Ultradrive 96khz van Behringer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stef1
    • Jan 2004
    • 25

Ultradrive 96khz van Behringer

Colega's wat is jullie ervaring met dit apparaat?

Tot snel,
    Stef
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Nou, begin eerst zelf eens... wat is jouw ervaring met het apparaat?

Ik moet eerlijk bekennen nog niet met het apparaat te hebben gewerkt. Maar als ik de specs er op na lees dan zou ik zeggen dat je voor om en de nabij 550 Euro een prachtig stukje electronica in huis haalt wat zeer bruikbaar is, en met zeer goede specificaties.

Maarja, het eerstvolgende bericht zal wel weer gaan over ruis !!! (zoals gewoonlijk) of opmerkingen dat je normaal moet doen en dus geen Behringer producten moet gebruiken. Let maar op... zo gaat het namelijk altijd zodra de naam Behringer valt op dit forum !!!
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Dikke Foaf
      • May 2003
      • 618

Zo veel hoeft hij zelf niet te kosten: 399.00 EUR

Comment

• stef1
        • Jan 2004
        • 25

Ja inderdaad.

Ik werk zeer vaak met spullen die wel wat beter zijn als behringer,maar dan ook vaak minimaal het 5 voudige van een behringer apparaat kosten. Dus mij zal je behringer hellemaal niet af horen kraken!.

Ik heb nog geen ultradrive gehad om te proberen,en met proberen in een winkel schiet je wat mij betreft ook niet echt erg veel op.
        Daarom stel ik hier de vraag maar even,zodat jullie(degene die wel al zo'n ding gebruiken,of gebruikt hebben ,me al wat tips en bevindingen kunnen geven.

Ik zoek niet naar reacties van mensen die al beginnen te walgen als ze de naam behringer horen,ik werk ook 3 dagen in de week met spullen die vaak nog wel het 10voudige kosten!(alleen hoeft ik die zelf niet te betalen,hahahahah).
        Valt ook niet mee als je een eigen huis,gezin hebt enz enz,en fulltime geluidsman bent!.

Nee reacties van geluidsmannen die afgaan op hun oren, en niet meteen zeggen van "kost niets dus is niets", die hoor ik graag.

Stef

Comment

• Michael
          • Nov 2002
          • 643

De behringer ultradrive is een prachtig stukje elektronica met alle functies nodig voor het afstellen van je pa en het beveiligen ervan. Eigenlijk is het de tegenhanger van de dbx driverack pa maar dat is ze helaas niet gelukt. Geloof me een grotere behringerfan dan mij vind je hier niet denk ik . Het is een leuk apparaatje met een leuke prijs. Hij doet zijn werk goed was wel wat moeilijk om in te stellen en volgens powersound is na enkele simpele settings de processor al helemaal vol in gebruik dus niet veel ruimte, dit heb ik nog niet meegemaakt maarja ik bezit er ook geen op dit moment. Wat mij is opgevallen tot nu in het gebruik van dit beestje is dat hij weinig ruist maar netzo als bij de ultramizer krijg je wel ruis zogauw je de settings gaat aanpassen. Hier heb ik nog geen oplossing gevonden buiten een degelijke denoiser en dan nog.... Mischien dat die ruis weer kan worden weggewerkt maar mij is het nog niet gelukt, ook niet bij de ultramizer.

Comment

• pilot
            • Nov 2003
            • 267

Ik heb zelf een ultradrive maar heb op mijn installatie nog geen echte fijne instelling kunnen maken,vorige keer toch maar de oude behringer crossovers teruggezet.Deze zaten toch nog in het rack en het geheel klonk weer als vroeger en dat was een stuk warmer.Als ik weer wat meer tijd heb ga ik weer eens spelen op 1 kanaal om zo een a/b vergelijking te kunnen maken.Voorlopig nog geen positieve ervaring
            master-qsc en de rest

Comment

• Guus
              • Oct 2003
              • 104

citaat:Geplaatst door stef1

Colega's wat is jullie ervaring met dit apparaat?

