gisteren heb ik eindelijk de luidspreker weer goed kunnen testen.
aangestuurd door een behringer EP1500 gebrugt geschakeld (800Wrms @8ohm)
met de 2x15" basluidspreker van zeuz (400Wrms 800Wmax @8ohm)
-1- eerst de versterker in het gefilterde kanaal van m'n mixer.
- resultaat: redelijk voelbare bas (nog niet echt het gewenste resultaat)
-2- daaarna de versterker in een "gewone"line uitgang
- resultaat: de luidspreker geeft meer midbassen, maar de bas is daardoor wel veel beter voelbaar (maar nog niet optimaal), nadeel is dat ik m'n 2 tops niet meer aan kan sturen[
]
conclusie: gefilterde uitgang van de DX1000 werkt niet zo super, zou ik dat kunnen verhelpen met een crosover??
en bij optie 2 staat m'n behringer tegen het clippen aan te draaien terwijl m'n luidspreker nog niet aan het vervormen is.
ps en de amp geeft wel 2 x zoveel vermogen (kan toch niet kloppen)
verder merk ik op dat de luidsprekers niet veel van voren naar achter bewegen kan dat kloppen?
aangestuurd door een behringer EP1500 gebrugt geschakeld (800Wrms @8ohm)
met de 2x15" basluidspreker van zeuz (400Wrms 800Wmax @8ohm)
-1- eerst de versterker in het gefilterde kanaal van m'n mixer.
- resultaat: redelijk voelbare bas (nog niet echt het gewenste resultaat)
-2- daaarna de versterker in een "gewone"line uitgang
- resultaat: de luidspreker geeft meer midbassen, maar de bas is daardoor wel veel beter voelbaar (maar nog niet optimaal), nadeel is dat ik m'n 2 tops niet meer aan kan sturen[
]conclusie: gefilterde uitgang van de DX1000 werkt niet zo super, zou ik dat kunnen verhelpen met een crosover??
en bij optie 2 staat m'n behringer tegen het clippen aan te draaien terwijl m'n luidspreker nog niet aan het vervormen is.
ps en de amp geeft wel 2 x zoveel vermogen (kan toch niet kloppen)
verder merk ik op dat de luidsprekers niet veel van voren naar achter bewegen kan dat kloppen?

Comment