Ultradrive 96khz van Behringer

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

citaat:Geplaatst door janblanken

Beste Allemaal,

Een typisch geval van wie de bal kaats kan hem terug verwachten.
    Dat de processor snel vol zit bij filtering is ligt aan de hoeveelheid DSP processors erin zitten in dit geval zijn dit SHARC's. Waarschijnlijk zal dit ook niet veel beter worden met nieuwe firmware.

Op dit moment vind ik het grootste nadeel: het ding is niet leverbaar
    maar ja voor een prijs van 250 euro kan je het ook niet laten liggen ondanks de nadelen die hier voor genoemd zijn. En dat het geluid wegvalt als je van filtertype veranderd kan inderdaad lastig zijn.
    @ 1 mag ook geheugen zijn, maar als je de "cursor"(dus de freq) iets verplaats is het al mis, en slaat0ie een sreconde dicht.

@ 2 als-ie al niet leverbaar (meer?) is, vanwaar die belangstelling?
    zit er soms materiaal in van een grote gloeilampenfabriek uit het zuiden des lands? Ook als je voor een lege zaal zit te werken is dat aan en uit hikken erg irritant.

Kortom : typisch behringer. Als het eenmaal werkt : afblijven , en nooit meer aankomen.
    Of wou je een andere conclusie? Heb ik : een Uitmuntende Prijs/Kwaliteit-verhouding.

Comment

• VANEENBERGEN
      • Sep 2003
      • 187

fff jan backuppen
      jan is mijn collega. en ja wij weten waar we het over hebben. ik heb een jaar samen gewerkt met de mensen die de ultra drive voor berhinger hebben gemaakt (ook de digitale tafel).

opmerking 1. iemand had het er over dat het ding te weining DIGITALE head room heeft. nou een sharp floating point processor heeft ongeveer 1500 dB.

opmerking 2. de reden van de stilte is een ontwerp keuze. waar andere fabrikanten 2 processoren nodig hebben (1 voor de audio bewerking en 1 voor de besturing) doet behringen het met 1, dus goedkopen. het apparaat is dus ook niet bedoeld om live aanpassingen te maken.

opmerking 3. ja er is een ontwerpfoutje in met een aardlus intern. als je het apparaat direct op een versterker monteert kan deze iets wat brommen. oplossingen: pin1 van de XLR's niet aansluiten of 2 HE tussen het apparaat en de amp houden

o ff over onze achter grond. ik het jaren gewerkt voor een firma die studio tafels (voor radio) maakten (zat daar op ontwikkeling)

joost
      Joost van Eenbergen
      ELC lighting

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

ik denk dat met digitale headroom het geheugen/rekensnelheid van dat ding bedoeld werden.

Comment

• VANEENBERGEN
          • Sep 2003
          • 187

rekensnelheid wordt uitgedrukt in MMACPS / MIPS / MFLOPS. ook wel in Mhz maar dit zegt niet zo veel.
          geheugen wordt uitgedrukt in (kilo/mega)bytes of bits

beiden dus niet in DB'S... dus weet waar je het over hebt.
          Joost van Eenbergen
          ELC lighting

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

citaat:Geplaatst door VANEENBERGEN

rekensnelheid wordt uitgedrukt in MMACPS / MIPS / MFLOPS. ook wel in Mhz maar dit zegt niet zo veel.
            geheugen wordt uitgedrukt in (kilo/mega)bytes of bits

beiden dus niet in DB'S... dus weet waar je het over hebt.
            Moet je net tegen mij zeggen. Eenheden of geenheden is ongeveer bladzij 1 uit mijn bijbel. Maar ondertussen begrijp ik nog steeds niet van waar dit topic gekicked moest worden. Hebben we iemand op zijn pik getrapt door de 2496 als een raar wausig kutding af te schilderen? Dacht het niet. Maar dat kan wel ff.

Ik heb nooit beweerd dat het een effectapparaat is, wel een delay en eq-apparaat. Ook wel Speakermanager genaamd. Het enige dat ik gesteld heb is dat onze vrienden bij behringer een opvallende stilte laten vallen als het apparaat echt aan t werk moet. Lees : grafisch, of serieel data verwerken, en tegelijk zijn AD-en DA-poorten aan t werk houden. Neem je een ander merk, dan heb je TIJDENS de show nog kans om rustig je EQ bij te stellen. Of je delay iets aan te passen. En dat werkt met dit armetierige ding niet.
            Dus : typisch behringer : 1 x instellen, en vooral verder afblijven.
            citaat: geplaatst door janblanken
            ...weer het bekende: het is behringer dus het is niet goed....
            En van die paar euro die je bespaard hebt meteen de kroeg in, en je een stuk in je kraag zuipen.

en dat ga ik dus nu maar doen.

vanwege kicken van ouwe topics zonder een toevoging : slotje van dit modje.

Comment

Working...