Dig. Tafel voor een In-Ear life-situatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jteelen
    • Jan 2004
    • 25

Dig. Tafel voor een In-Ear life-situatie

Ik zoek een geschikte tafel voor een In-Ear life-situatie (dus ierdereen z'n eigen mix op de oortjes). Ik ken iemand met een Roland VM7200/VMC7100 die daar heel enthousiast over is, maar da's me te duur. Is die nieuwe Behringer DDX3216 daar voor te gebruiken? Iemand die dit ding kent of er ervaring mee heeft?

Groetjes Jeroen
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

in-ear : stereo of monieo. en hoeveel gebruikers???

Comment

• paulheu
      • Oct 2003
      • 156

De DDX 3216 is niet echt nieuw.. maar is wel geschikt voor jouw doel. Vraag is inderdaad hoeveel monitor groepen en mono/stereo?

Comment

• jteelen
        • Jan 2004
        • 25

Er zijn zeven bandleden / stereo monitoring (dus min. 14 bussen)
        Is het zo dat de 3216 bv minimaal zeven layers (ieder bandlid z'n eigen mix) onderscheidt? Dus Jan drukt op 'Jan' en de faders springen in zijn stand zodat hij zijn mix kan bijstellen.. enz..

Comment

• paulheu
          • Oct 2003
          • 156

De vraag is uiteraard of je voor zeven bandleden zeven stereo mixen nodig hebt. Ik weet zo geen (betaalbare) digitale mixer die 7 stereo mixen kan maken..

De 3216 heeft 8 mono sends, er zijn 16 bussen, Elk kanaal kan naar een stereo bus worden gestuurd (1-2 .... 15-16) maar voor elke bus geldt dezelfde stereo pan en gain (die is wel onafhankelijk van de L/R mix.

8 mono mixen is geen enkel probleem, en als je enkel monitors mixt is een tweetal stereo mixen er ook nog bij te maken (L/R en 1 stereo bus).

Comment

• jteelen
            • Jan 2004
            • 25

Ik zie het zo dat alles (via stageblok) binnenkomt op de 16/32 kanalen en dat we van daaruit 8 stereo uitgangen nodig hebben (één voor de zaalmix en verder ieder z'n eigen stereo-mix van deze 16 kanalen). Ik vind mono-monitoring geen optie (heb er wel eens mee gespeeld), het klinkt voor geen meter en als je een stereo monitor-mix goed instelt dan krijg je zelf een eigen plekje in het stereobeeld van je mix waardoor je er niet zo bovenuit hoeft te knallen als wanneer je een monomix gebruikt. Je kunt dan dus veel subtieler werken.

Comment

• jteelen
              • Jan 2004
              • 25

Maar, als ik het dus goed begrijp kan de DDX3216 dit dus niet, want dan zal ik dus toch ergens een Roland VMC7100 moeten zien te regelen! Iemand die te koop?

Comment

• paulheu
                • Oct 2003
                • 156

Dus jij denkt dat je met de VMC 7100 8 separate stereomixen kan maken? Ik ben benieuwd hoe je dat gaat doen..

En ik heb in mijn hele bestaan als live techneut nog nooit gehoord dat mono in-ear mixen niet werken.. dat is echt nieuws voor mij..

Comment

• jteelen
                  • Jan 2004
                  • 25

We hebben een keer een demo gehad van iemand die zo'n set gebruikt en we hadden inderdaad ieder een eigen STEREO-mix. Dat vond ik juist zó schitterend spelen dat ik nu dus verder op zoek ben naar alternatieven. Was écht een openbaring in vergelijk met monomonitoring, (of ze hebben me heel goed bedonderd). Ik zal nog eens navragen en kom er op terug.

Comment

• jteelen
                    • Jan 2004
                    • 25

Het kan trouwens best zijn dat de 'pan' voor iedereen gelijk was en dat je alleen de volume-mix kon variëren. Dat heb ik toen niet nader bekeken. Zou het kunnen dat het dan best mogelijk is met de DDX3216?

Comment

• Pino
                      • Jul 2002
                      • 390

Volgens mij kan je met de ddx3216 8 apart regelbare stereo mixen maken.
                      -Je hebt layer 1 (1-16) naar main mix;
                      -layer 2, (17-32)deze stuur je naar vb bus 1-2,
                      -layer 1 naar bus 3-4 (hierbij kan je ook op een zekere manier bij de routing het niveau en pan apart instellen, maar ik vermoed dat dit voor alle bussen dezelfde instelling is: vandaar dat ik dit beschouw als 1 stereo mix);
                      -layer 2 naar bus 5-6: hier route je de ingangen van layer 2 naartoe, verder zoals bus 3-4;
                      -en dan nog 8 aux sends . (je kan namelijk ook de fx sends naar buiten brengen, vb op bus 7-8-9-10 zet je de fx returns met fx-en op bypass). Dit zijn dus nog eens 4 stereo of 8 mono mixen.
                      Je moet dan wel de adat uitbreiding erbij nemen om voldoende uitgangen te hebben.
                      Mits enig programmeerwerk denk ik wel dat het haalbaar is; let er wel even op dat je dan beperkt bent tot de 16 standaard ingangskanalen omdat je deze ook "spiegelt" naar de 2de layer (is eigenlijk voorzien voor kanaal 17-32).

Paulheu misschien moet jij dit ook maar eens nalezen om te zien dat ik misschien wat overmoedig was ...[:I]

Groetjes,
                      Pino
                      Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• jteelen
                        • Jan 2004
                        • 25

Pino bedankt. Ik zal de manual eens downloaden om te kijken of die nog meer duidelijkheid geeft en ik hoor wel of Paulheu nog commentaar heeft...

Groetjes, Jeroen

Comment

• jteelen
                          • Jan 2004
                          • 25

Trouwens, Pino....
                          Weet jij of het bij de DDX dan ook mogelijk is dat iedereen met een druk op de knop z'n eigen mix boven water kan halen en kan editen (bijschuiven) of is dat dan weer diepgaande programmering (dus niet geschikt tijdens optredens)?

Comment

• Pino
                            • Jul 2002
                            • 390

wanneer alles geprogrameerd is voor een vast orkest, lijkt het mij wel mogelijk dat mits oefening de muzikanten hun eigen mix een beetje bijregelen.
                            Dit kan echter niet met 1 druk op de knop, en de muzikanten moeten dan wel goed weten waarmee ze bezig zijn. Dit om de simpele reden dat het géén normale setting is en het overzicht wel een beetje zoek raakt als je de tafel niet goed kent;

Ps: ik heb mijn vorige post een beetje aangepast, 't is misschien interessant om nog eens door te lezen, ik heb het wat structureler gemaakt.

Groetjes,
                            Pino
                            Muziek klinkt voor mij het mooist als een PA niet nodig is...

Comment

• jteelen
                              • Jan 2004
                              • 25

Oké bedankt en ik weet niet of je zelf speelt, maar een stereo-mix speelt echt super veel fijner dan de mono-versie. Het is alsof je een CD luistert waarbinnen je een keurige plek hebt gekregen in het spectrum i.p.v. alleen maar boven de rest willen uitkomen (mono-monitoring) omdat je jezelf dan beter hoort.

Comment

Working...