L' Acoustics Arcs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • soundshaper
    • Dec 2003
    • 25

Hoi Dave,

Ten eerste, ik vind ook dat JBL een merk is wat goed meedraait in het hoogste segment van de PA-markt. Dus waarom je over moet stappen op een "echt top PA merk" vraag ik me af, en hierdoor kom ik op punt twee:
    Binnen het L´Acoustics concept zijn er twee groepen: die van de licentiehouders, en de rest(om het zo maar even te noemen).
    De licentiehouders zijn gemachtigd door L´Acoustics om het V-Dosc en het dV-Dosc systeem te mogen leveren c.q.voeren. Binnen Nederland is dat maar 1 bedrijf die dat mag: Stage Pro. Dit betekend dus dat als je een dV-Dosc set wil kopen dat je een licentie van L´Acoustics moet hebben. En daar komt erg veel bij kijken voordat je die krijgt, en ik meen dat Stage Pro zelfs exclusief voor Nederland deze licentie heeft.
    De "rest" kan systemen kopen en verhuren van L´Acoustics zoals het ARCS, maar geen V-Dosc en dV-Dosc.
    Dus zoals je ziet kost het nog behoorlijk wat moeite, aangezien er heel wat rechten en plichten aan die licentie vastzitten.

Verder ben ik van mening dat het Arcs setje niet zo´n heel heel goed systeem van L´Acoustics daar er wel heel veel hoog uit de speakertjes komt in vergelijking met het mid. Maar dat is een kwestie van smaak.

Verder werk ik ook veel met JBL HLA en Vertec. Ik ben hier toch ook wel zeer tevreden over (zeker over het Vertec), dus waaarom zou je niet verder gaan met JBL als je daar al goede contacten met leveranciers en importeurs hebt. En je hebt ook een betere combinatie mogelijkheden zoals Cobi schreef.
    Neem dit soort dingen dus vooral ook mee in de overweging die je maakt voor je een (heel) nieuw systeem aanschaft.
    Joosten mag het weten...

Comment

• Freddie
      • Nov 2002
      • 195

Ik weet niet wat voor producties jij gaat doen. Maar als het meer house feesten zijn, zou ik lekker ARCS nemen. Super set is dat, mits goed gebruikt natuurlijk. Verhuurbedrijf hier in de buurt, waar ik af en toe voor werk, heeft dat en dat is echt super om te horen. Een grote sporthal kan je er makkelijk mee vullen. dV dosc werd bij dat bedrijf ook wel gebruikt, maar dan komen er mensen van Stagepro die de boel op komen bouwen enz.
      Dus, ik zou Arcs nemen, mooi voor bandjes en house

nog ffetjes wat om na te lezen www.l-acoustics.com
      Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• davehouben
        • Dec 2003
        • 92

Begrijp ons niet verkeerd, ik merk dat veel mensen er hier nogal over vallen dat we van JBL af willen maar dat valt reuze mee hoor!!!
        JBL is zeker een top systeem met een lekkere klank en staat ook zeker goed aangeschreven. Alleen zie je dat er op dit moment toch een verandering gaande is binnen de PA markt. JBL heeft gewoon super speakers, misschien wel de beste. Maar merken als Adamson en L'Acoustic werken echt met een systeem. Dat maakt dan toch wel het onderscheid tussen de verschillende merken. Klank is gewoon een kwestie van smaak. Wij vinden vooral het frequentie beeld en de verdeling daarvan erg belangrijk! Dit is bij JBL dan toch net weer iets minder. Het is dus nog niet echt iets wat nu binnen ons bedrijf speelt maar we kijken er wel naar met het oog op de toekomst. Merken als Martin, D&B en zeker L'Acoustic zijn toch flink in opkomst! JBL is vooral in America nog een groot merk maar in Nederland eigenlijk minder bekend.
        Verder deden de mensen van Sage Pro net alsof het helemaal niet zo moeilijk was om een lecentie voor Dv-Dosc te krijgen. V-Dosc was weer wat anders dat wel! Maar ik geloof best dat je die niet zomaar krijgt hoor! Maar volgens mij werder de toelatings eisen hiervoor wel versoepeld omdat ze het netwerk toch wel wilden uitbreiden.

Dus JBL is zeker super maar met het oog op de toekomst moet je toch altijd naar andere, misschien wel betere systemen blijven kijken!!!

Comment

• neeltje
          • Apr 2003
          • 295

Ben zelf meer fan van adamson dan van v-dosc. Ik vind die laatste veel te steriel klinken, maar als je dat zoekt is dat natuurlijk jou zaak. Bij adamson zijn volgens mij meer mogelijkheden in het laag-mid te zoeken, terwijl v-dosc steeds weer te hi-fi blijft klinken. Ik heb tot nog toe de indruk dat je bij v-dosc echt naar het systeem moet mixen om een goede sound te krijgen, terwijl je bij adamson het systeem zelf een klankbeeld kan meegeven (meer life-gevoel in mijn geval).
          "En Go"

