik dat het wel Sennheiser zal worden maar wat de tafel betreft heb ik dus geen idee. In principe hebben we aan 16 input-kanalen genoeg (door pre-mixen keyboards).
            Als jullie (eens) in de buurt van Amsterdam zitten wil ik best wel een keer kijken of we wellicht een test kunnen doen met de DDX..

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

In de Meet-music stond een tijd lang een advertentie voor een heel handig doosje.

Met een link-kabeltje verbond je voor elke muzikant een zo een doosje met elkaar. Die kon dan zelf daar zijn eigen mixje maken vanuit de zestien kanalen die door de linkkabel gingen. Ik kan er nu even niets van vinden maar dit lijkt me EXACT waar je nu naar op zoek bent.

Ik ben alleen die *&$*&^%()-LINK KWIJT!

Dus:
              -16 kanalen naar een kastje
              -kabel type "lan-kabel" doorlussen naar elke muzikant.
              -elke muzikant een privé minimixertje ter grootte van een videoband.
              -16 stuks kanaalkeuze schakelaars. per kanaal pan/hoog/laag/volume

Welk forumlid heeft een oudere meet-music liggen en verteld even de link en de naam van dat merk?
              lekker belangrijk!

Comment

• jteelen
                • Jan 2004
                • 25

lifesound,
                ik ben naar jouw tafels wezen kijken, maar als het orde-grootte boven de 5000 euro uitkomt (totaal) dan is het voor ons niet haalbaar.

Paulheu,
                Lijkt me een goed plan, ik wil er wel voor naar Amsterdam rijden, geen probleem.
                Afspreken hoe wat waar?

Groetjes, Jeroen

Comment

• jteelen
                  • Jan 2004
                  • 25

Showband, dát zou ook een uitkomst kunnen zijn!
                  Hoor graag van iemand wat er bedoeld wordt?

Groetjes, Jeroen

Comment

• paulheu
                    • Oct 2003
                    • 156

citaat:Geplaatst door jteelen

Paulheu,
                    Lijkt me een goed plan, ik wil er wel voor naar Amsterdam rijden, geen probleem.
                    Afspreken hoe wat waar?
                    Ik doe sowieso drie sessies in Amsterdam, op Maandag in de Ministry (R&B/Soul/Pop), donderdag KingsClub (Rock/Ballad) en zondag Kingsclub (70s funk) Daar kan je altijd een blik werpen en kan ik je wat laten zien.. Stuur em ff een mailtje..

Comment

• jteelen
                      • Jan 2004
                      • 25

Ik bedoel dus of iemand dat bedoelde setje kent van showband...

Comment

• lifesound
                        • Apr 2003
                        • 1052

ik had ook iets in mijn achterhoofd vliegen dat er zoiets bestond...ik zal wat rondhoren en rondzoeken. Wanneer ik meer weet laat ik het weten!

To paulheu: die tafels had ik eigenlijk wel al genoemd....PM1D en D5 hebben beiden een hoop sends. Oké, dure tafels, maar voor 7 stereo in-ear mixen te maken heb je volgens mij altijd een dure tafel nodig. Zelfs een gewone analoge tafel met 14 aux bussen zal je niet goedkoop vinden.

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

Oké, ik ben 10 à 15 minuten verder.
                          Even google gebruikt....

Furman Power Conditioners - Protect and optimize audio and video equipment with Furman trusted power conditioning products. The choice of every professional.

Als dat niet uw oplossing zou kunnen zijn....

't is niks, 't is graag gedaan!

Comment

• paulheu
                            • Oct 2003
                            • 156

citaat:Geplaatst door lifesound

To paulheu: die tafels had ik eigenlijk wel al genoemd....PM1D en D5 hebben beiden een hoop sends. Oké, dure tafels, maar voor 7 stereo in-ear mixen te maken heb je volgens mij altijd een dure tafel nodig. Zelfs een gewone analoge tafel met 14 aux bussen zal je niet goedkoop vinden.
                            de D5 heeft 8 (aux)sends, de PM1D heeft 24 sends in 96ch configuratie.. Om een PM1D/96 voor te stellen voor een hobby band(zijn eigen woorden) als die van Jeroen is MI behoorlijk overdreven, die zit 'iets' boven het gemiddelede band budget..;^)

Comment

• jteelen
                              • Jan 2004
                              • 25

Lifesound bedankt, ik ben er naar aan het kijken en op het eerste gezicht precies wat ik zoek!

Groetjes, Jeroen

Comment

• jteelen
                                • Jan 2004
                                • 25

Kan nog even geen Nederlandse dealer van AVIOM vinden maar het ziet er perfect uit voor ons! Iedereen kan zelf z'n eigen monitormix maken en dus geen gezeur meer!

Hoewel het niets met de discussie te maken heeft wil ik nog even melden dat ik voor de midibesturing van m'n keyboards (één druk op de knop en de keyboard progs staan goed) de MIDITEMP Multistation M8 CD heb gekocht (in Nederland kon ik 'm niet eens bestellen dus ik heb 'm via het internet in Dld gekocht). Dat apparaat is werkelijk schitterend. Je kunt per song licht mee aansturen, keyboard-prog's goedzetten, songteksten mee laten lopen op een scherm of beelden projecteren (hij heeft ook een composite video-aansluiting), MP3's en WAV-tracks life mee laten lopen met midi, etcetera. Ik heb twee weken nodig gehad om 'm goed te leren kennen, maar het is echt een schitterend apparaat. Mocht iemand interesse hebben, dan wil ik m''n ervaringen wel kwijt!

Groetjes, Jeroen

Comment

Working...