Tot snel,
              Stef
              Stef,
              ik hen al enige tijd ervaring opgedaan met de digi crossover van Behringer. Eigenlijk van het moment van uitkomen. Heb hem werkelijk in allerlei situaties gebruikt.
              Mijn ervaringen:
              1) is geluidstechnisch veel beter dan de analoge versie van Behringer;
              2) alle instellingen zijn eenvoudig te wijzigen/aan te passen en werken feilloos. Het wijst zich zelf. Na een paar keer gebruik, heb je geen handleiding meer nodig;
              3) de mogelijkheden zijn uitgebreid en functioneren goed. Er zit echt alles in wat je nodig kan hebben;
              4) de geheugen ruimte is wel beperkt. Vooral als je bv bij een 3 weg systeem erg stijle filtertypen gebruikt, enkele dynamische EQ en enkele shelving EQ, dan zit de chip al vrij snel vol. Het percentage vrije capaciteit gaat nmm te snel naar 0%. Voor normaal gebruik is de geheugen ruimte voldoende;
              5) het afregelen (met meetmicro) van de verschillende looptijden (delays en fase draaiingen) van meerweg systemen is een sterk punt en werkt zeer goed. Zo ook de gekoppelde temperatuur correctie. Heb je een eigen PA met meerdere componenten/boxen bv een 3-weg systeem waar alles niet op 1 as zit dan kun je hoorbare resultaat verbeteringen bereiken;
              6) de ruis van het systeem is beperkt en niet hinderlijk. Natuurlijk ligt de ruis hoger dan bij de duurdere systemen maar hij valt niet direct op.

Zijn er nadelen:
              jazeker, een belangrijke. De digitale headroom is het zwakke punt. De te bereiken dynamiek is dus beperkt. In vergelijking met andere crossovers delft hij daar het onderspit. Ik merkte het vooral in het laag.

Concreet:
              Item moet niet gezien worden als PRO spul maar biedt voor de amateur vele mogelijkheden die een acceptabel resultaat kunnen geven. wil je echte PRO kwaliteit dan uitkijken naar wat anders. Verder wel een goedkope manier om delay stackjes aan te sturen.
              de Guus

Comment

• musicjohn
                • Aug 2001
                • 1102

citaate digitale headroom is het zwakke punt. De te bereiken dynamiek is dus beperkt
                Met een dynamiek van 114 dB? Op welke (professionele) digitale processors vind je dat? En op welk niveau stuur jij je tafel dan uit als de processor het niet aankan? Als ik gemiddeld op -2 dB zit dan heb ik kortstondige pieken tot ca. +7 dB. Stuur jij je tafel dan uit to +6 dB continue??? Lijkt me niet zo verstandig. Noch voor je pre-electronica, noch voor je eindtrappen, noch voor je speakers.

Koop dan een zwaarder systeem !!!
                Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

heb er eentje voor een discotheek vast ingehangen, als speakermanager, dus delaytijden , laag af etc ingesteld.
                  werkt perfect, maar niet voor online-gebruik, als je bijv. van eq=mode naar delay-mode schakelt stopt de processor er ruim een seconde mee. Gevolg : stilte. Leuk als je live met het ding wilt werken.. Maar voor een vaste installatie waar geen al te hoge eisen aan zitten: geinig.

Ook leuk : de optie om met een meeticrofoon terug te koppelen, en het advies vwb delay en fasehoeken geeft-ie zelf. Verder : thermometer en hygrometer eraan : en hij geeft automatisch temeratuur en luchtvochtigheidscompensatie. Maar dat kost het armetierige processortje weer extra geheugen, dus : stilte zo af en toe...

enne om delay-stackjes mee aan te sturen : een yamaha o1V-tafel, met op je auxen een toonregeling en delay werkt ook prima. En breder inzetbaar...

Comment

• janblanken
                    • Oct 2005
                    • 3

citaat:Geplaatst door **************

heb er eentje voor een discotheek vast ingehangen, als speakermanager, dus delaytijden , laag af etc ingesteld.
                    werkt perfect, maar niet voor online-gebruik, als je bijv. van eq=mode naar delay-mode schakelt stopt de processor er ruim een seconde mee. Gevolg : stilte. Leuk als je live met het ding wilt werken.. Maar voor een vaste installatie waar geen al te hoge eisen aan zitten: geinig.

Maar dat kost het armetierige processortje weer extra geheugen, dus : stilte zo af en toe...

enne om delay-stackjes mee aan te sturen : een yamaha o1V-tafel, met op je auxen een toonregeling en delay werkt ook prima. En breder inzetbaar...
                    Beste duck-taper,

Volgens mij heb je niet helemaal door waar de ultradrive voor bedoeld is???? In iedergeval niet om live effecten toe te voegen. Het is inderdaad zoals je zegt een speakermangement systeem.

En oh ja armetierige processortje....volgens mij heb je geen verstand van electronica of wel??? Dus als je advies wilt geef dan nuttig advies als: ik heb slechte ervaring want ik kon er niet mee.........

Ik ben van mening dat de ultradrive functioneel en kwalitatief een bijzonder goed gecopieerd apparaat is. En als je een keer een systeem gaat installeren en de klant heeft veel geld dan zet je er maar lekker een omnidrive in veel plezier.