Comment

• dokter dB
            • Nov 2003
            • 1535

mee eens!
            maar ligt ook wel aan wie systeem doet met vdosc moet ik zeggen...
            vdosc is niet zo te gek in het hoog en in het laag/laagmidden.... maar ik zou het systeem nooit afkraken want het behoort absoluut tot de top... heb het ook vaak heel goed gehoord! maar denk dat je gewoon iets meer tijd aan het tophoog en aan het laag moet besteden als system engineer... en er zal wel vaak tijdgebrek zijn, je weet hoe het gaat
            Het kan wel netjes meten, maar wat wij nu beschrijven is toch het peper en zout bij het inregelen
            beetje off topic inmiddels.....
            knoppen en waarden :)

Comment

• Freddie
              • Nov 2002
              • 195

misschien moeten we hier wel even oppassen dat we v-dosc en dv-dosc niet door elkaar halen, toch 2 heel verschillende systemen. en hij vraagt om dv-dosc
              Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• MatthiasB
                • May 2003
                • 674

hij zal het toch niet mogen kopen vrees ik hoor in nederland is er maar 1 en in belgie is er ook maar 1. er zal verder niks anders op zitten dan voor de arcs te gaan als je perse l-acoustics wil of je moet blijven huren
                NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• Stinger
                  • Jun 2001
                  • 52

Op Sensation 2003 hing toch V-Dosc? Sorry als het al gezegd is, maar dan heb ik er overheen gelezen?

Ik heb op de website informatie gezocht, maar waar zit het grote verschil tussen dV-Dosc en V-Dosc. Dat ARCS anders is begrijp ik.
                  < Make it sound >

Comment

• MatthiasB
                    • May 2003
                    • 674

een dv dosc kun je eigenlijk het kleine broertje van de v-dosc noemen

de vdosc beschikt over (als ik me niet vergis)

2 15" en 4 7" en en 2 1.4" waarvan de compressie drivers in een soort dubbele hoorn zitten achter een
                    de kast weegt een goeie 110 kilo terwijl de dv-dosc er maar een goeie 30 weegt, terwijl de dvdosc maar met 2 8"'en zit en 1 1.4" driver

bij aed is vooral het groote verschil dat een v-dosc appart zit en dat de dv-doscen altijd per 6 in een karretje hangen

NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• soundshaper
                      • Dec 2003
                      • 25

citaat:Geplaatst door Tascam

een dv dosc kun je eigenlijk het kleine broertje van de v-dosc noemen

Klopt inderdaad.
                      Het dV-dosc is het kleine broertje van het V-Dosc. Het werkt ook volgens het WST principe. Het grote verschil zit in de spreidingshoek: bij dV-dosc is de horizontale spreiding 120 graden (i.p.v. 90 graden bij V-Dosc]).
                      Daardoor is het het goede downfill in combinatie met het V-Dosc.

bij aed is vooral het groote verschil dat een v-dosc appart zit en dat de dv-doscen altijd per 6 in een karretje hangen

Ook een leuke...
                      De dV-Dosc zit in een karretje wat een pre-rig rack wordt genoemd.In deze kar kun je ongeveer 9 kastjes voor de produktie op het magazijn al klaarmaken om te vliegen. Erg makkelijk omdat je alleen maar aan hoeft te haken en de lucht in kunt... en tevens zit je ook niet met pinnen e.d. die kwijtraken.

Maar de indeling naar verschil van vervoer en gewicht is wel leuk gevonden.
                      Joosten mag het weten...

Comment

• DidierB
                        • May 2003
                        • 337

citaat:Geplaatst door Tascam

hij zal het toch niet mogen kopen vrees ik hoor in nederland is er maar 1 en in belgie is er ook maar 1. er zal verder niks anders op zitten dan voor de arcs te gaan als je perse l-acoustics wil of je moet blijven huren
                        Technisch gezien zijn er feitelijk 2 licentiehouders in België voor V-dosk en dV-dosk, namelijk AED-rent en ALC. Maar in praktijk is er dat maar 1 natuurlijk, daar ALC alles verkocht heeft. Maar dat is een ander verhaal.

Qua Adamson zijn er 3 in België: EML, R&B en wijzelf. EML beschikt zowel over Y10 als Y18, R&B en wijzelf enkel over Y10.

Groeten,

Beghin Didier
                        Ampli bvba

Comment

• lifesound
                          • Apr 2003
                          • 1052

'k had kunnen weten dat de Polle der weer tussen zat ....[8D]

Comment

• MatthiasB
                            • May 2003
                            • 674

hmm niet helemaal he er is maar 1 die de d en dv dosc heeft en das alc de kasten zijn verkocht met de rest aan aed maar de licenties zijn van alc

nog nooit opgevallen dat aed geen reclame maakt voor de vdosc; das voor maar 1 reden en das omdat ze technisch gezien niet mogen
                            NIET-ROKERS sterven ook

Comment

• DidierB
                              • May 2003
                              • 337

Ik weet er ook niet 100% het fijne van, maar is het niet raar dat een firma zonder licentie deze systemen heeft maar niet mag gebruiken?

Het staat alleszins vast dat ze deze ook zelf gebruiken, zonder betrokkenheid van ALC.

Groeten,

Beghin Didier
                              Ampli bvba

Comment

• MatthiasB
                                • May 2003
                                • 674

nee als het gebruikt word zijn er altijd gecwalificeerde mensen van alc bij (qualified v-dosc technician)

en dat is altijd zo
                                NIET-ROKERS sterven ook

Comment

Working...