Dig. Tafel voor een In-Ear life-situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

Is het niet mogelijk om een algemene stereomix te maken op je L/R. En dan elke aux-bus aan een muzikant toe te wijzen. Als je bij de input van de (draadloze)in-ear zender een aux-bus mengt met de stereomix kan de muzikant mono enkele dingen iets bijmengen die hij/zij uit de mix extra goed wil horen terwijl hij/zij wel naar een stereobeeld luistert. [?]

Dit is een losse suggestie hoor! [:I] Ik heb hier nooit mee gewerkt!!
    Zou wel een stuk kleiner (goedkoper) aantal auxen mogelijk maken namelijk.
    lekker belangrijk!

Comment

• jteelen
      • Jan 2004
      • 25

Ja dat kan inderdaad en dat heb ik ook wel geprobeerd, maar dan gaat nog het effect van een duidelijke ruimtelijke plek in een mix weer verloren. Je eigen (mono)signaal maakt dat je weer helemaal boven de rest komt te staan op je eigen oortjes. Voor bijvoorbeeld de basgitaar kan dat prima, die mist niets en ook voor de zang zou dat kunnen maar voor keyboards en gitaar (voorzien van effects) is dat zonde. Ik ga wel eens kijken in manuals om te zien wat er zoal mogelijk is.
      Ken jij trouwens de Roland VM(C)7200-set?

Groetjes, Jeroen

Comment

• jteelen
        • Jan 2004
        • 25

Roland heeft trouwens nu ook de VS-2480DVD dus wellicht is de VM(C)-set inmiddels opgevolgd..

Comment

• Rock On
          • Jan 2004
          • 250

Showband heeft een goed punt; veel setjes hebben twee verschillende manieren van aansluiten:
          1; echt stereo, voor de grote producties en shows met een grote (20+ sends)
          2: mix-mode, de twee inputs worden mono doorgegeven aan de ontvanger waar de gebruiker dan zelf de balans daartussen kan bijstellen.
          Om nu op het punt van JTeelen terug te komen en de insteek van Showband te gebruiken; maak je mix voor de zaal op LR en trek daar een Mono mix van op ƩƩn van de multi outs. Die lus je door op de L of R inputs van de IEM's (Shure setjes hebben een loop out, van de anderen weet ik het niet). De 8 auxen voor de afzonderlijke artiesten stuur je naar de afzonderlijke zenders.
          Deze methode heeft geen rare verloopjes nodig die de kwaliteit van het signaal kunnen veminderen.
          Je hebt voor de Behringer tafel wel de uitbreiding nodig om aan alle sends te komen. Ik heb niet veel ervaring met deze digitale variant, maar ik heb wel een aantal kant en klare tape-setjes gebouwd op deze manier.

Veel succes.
          "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• jteelen
            • Jan 2004
            • 25

OkƩ ik ga er maar eens voor zitten.....
            Je hebt gelijk, ik heb niet aan die belt-setjes gedacht, want daar kun je natuurlijk je eigen signaal nog weer in het totaalplaatje mixen. Hoewel, vlgs mij mono (moet ik even nakijken).

Bedankt en groetjes,

Jeroen

Comment

• Pino
              • Jul 2002
              • 390

Nu beide ideetjes samenvoegen en we hebben alles: de pro xl ha4700 ! (2 X voor 8 muzikanten).
              Stereo mix voer je in in de main l/r; geef op de ddx elke muzikant z'n eigen bus (max 16) en link deze door naar de aux in van de powerplay. De muzikant heeft dan een stereo mix waarin hij zelf z'n eigen volume en balans (lees plaats op het podium) in die mix kan bepalen. In plaats van hoofdtelefoons gebruik je dan in ear zenders en klaar is kees!

Groetels,
              Pino
              Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• shure-fan
                • Sep 2003
                • 1046

klopt het dan goed als je zegt, ik haal m'n links van de zaalmix en de rechter wordt een mono-send kanaal?? om zo je stereomix te maken??

Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• jteelen
                  • Jan 2004
                  • 25

Ah, ik gebruik nog de HA4000, maar daar ik eens achteraan gaan.
                  Bedankt en groetjes,

Jeroen

Comment

• Rock On
                    • Jan 2004
                    • 250

Mijn excuses ik had er bij moeten zetten dat het resultaat in de koptelefoons een mono mix is van de twee signalen.
                    De oplossing van Pino is inderdaad hele goeie, ik mag aannemen dat het apparaat eigenlijk voor de studio ontwikkeld is? Maarja, de FM (van RTFM) kan natuurlijk niet het gebruik op het podium verbieden.
                    "I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

vermoedelijk zal ik weer op vele tenen trappen.
                      Vermoedelijk zal weer veel volk zeggen dat behringer toch niet o slecht is.

Maaaaaaar.....

Als ik 7 in-ear stereo-mixen moet maken moeten ze mij ECHT GEEN behringer voor m'n neus zetten.
                      Ik snap al niet waarom iemand die toch oh zo professioneel wil wezen van in-ear te gaan, dan plots een behringer gaat kopen? Al het geld opgedaan aan de in-ear moulds, of zijn deze ook low budget gemaakt?

Als ze mij voorstellen voor een tour/vaste mix op een digitale tafel zullen ze mij MINSTENS een O2R/96 moeten aanbieden. Liever een DM2000, PM1D of Digico D5!

Als ze die tafels niet kunnen betalen zulen ze het met 7 monosends op wedges moeten doen. Eventueel een stereo in-ear voor de lead vocal.

Dit topic ergert mij al te lang om het op mijn lever te laten liggen.
                      Laat de storm op mij afkomen!

Comment

• paulheu
                        • Oct 2003
                        • 156

citaat:Geplaatst door jteelen

Het kan trouwens best zijn dat de 'pan' voor iedereen gelijk was en dat je alleen de volume-mix kon variƫren. Dat heb ik toen niet nader bekeken. Zou het kunnen dat het dan best mogelijk is met de DDX3216?
                        Op de 3216 kan je in totaal 13 stereo mixen maken, L/R - 8x stereo bus en 4x aux/FX send

Comment

• paulheu
                          • Oct 2003
                          • 156

citaat:Geplaatst door jteelen

Trouwens, Pino....
                          Weet jij of het bij de DDX dan ook mogelijk is dat iedereen met een druk op de knop z'n eigen mix boven water kan halen en kan editen (bijschuiven) of is dat dan weer diepgaande programmering (dus niet geschikt tijdens optredens)?
                          Dat is relatief eenvoudig, ik begrijp dat je maar 16 kanalen nodig hebt, dan kan je op de tweede fader page elke fader aan een stereo mox koppelen (MUV L/R).. dus met 1 fader gaat de stereomix van de betreffende persoon harder of zachter..

Comment

• paulheu
                            • Oct 2003
                            • 156

citaat:Geplaatst door showband

Is het niet mogelijk om een algemene stereomix te maken op je L/R. En dan elke aux-bus aan een muzikant toe te wijzen.
                            Het is heel simpel om dit te bereiken.. je knoopt een stereo bus met aux send aan een fader op bijvoorbeeld fader pagina twee, je kan dan met 1 fader het totaal plus de aux harder/zachter zetten. DMV de 'isolate' functie kan je de onderlinge balans zijregelen en als je klaar betnt zet de 'isolate' weer uit en wordt het totaal weer harder/zachter gezet in de nieuwe balans..

Comment

• paulheu
                              • Oct 2003
                              • 156

citaat:Geplaatst door lifesound

Als ze mij voorstellen voor een tour/vaste mix op een digitale tafel zullen ze mij MINSTENS een O2R/96 moeten aanbieden. Liever een DM2000, PM1D of Digico D5!
                              Je kan wel leuk dit soort kreten eruit gooien en stoer met dure merken gaan gooien maar daar schieten we dus niets mee op.. De DDX 3216 is gewoon een hele goeie mixer voor weinig geld.

Heb je met de DDX3216 gewerkt? ik vermoed van niet..

Comment

• Thomas
                                • Apr 2001
                                • 49

En toch sluit ik me voor een deel aan bij het standpunt van lifesound.
                                Als je dan toch zo professioneel wilt gaan met 7 stereo in ear mixen, dan moet je gewoon all the way professioneel gaan,en een tafel nemen die zo'n dingen aan kan, waarbij ik mij dus ook voorbereid op een orkaan.

Comment

Working...