Comment

• jans
                      • Feb 2003
                      • 869

Ik vind het waar voor je geld als hij goed werkt. Wij hebben met een exemplaar nog al wat problemen gehad. Brom, een niet functionerend display, helemaal niet werkend. Maar ik hoop dat wij pech gehad hebben.
                      Een voordeel vind ik de extra ingang.
                      Het geheugen zit inderdaad vrij snel vol.
                      Hij verkleurd het signaal wel een beetje.
                      Van de grafische voorstelling moet je je niet te veel aantrekken die vertekend nog al.
                      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Zeg Jan, als jij op een klus binnen komt wandelen, is het eerste dat je dan doet ook het ongefundeerd beledigen van collegaas die daar rondlopen? De processor zit idd wel erg snel vol hoor, heb het zelf ook aan het handje gehad, zelfs na de software-update. Heb ik nog bij geeneen andere processor meegemaakt. ************* zegt dat je een stack ook kunt delayen vanuit de auxilery van een digitale tafel, mits daar delay op zit. Dat jij bij een auxilery alleen maar aan effecten lijkt te kunnen denken zegt m.i. weinig over ZIJN niveau. Ook ik ben overigens niet zo benieuwd naar vervolgposts van iemand die zijn eerste post begint met "beste ducktaper" serieus, nooit van gafferstape gehoord??[)]
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

[quote]citaat:Geplaatst door janblanken

Beste duck-taper,

Volgens mij heb je niet helemaal door waar de ultradrive voor bedoeld is???? In iedergeval niet om live effecten toe te voegen. Het is inderdaad zoals je zegt een speakermangement systeem.

En oh ja armetierige processortje....volgens mij heb je geen verstand van electronica of wel??? Dus als je advies wilt geef dan nuttig advies als: ik heb slechte ervaring want ik kon er niet mee.........

Ik ben van mening dat de ultradrive functioneel en kwalitatief een bijzonder goed gecopieerd apparaat is. En als je een keer een systeem gaat installeren en de klant heeft veel geld dan zet je er maar lekker een omnidrive in veel plezier.
                          Allereerst : welkom op dit forum.
                          er zijn hier een paar korte spelregels, die zie je oa in het volgende topic : http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=8698

Verder hebben we graag een idee over wie we tegenkomen, vandaar dat er een klikmogelijkheid op je profiel is, dat je ook lekker kunt invullen.

verder heb ik onlangs ( na een paar korte aanpassingen in de plaating van de speakers) weer met datzelfde 24-96je mogen werken, en omdat de eigenaar ervan overtuigd was dat de set anders klonk met een volle zaal : u raadt het al : hebben we dat in de avonduren gedaan met een 150 man publiek. Dat overigens raar opkeek toen de muziek iedere keer een seconde wegviel. En toen zijn we maar snel gestopt.

Ach, ieder voordeeel heb sn nadeel, moet je maar denken.
                          Maar de betere sys-op's gebruiken dan inderdaaad een bss, omdat publiek nogal wat aan de akoestiek verandert. Vooral in een betonnen galmbak...

met evenzo vriendelijke groet ...

PS, weet je baas wel dat je internet op zijn computer?

Comment

• janblanken
                            • Oct 2005
                            • 3

Beste Allemaal,

Een typisch geval van wie de bal kaats kan hem terug verwachten.
                            En in dit geval terrecht ( zeker bij z'n post van zoals ik maakte).
                            Ik zal mijzelf even nuanceren.
                            Ik denk dat ************** inderdaad weldelegelijk weet waar hij het over heeft. Alleen las ik in zijn verhaal weer het bekende: het is behringer dus het is niet goed. Maar had ik mijn misschien wat meer moeten verdiepen in de situatie waar hij de ultradrive in gebruikt had. Voor iedere situatie zijn namelijk diverse oplossingen.

Dat de processor snel vol zit bij filtering is ligt aan de hoeveelheid DSP processors erin zitten in dit geval zijn dit SHARC's. Waarschijnlijk zal dit ook niet veel beter worden met nieuwe firmware. In dat geval zou je inderdaad een ander systeem moeten gebruiken.

Op dit moment vind ik het grootste nadeel: het ding is niet leverbaar
                            maar ja voor een prijs van 250 euro kan je het ook niet laten liggen ondanks de nadelen die hier voor genoemd zijn. En dat het geluid wegvalt als je van filtertype veranderd kan inderdaad lastig zijn.

Met vriendelijke groet,

Jan

Comment

• Mathijs
                              Moderator
                              • Aug 2002
                              • 1353

Het mooie van een O1V is dat hij op elke uitgang een delay heeft. Erg handig dus om je center en delay stackjes mee aan te sturen.

Comment

Working...