Bose PAS (personal amplification system)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h.soepboer
    • Dec 2003
    • 3

Bose PAS (personal amplification system)

Weet iemand of het "Personal Amplification System" van Bose al in Nederland te beluisteren is en wat het kost ?
  • sparky
    • Apr 2002
    • 2104

Je bedoelt die praatpaaltjes? Geen idee, maar ik vind de marketing nu al de grap van het millenium.
    Voor degenen die niet weten waar ik het over heb check:

http://www.bose.com/controller;jsessionid=1syGvTz8Xud2vTmmGg1urUmDJUXm pUmBt0b9kAqDUWiTiEhG6iM4!-1306527806?event=VIEW_STATIC_PAGE_EVENT&url=/musicians/index.jsp&linksource=centernav_img_musicians&pageN ame=/index_2.jsp
    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• test12
      • Jan 2003
      • 901

Ik vind de oude gitaarstandaard praktischer.

m.v.g. Herman

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

vooral de simulatie en vergelijking met een conventioneel systeem lijkt mij bijzonder grappig

Comment

• Jag
          • Nov 2002
          • 319

Mijn ***, ik weet niet of ik daarom moet huilen of lachen, ik doe maar het laatste. Wat een grap die gasten van Bose [:P].

Comment

• - -Niels- -
            • Aug 2003
            • 253

citaat:Mijn ***, ik weet niet of ik daarom moet huilen of lachen, ik doe maar het laatste. Wat een grap die gasten van Bose .
            Ik huil van het lachen[)]

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

ziet er goed uit!
              vooral bij de contrabas, spreiding over het hele podium en bij de muur houd het geluid keurig op[8D]
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

well, ik kan me dus voorstellen dat zo'n ding kan werken voor een singer/songwriter, weten doe ik het niet, heb het ook nog niet gehoord. Maar dan moet deze persoon wel even minimaal $1700 gaan neerleggen, heb begrepen dat de eenvoudigste dat moet opbrengen.

Meneer Bose beweert dat een band hier probleemloos zalen van 300 man mee kan bespelen, ZONDER MONITORS. Dus wat meneer Bose zegt is; Zet deze dingen waarmee je een zaal van 300 man gaat volblazen ACHTER alle mics, zonder backline (jaha, heren gitaristen en bassisten gooi uw versterkers maar overboord, dat draagt toch niet bij aan uw klank!), zonder monitors en al helemaal zonder EQ's, Mixers en randapparatuur. welwel, ik zou een gemiddelde rockband dat weleens willen zien proberen voor een publiek van 300 man.

Het erge is dat ze bij Bose verdomd goed weten dat ze potentiƫle klanten belazeren en keihard staan te liegen. Zo proberen ze nou A-technische muzikanten een niet geringe hoeveelheid centjes afhandig te maken. Het is om te lachen ja, maar eigenlijk ook wel schaamteloos en achterbaks.
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• johanspijker
                  • Jan 2003
                  • 32

En veel dealers houden ze hier in belgie niet over,
                  Ze kiezen alleen de dealers die 100 % alleen in hun product geloven.
                  "Bose is the best en al de rest is bullshit" verkondigen en je mag dealer blijven, de rest moet eruit.

Comment

• musicjohn
                    • Aug 2001
                    • 1102

Wat ik wel grappig vindt is het feit dat iedereen die hier en reactie heeft gegeven het systeem nog nooit heeft gehoord.

Dat is typerend voor het "gedrag" van de gemiddelde deelnemer aan dit forum.

Mijn stelregel: EERST LUISTEREN, DAN OORDELEN !!!
                    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Nu heeft bose al veel mooie dingen gemaakt die niet erg praktisch bleken, zoals het waveguide cannon....wel mooi laag, maar niet te vervoeren en zeker al niet te gebruiken on the road!

Maar laten we eens met zijn allen naar een dealer gaan en een proefopstelling maken, gangbare PA voor een allround orkest tegenover dit systeem, en daarna verder kijken...straks blijkt het gewoon te werken!

Comment

• Stijn Vanstiphout
                        • Oct 2000
                        • 1160

Eindelijk twee mensen met gezond verstand en zonder kinderlijk gedrag...

mvg,
                        Stijn Vanstiphout,
                        LVL Multimedia
                        Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• test12
                          • Jan 2003
                          • 901

Waarom zou het niet werken, vroeger hadden we ook alleen een backline met een zanginstallatie.

Dat is denk ik waarom velen zo over Bose denken, het zijn meesters in het uitvinden van hoe je oude bekende concepten brengt als iets nieuw uitgevonden.

m.v.g. Herman

Comment

• som
                            • Nov 2002
                            • 787

citaat:Geplaatst door musicjohn

Wat ik wel grappig vindt is het feit dat iedereen die hier en reactie heeft gegeven het systeem nog nooit heeft gehoord.

Dat is typerend voor het "gedrag" van de gemiddelde deelnemer aan dit forum.

Mijn stelregel:EERST LUISTEREN, DAN OORDELEN !!!
                            lijkt me meer dat de meesten bose al wel kennen,
                            het lijkt op het eerste gezicht wel wat en later blijkt dat er nog wat bij moet.
                            zo ook hier; op de demo staan 2 basjes erbij en als je de adviezen leest per instrument mogen er nog 5 basjes bij.
                            verder roept bose altijd iets over reflecties en nu is het opeens reflectieloos.
                            en zeg nu zelf ooit wel eens wat van bose gehoord wat echt goed klonk?

met de groeten van leen
                            Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Pieter Huijgen
                              • Sep 2003
                              • 766

Ik denk dat de meesten onder ons (including me) nogal sceptisch zijn omdat dit hele verhaal
                              te mooi voor woorden er uit ziet.
                              Voor kleine jazzcombo'tjes in kleine cafe's zal het misschien wel erg leuk klinken, omdat het idee er achter is: akoestisch, maar dan iets harder...
                              Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...